Thursday, Mar 9, 2017

صفحه نخست » عارف: اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند که فردای رقابت باید تبدیل به رفاقت شود


Mohammad_Reza_Aref.jpgرئیس شورای سیاست‌گذاری گفت: اصلاح‌طلبان با رعایت اخلاق اصل رقابت را پذیرفته‌اند و اعتقاد دارند که فردای رقابت باید تبدیل به رفاقت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۹ اسفند) در پنجمین کنگره انجمن اسلامی معلمان با بیان اینکه فراکسیون امید برنامه‌محور است، اظهار داشت:این فراکسیون هفته آینده برنامه‌‌های خود را درباره مورد معلمان اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در فراکسیون امید جهت‌گیری‌ها در جهت منزلت و معیشت معلمان است، ادامه داد: اخیرا در جلسه‌ای با حضور اساتید برجسته دانشگاه تربیت مدرس مطالبات هیئت رئیسه دانشگاه را دریافت کردیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در این فراکسیون برای حل مشکلات معلمان به دنبال راه حل‌های کوتاه مدت نیستیم، تصریح کرد: باید معلمان در جایگاه واقعی خود قرار گیرندو مسائل آموزشی هم جزو مطالبات باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه یکی از وظیفه‌های مهم ما در مجلس این است که به معیشت معلمان برسیم،‌گفت: معلم به عنوان قشر پیشرو باید فقط دغدغه آموزش داشته باشد و امروز ما در مسیر غیر صحیح مطالبات را دنبال می‌کنیم.

عارف با عنوان این موضوع که ما باید برنامه پایدار داشته باشیم که سلیقه‌ای نباشد، افزود: نباید برای پاداش عیدی معلم‌ها چندین ساعت وقت وزیر را بگیریم و در آخر به نتیجه هم نرسند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: هدف در مسئله آموزش باید این باشد که اولین اولویت شغل در هر خانواده‌ای به سمت معلم بودن سوق پیدا کند.

نماینده مردم تهران به مذاکرات اخیر فراکسیون امید با دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: اخیراً جلسه‌ای با مسئولان این دانشگاه داشتیم که قول داده‌اند به میدان بیایند و کار چند جانبه انجام دهند.

عارف با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت اصلاحات معلمان بودند، گفت:‌ اگر این نگاه در دولت اصلاحات نگاهی درازمدت پیدا می‌کرد شاید نتایج بهتری می‌گرفتیم.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده گفت: ما باید در عمل نشان دهیم که منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح می‌دهیم و مبنا را عقل و خرد گذاشته‌ایم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به تشکیل این شورا، بیان کرد: تشکیل این شورا عقلانی بود و در زمانی که تشکل‌های کوچک سیاسی حاضر نیستند زیر یک چتر کار کنند، جریان اصلاحات با ایجاد این شورا ظرفیت خود را نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه باید گام سوم (انتخابات ۹۶) را محکم برداریم، گفت: برنامه ما حضور مردم پای صندوق‌های رأی است. اصلاح‌طلبان با رعایت اخلاق اصل رقابت را پذیرفته‌اند و اعتقاد دارند که فردای رقابت باید تبدیل به رفاقت شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین زمینه افزود:‌ ما از حق خودمان گذشتیم و دست رفاقت را به سمت همه گروه‌های داخل کشور دراز کردیم. بنابراین برخی از این مشکلات ما اصلاح شده و امروز محور اصلاح‌طلبان شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است.

وی در مورد انتخابات شوراها نیز تأکید کرد: انتخابات شوراها به لحاظ جایگاه مردم در شوراها برای ما مهم تلقی می‌شود و البته ما تشکیل شوراها را دستاورد دولت اصلاحات می‌دانیم. بنابراین باید با انتخاب چهره‌های دردآشنا جایگاه شوراها را ارتقا دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌راهبردهای ما در جلسه هفته آینده اعلام خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy