Friday, Mar 10, 2017

صفحه نخست » فعالیت گسترده باندهای مافیایی در سهام عدالت/ ۲ میلیون سهامدار از دنیا رفته‌اند

pour_ebrahimi.JPGرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت گسترده باندهای مافیایی در سهام عدالت گفت: ۲میلیون نفر از سهامداران بدون اینکه بهره‌ای از بازتوزیع داراییهای دولت ببرند از دنیا رفته‌اند.

محمد رضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با بیان اینکه موضوعات مربوط به سهام عدالت بعد از 10 سال نباید به شیوه فعلی پاسخ داده شود و این شیوه پاسخ به مطالبات مردمی روش منطقی برای این بحث نیست، گفت: اولین مطالبه مردم اعمال حق مدیریت آنها بر بخشی از سهام است که در آن مالکیت دارند است. بنابراین تعیین مدیران نخستین خواست مردم است اما بعد از 10 سال به این موضوع پاسخ درستی داده نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، مطالبه دوم که مهم تر از مطالبه اول آنهاست، اعمال حق مالکیت است. وقتی فردی دارنده یک سهم است باید بتواند این مالکیت را منتقل کند و متاسفانه وضعیت این اتخاذ تصمیم برای مالکیت مردم مشخص نیست.

عضو شورای بورس افزود، اعمال حق مالکیت در سهام عدالت مفهوم ندارد، این سهام سالها به شکل یک برگه بی خاصیت در دست مردم بوده است و بر اساس آمارهایی که در اختیار ما قرار گرفته است حدود 2میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت در طی 10 سال گذشته از دنیا رفته‌اند و از منافع این توزیع داراییهایی دولت هیچ گونه بهره‌ای نبرده‌اند.

به گفته پورابراهیمی امروز یک جریان مافیایی بین دولت و مردم این مجموعه را اداره می‌کند که به هیچ نهادی پاسخگو نیست. در آینده شاهد اخباری درخصوص پرونده‌های مفاسد اقتصادی از محل مدیریت سهام عدالت خواهیم بود. از سوی دیگر این جریان مافیایی شرکتها را دچار چالش کرده و سود آنها به شدت پایین آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مطالبه سوم سهامداران دریافت سود سالیانه است، گفت: قرار بر این بوده است که بعد از 10 سال و از محل سود دهی شرکتهای عضو طرح سهام عدالت، بدهی مردم تسویه شود. این درحالی است که به دلیل ضعف عملکرد برخی از این شرکتها اصلا به میزان تعیین شده سود خود نرسیده‌اند.

پورابراهیمی ادامه داد، دولت امروز با توجه به محدودیت زمانی که برای واگذاری سهام عدالت در نظر گرفته شده بود، بعد از 10 سال به این تصمیم رسید که از ابتدای سال 96توزیع سود را آغاز کند. این در صورتی است که بسیاری از سهامداران طرح سهام عدالت بعد از سال 85 سهام خود را دریافت کرده‌اند و فقط دهکهای کم درآمد مانند کمیته امداد و بهزیستی درآن سال موفق برای سهام شدند و مابقی در سالهای 86 و 87 و... سهام خود را دریافت کردند اما امروز همه به صورت یکسان و از سال 96 سود دریافت خواهند کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy