Friday, Mar 10, 2017

صفحه نخست » آزمایش موشکی جدید سپاه در دریای عمان

sepah-missle01.jpgبه گزارش رادیو فرانسه، در حالی که طی هفتۀ اخیر، ایران و آمریکا متقابلاً در مورد "وضعیت خطرناک" در خلیج فارس و تنگۀ هرمز به یکدیگر هشدار دادند، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران اعلام کرد که موشک "هرمز ٢" در دریای عمان مورد آزمایش قرار گرفته است. روز پنجشنبه ١٩ اسفند/٩ مارس، سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت:

"موشک هرمز ٢ را در هفته جاری شلیک کردیم و این موشک با موفقیت توانست هدف را در فاصله ٢۵٠ کیلومتری منهدم کند". این موشک از سواحل مکران در دریای عمان شلیک شده است. به نوشتۀ منابع ایرانی موشک "هرمز ٢" شبیه موشک "ضدکشتی خلیج فارس" است و بُرد آن حداکثر به ٣٠٠ کیلومتر می‌رسد.

کمتر از یک هفته قبل، یکی دیگر از فرماندهان سپاه آمریکا را متهم کرده بود که به عمد، خواهان ایجاد وضعیت خطرناک در منطقۀ خلیج فارس است. در مقابل، وزارت دفاع آمریکا نیز قایق‌های سپاه پاسداران را دلیل ایجاد ناامنی در تنگۀ هرمز دانسته است. جف دیویس سخنگوی پنتاگون، با اشاره به حوادث خلیج فارس و نزدیکی خطرناک شناورهای سپاه به ناوهای آمریکایی گفته است: "این اتفاقات می‌تواند سوءتفاهم و وضعیت‌های تحریک‌آمیز ایجاد کند"

به گزارش تسنیم، این موشک به لحاظ شاکله و شکل ظاهری بسیار شبیه موشک بالستیک و ضدکشتی خلیج فارس است. این موشک طبق اظهارات جانشین فرمانده کل سپاه، یکی از مهمترین و منحصر به فردترین موشک‌هایی ایرانی است که توسط سردار شهید، حسن طهرانی‌مقدم طراحی و ساخته شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy