Thursday, Mar 2, 2017

صفحه نخست » اریک هولدر: باراک اوباما آماده بازگشت به صحنه سیاست است

ericHolder_small.jpgصدای آمریکا - اریک هولدر دادستان کل سابق آمریکا از آمادگی باراک اوباما برای بازگشت به صحنه سیاست خبر داد.

به نوشته وبسایت پولیتیکو آقای هولدر گفت درباره راه های کمک به شکل گیری «کمیته حوزه بندی دموکراتیک ملی» از جمله درباره جمع آوری کمک مالی و دیدار با قانونگذاران ایالتی با آقای اوباما گفت و گو کرده است. اوباما سال گذشته از هولدر خواست تا ریاست این کمیته را برعهده بگیرد.

اریک هولدر در گفت و گو با خبرنگاران درباره تشکیل این نهاد جدید گفت: «او (اوباما) دارد می آید و آماده کار است.»

هولدر همچنین گفت که حضور آقای اوباما در این کار شاخص خواهد بود.

پولیتیکو می گوید کمیته فوق قصد دارد نیرویی مرکزی برای دموکراتها باشد و ماموریت آن هدایت منابع به ایالت های هدف برای بردن انتخابات، ابتکار عمل رای گیری در حوزه های خاص و کارهایی از این قبیل است.

آقای هولدر گفت کار در دادگاه ها با وجود جانشینی جف سشنز در کرسی دادستانی کل به جای او، سخت تر شده است. او گفت «مسئله رای گیری به یک نبرد واقعی در دموکراسی ما بدل شده است. این که مردم ما نتوانند به شکل معنادار رای بدهند با آنچه که ادعا می کنیم هستیم و با دموکراسی ما تناقض دارد.»

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، دموکرات های آمریکایی قوانین انتخابات در آمریکا و رای کالج های الکترال را زیر سوال بردند.

در این انتخابات آرای عمومی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات از آرای آقای ترامپ بیشتر بود در حالی که طبق قوانین انتخابات آمریکا هر نامزدی که ارای الکترال بیشتری را به خود اختصاص دهد برنده انتخابات است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy