Wednesday, Mar 8, 2017

صفحه نخست » ویدئویی راز‌آلود از پسر برادر مقتول رهبر کره شمالی منتشر شد

55555547777_small.jpgبی بی سی - پسر کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در مالزی به قتل رسید، با انتشار ویدئویی از سلامتش خبر داد.

در یک فیلم ویدئویی کوتاه و تقطیع شده او می‌گوید: "اسم من کیم هان سول است، از کره شمالی و عضو فامیل کیم."

او همچنین می‌گوید که به همراه خواهر و مادرش است، اما هیچ جزئیاتی در مورد تاریخ یا محل ضبط این ویدئو ارائه نمی‌شود. این اولین اظهار نظر عمومی خانواده کیم پس از کشته شدن پدر این پسر است.

مسئولان امنیتی کره جنوبی تایید کرده‌اند که فرد حاضر در ویدئوی منتشر شده کیم هان سول است.

کیم جونگ نام روز ۱۳ فوریه در فردوگاه کوالالامپور با دستمالی آغشته به سم اعصاب که ظاهرا جلوی بینی‌اش گرفته شد، به قتل رسید.

در این ویدئوی ۴۰ ثانیه‌ای مردی که به عنوان کیم هان سول شناسایی شده جلوی دیواری خاکستری نشسته است. او که به زبان انگلیسی روان و کمی لهجه‌دار حرف می‌زند، خودش را معرفی می‌کند و می‌گوید: "پدرم چند روز پیش کشته شد و من حالا با مادر و خواهرم هستم."

او مدرکی که به نظر می‌رسد گذرنامه دیپلماتیک کره شمالی است را برای تایید هویتش نشان می‌دهد، هرچند که جزئیات گذرنامه او محو شده است.

برادرزاده رهبر کره شمالی سپس می‌گوید: "تشکر می‌کنم از..." اما در ادامه صدا و تصویرش سانسور می‌شود. سخنان او با گفتن "امیدواریم اوضاع به زودی بهتر شود" پایان می‌یابد.

ویدئو توسط "گروه دفاعی چولیما" در اینترنت گذاشته شده است؛ پیش‌تر اسمی از این گروه شنیده نشده بود و وبسایت و حساب کاربری آن‌ها در یوتیوب به تازگی ساخته شده است.

به گزارش آژانس خبری یونهاپ (بزرگترین خبرگزاری کره جنوبی)، این گروه احتمالا در کره شمالی قرار دارد؛ شهری در جنوب غربی پیونگ یانگ به نام چولیما وجود دارد. لینک این ویدئو برای خبرنگار مالزیایی شبکه خبر آسیا فرستاده شده است.

پیغامی که در وبسایت گروه به انگلیسی نوشته شده می‌گوید این ویدئو در پاسخ به تقاضای حمایت "بازماندگان خانواده کیم جونگ نام" منتشر شده است.

در وبسایت گروه نوشته شده: "ما در گذشته هم در مورد تقاضای فوری برای حمایت (برخی) گزارشهایی منتشر کرده‌ایم." و افزوده است که "این اولین و آخرین بیانیه ما در این مورد به خصوص است و محل اقامت خانواده آشکار نخواهد شد."

این گروه همچنین از شماری کشورها به دلیل پیشنهاد برای کمک‌های فوری انسان‌دوستانه تشکر کرده است. از جمله این کشورها می‌شود به هلند، چین، آمریکا و "کشور چهارمی که ناشناس مانده" اشاره کرد. این در حالی است که از آجا امبرختس، سفیر هلند در کره جنوبی تشکر مخصوص شده است.

کیم هان سول چه کسی است؟

کیم هانسول که به نظر می‌رسد ۲۱ سال دارد تا قبل از تبعید پدرش بدون جنجال خاصی در ماکائو و چین زندگی می‌کرد. سال ۲۰۱۲ در بوسنی (محل تحصیلش) با تلویزیون فنلاند مصاحبه کرد و گفت تا آن زمان با عمو یا پدربزرگ مقتدرش، کیم جونگ ایل دیدار نکرده است.

کیم هان سول در آن مصاحبه گفت: "همیشه در آرزوی این است که روزی برگردد و کاری کند که زندگی مردم آسان‌تر شود."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy