Tuesday, Feb 7, 2017

صفحه نخست » بیش از ۱۰۰۰ خانواده کشته شدگان در سوریه تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتند

Modafean_Haram.jpgتسنیم ـ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون بیش از هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند و بقیه این عزیزان نیز پس از طی مراحل قانونی تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.

به گزارش تسنیم؛ حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در همایش ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ملت ایران به ویژه خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم دانشگاه پیام نور گفت: ایام الله دهه فجر که آغازین روز آن با طلوع خورشید پرفروغ ولایت فقیه و ورود امام (ره) به کشور است و پایانش پیروزی انقلاب اسلامی بود، برای ملت ایران سراسر خاطره است.

وی با تأکید بر اینکه امام راحل(ره) این روزها را ایام الله نامیدند، اظهار داشت: ایام الله یعنی روزهای ویژه و استثنایی و انقلاب یعنی تحول و دگرگونی و در هر جامعه‌ای که انقلابی در آن به وقوع پیوسته است، شاهد تغییر و دگرگونی بوده‌ایم. انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام (ره)، انقلابی دینی و فرهنگی بود و به همین دلیل این انقلاب پدیده‌ای نو بود و از زمان پیامبر اسلام (ص) تا به امروز در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ نداده است. در دنیایی که به سوی دین‌گریزی گام برمی داشت و دین عامل عقب ماندگی و افیون ملت‌ها دانسته می‌شد، امام (ره) انقلاب اسلامی را بر مبنای دین پایه‌ریزی کرد و از همان زمان بود که دشمنی‌ها شروع شد، چون در دنیایی که یا باید وابسته به بلوک شرق بودیم یا غرب، انقلاب ما نه شرقی بود و نه غربی.

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به حوادث سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اختلاف افکنی بین اقوام و طوایف کشور، ترور فرزندان این ملت، کودتا و دشمنی‌ها و توطئه‌های فراوان علیه این انقلاب و این ملت و در نهایت تحمیل جنگی هشت ساله به این کشور، شمه‌ای از دشمنی قدرت‌های استعماری و امپریالیسم علیه این ملت است. سه عامل باعث پیروزی ما در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تداوم انقلاب تا به امروز شده است. عامل اول رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) بود، ایشان در طول دوران انقلاب همواره بهترین نتیجه‌ها را از حوادث می‌گرفتند، به طور مثال امام(ره) در حادثه خونین ۱۷ شهریور با پیام خود خون دوباره‌ای به رگ‌های ملت تزریق کردند و امید را در دل مردم زنده کردند و اکنون نیز هدایت‌های مقام معظم رهبری که راه امام(ره) را ادامه می‌دهند باعث حفظ و تداوم انقلاب شده است.

وی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه، دومین عامل موفقیت این انقلاب بود، ملت از روز اول انقلاب تا به امروز همیشه در صحنه بودند و امروز نیز در صحنه حضوری فعال دارند و نیز شهدایی که در جبهه‌ها شرکت کرده‌اند و با فداکاری و ایثار این انقلاب را زنده نگه داشته اند و مردمی که در پشت جبهه‌ها مقاوم و استوار ایستادند و با ایستادگی خود دشمنان را خسته کردند، ایستادگی و مقاومتی مثال زدنی به طوری که شاهد هستیم که ۶۴ خانواده شهید در این کشور وجود دارند که ۵ عزیز خود را تقدیم این انقلاب و کشور کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه اعتقادات مردم و فرهنگ جامعه را عامل سوم تداوم انقلاب دانست و ادامه داد: نقش فرهنگ در تداوم انقلاب بسیار مؤثر است، فرهنگی غنی که نشأت گرفته از اسلام است و سربندهای رزمندگان در جبهه‌ها گویای اعتقادات و فرهنگ جامعه بود. دشمنان با این فرهنگ آشنا نیستند و این فرهنگ عامل رشد و تعالی این ملت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دانشگاه پیام نور ۲۷ دانشجوی شهید مدافع حرم تقدیم حرم آل الله کرده است، تصریح کرد: حدود ۱۴ هزار نفر از خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند. تاکنون بیش از هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند و بقیه این عزیزان نیز پس از طی مراحل قانونی تحت پوشش بنیاد قرار می‌گیرند.

در پایان این مراسم لوح یادبود این مراسم از سوی علی اصغر رستمی ابوسعیدی ریاست دانشگاه پیام نور به حجت الاسلام و المسلمین شهیدی اهدا شد، همچنین دانشنامه ۱۱ شهید دانشجوی مدافع حرم تقدیم خانواده آنان شد و با اهدای لوح سپاس از خانواده شهدای مدافع حرم حاضر در مراسم تجلیل شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy