Wednesday, Mar 29, 2017

صفحه نخست » از گل طارمی تا کنایه‌های کی‌روش و حرف‌های لیپی پس از پیروزی بر چین

Taremi_Iran.jpg

شاگردان کارلوس کی روش با برتری مقابل چین در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، تیم های ملی فوتبال ایران و چین از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه یک دست سفید پوش آزادی با قضاوت محمد تاکی از سنگاپور به مصاف هم رفتند و

تک گل ایران در این بازی را مهدی طارمی در دقیقه ۴۶ به ثمر رساند.

خلاصه بازی ایران - چین:

کارلوس کی روش، تیم ملی ایران را در این بازی با سه تغییر نسبت به بازی با قطر به میدان فرستاده بود و علی‌رضا بیرانوند،‌ میلاد محمدی،‌ سعید عزت اللهی، مسعود شجاعی (کاپیتان)، مرتضی پورعلی گنجی،‌ امید ابراهیمی،‌ پژمان منتظری، رضا قوچان نژاد، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و وریا غفوری یازده بازیکنی بودند که برای ایران بازی می کردند.

نیمه نخست

با وجود اینکه پیش بینی می شد تیم ملی در این بازی با توجه به شرایطش در جدول چندان به آب و آتش نزند،‌ اما در همان دقایق ابتدایی بازی مهدی طارمی روی پاس جهانبخش می رفت که با دروازه بان چین تک به تک شود اما مدافع حریف با ایجاد مزاحمت مانع از شوت‌زنی مناسب مهاجم ایران شد تا توپ به کرنر برود.

در ادامه و در دقیقه۸ مسابقه، شوت سرکش رضا قوچان دروازه چین را تهدید جدی کرد اما دروازه بان حریف موفق شد توپ را هر طور شده به کرنر بفرستد.

در ادامه نیز در حالی که چینی ها به سختی از نیمه زمین خود خارج می شدند، ملی پوشان ایران چند موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند اما یکی از اصلی‌ترین موقعیت‌ها در دقیقه ۲۰ توسط علیرضا جهانبخش خلق شد؛ جایی که این بازیکن بعد از چند پاسکاری صاحب موقعیت شوت‌زنی شد و ضربه‌اش با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

هشت دقیقه بعد در شرایطی که مهدی طارمی داخل محوطه جریمه صاحب توپ شده بود و می‌توانست با دادن پاس، قوچان نژاد را صاحب موقعیت بهتری کند،‌ ترجیح به شوت زنی کرد اما ضربه‌اش با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۴ توپی که به صورت اتفاقی نصیب طارمی شده بود، با ضربه کم دقت این بازیکن توسط دروزاه بان چین برگشت داده شد.

موقعیت های ایران یکی پس از دیگری در این دقایق از دست می رفت و این بار میلاد محمدی در دقیقه ۳۶ روی پاس زیبا و فنی مسعود شجاعی نتوانست موقعیت تک به تک را تبدیل به گل کند و بازهم دروازه‌بان حریف ناجی تیمش شد.

مسعود شجاعی در دقیقه ۴۱ بعد از چند پاس کاری تیمی داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد اما بازهم دروازه بان چین با مهار توپ باعث شد قفل دروازه تیمش شکسته نشود.

دقیقه ۴۲ یکی از زیباترین صحنه‌های بازی توسط مهدی طارمی خلق شد و ضربه قیچی برگردان او روی ضربه کرنر با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

نیمه دوم

ملی پوشان کشورمان نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرده و این بار به دروازه بان چین فرصت گرم کردن ندادند و اولین حمله به گل ختم شد. مهدی طارمی که در نیمه اول در به ثمر رساندن گل ناکام بود این بار روی توپی که در شلوغی های جلوی دروازه چین به دست آمده بود نهایت استفاده را کرد و قفل دروازه چین را شکست.

GOL_Iran_China.jpgگل مهدی طارمی به چین ـ طارمی در تصویر نیست

شاگردان کی روش بعد از رسیدن به برتری یک گله در ادامه با خیالی آسوده تر بازی کردند اما بازهم صاحب توپ و میدان بودند.

شاگردان مارچلو لیپی در یکی از معدود حملات خود در این بازی، نفوذی را از جناح راست زمین ترتیب دادند اما پورعلی گنجی در لحظه آخر و قبل از زدن ضربه آخر توسط بازیکن حریف، تکل رفت و دروازه ایران را نجات داد.

در دقیقه ۷۷ بازهم چینی ها موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند و این بار وو ژی توپ ارسالی از روی نقطه کرنر را با ضربه سر از بالای دروازه با بیرون فرستاد.

با این حال شاگردان کی روش در ۱۰ دقیقه پایانی توپ و میدان را دوباره در دست گرفتند و چند موقعیت نصفه و نیمه نیز به دست آمد اما هیچ کدامشان تبدیل به گل نشد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

به این ترتیب، ملی پوشان فوتبال ایران با این برد ۱۷ امتیازی شده و در آستانه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار گرفتند.

***

مسعود شجاعی بهترین بازیکن دیدار ایران - چین شد

Massoud_Shojaei_China.jpgکاپیتان ایران بهترین بازیکن دیدار با چین لقب گرفت.

به گزارش ایسنا، مسعود شجاعی بهترین بازیکن دیدار ایران و چین شد.

در این دیدار ایران با تک گل مهدی طارمی پیروز شد.

***

از خوشحالی همیشگی کی‌روش تا تشویق چینی‌ها توسط هواداران

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی مقابل چین به سمت مارچلو لیپی رفته و به همکار خود خسته نباشید گفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دیدار برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال چین به پیروزی رسید و با ۱۷ امتیاز صدرنشینی خود در جدول گروه A را تثبیت کرد.

کارلوس کی‌روش بعد از این برد خوشحالی همیشگی خود را انجام داد و با زانو زدن مشت‌های خود را گره کرد و سپس به سمت هواداران رفت.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور که در استادیوم آزادی حضور داشت، پیش از اتمام بازی جایگاه ویژه‌ را ترک کرد، اما سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان تا آخرین لحظه به تماشای بازی نشست.

ملی‌پوشان ایران نیز به سمت هواداران رفته و خوشحالی خود را در چهار گوشه زمین با آنها تقسیم کردند.

بازیکنان چینی نیز با وجود شکست به سمت هواداران خود رفته و مورد تشویق قرار گرفتند.

ناظر AFC که بعد از اتمام بازی قصد خروج از جایگاه ویژه‌ را داشت به دلیل ازدحام و شلوغی به جای خود بازگشت.

***

کی‌روش: این برد تقدیم به هواداران
اگر اجازه دهند تیم ملی را آماده می‌کنم

Carlos_Queiroz.jpgسرمربی تیم ملی گفت: بازی دشوار و سختی را مقابل چین پشت سر گذاشتیم.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از دیدار مقابل چین اظهار کرد: به بازیکنان تیمم تبریک می گویم. نه تنها از نظر نتیجه بلکه در زمین برتر بودیم. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم و توانستیم روی دروازه چین خلق موقعیت کنیم. بازی دشوار و سختی را پشت سر گذاشتیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره حضور ١١ بازیکن یک کارته در ترکیب تیم ملی گفت: هیچ پاسخی ندارم.

او درباره اینکه به نظر می‌رسید در این بازی نسبت به بازی با قطر شادابی لازم در تیم نبود و اینکه آیا این موضوع به خاطر قدرت چین بود؟ گفت: نمی‌دانم شما طراوت و نوع بازی چین را دیدید یا نه. اعتقاد دارم که شما خبرنگاری هستید که خواسته زیادی دارید. با نظر شما موافق نیستم.

کی روش درباره شانس ایران برای صعود به جام جهانی ٢٠١٨ و حضور هوادران ر ورزشگاه گفت: در وهله نخست می‌خواهم برد را تقدیم به تمامی هواداران خوب تیم ملی کنم. آنها به دعوت ما بله گفتند و در این پیروزی سهیم شدند و کنار ما بودند.
او اضافه کرد: هنوز منتظر نتیجه بازی قطر و ازبکستان هستیم. با در نظر گرفتن آن بازی هم هنوز سه یا چهار تیم شانس دارند. ما تلاش می‌کنیم. اگر اجازه دهند تیم را آماده می‌کنیم و اگر نه که چهار روز قبل از مسابقه و مانند این دیدارها تیم را آماده می‌کنیم. شما می‌دانید اختیار فوتبال ایران در دست چه کسانی است و آنها باید اجازه دهند.

او درباره عواملی که موجب شد تیم ملی نسبت به چهار سال قبل عملکرد بهتری داشته باشد و احتمالا راحت‌تر به جام جهانی صعود کند، خاطرنشان کرد: تلفیقی از مسائل مختلف است. در درجه اول باید این تحسین را به سوی بازیکنان ببرم. بازیکنان در ٦ سال گذشته خوب بودند. من در کنار تیم بودم. زمان تشریح خیلی از مسائل نیست اما بازیکنان هر باری که پیراهن تیم ملی را به تن می کنند دشواری های زیادی دارند. تشکر بعدی از هواداران است. آنها ما را تنها نگذاشتند. درست است در چند سال گذشته به دنبال انتقال پیام‌های واهی به آن‌ها بودند اما هوداران واقعی همیشه کنار ما بودند.

کی روش با بیان اینکه کار تیم ملی تا به حال راحت نبوده است، گفت: امشب تیمی را شکست دادیم که پنج روز پیش کره جنوبی را شکست داد اما متاسفانه برخی از افراد که نابینا هستند نمی‌خواهند آن را ببینند. تا به این حال رقابت‌ها بسیار سخت بوده و هنوز بازی‌های سختی باقی مانده است. تنها می‌توانیم چشم بر آن بازی‌ها ببندیم چرا که ما کار خودمان را می‌کنیم.

او درباره حضور جهانگیری، سلطانی فر و مسئولان رده بالا در ورزشگاه گفت: بسیار خرسند و خوشحال هستیم که برای حمایت از تیم ملی به ورزشگاه آمدند. درهای تیم ملی به سوی همگان و به خصوص مسئولان ارشد باز است. راجع به حمایت از تیم ملی تاج باید این مسائل را کنترل کند و در حیطه وظایف من نیست. برای من صحیح نیست که درباره آنها صحبت کنم.

کی‌روش درباره کم گل زدن مهاجمان تیم ملی گفت: ما تنها باید به کارمان ادامه دهیم. مسئله مهم این است که کل تیم خوب باشد. در هر بازی موقعیت های زیادی داریم و اگر به کارمان ادامه دهیم دیر یا زود به هدفمان می‌رسیم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه او مانند دهداری به جوانگرایی روی آورده و آیا این کار را در جام جهانی هم ادامه می‌دهد، گفت: در درجه اول کیفیت بازیکنان مهم است. سن بازیکنان مسئله اول نیست. سعی کردیم بازیکنانی را ارائه دهیم که در بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت در خدمت تیم ملی باشند. در شش سال گذشته این کاری بود که من انجام ددم اما الان فضا و زمان برای پروژه ای که در ذهن داشتم نیست چرا که برنامه های من لطمه خورد و این با کمک رسانه‌هایی بود که الان مقابل من نشسته‌اند.

***

‏‎لیپی: ایران با کیفیت و منسجم است
انتظار چنین جمعیتی را داشتم

Lipi_China.jpg‏‎سرمربی تیم ملی فوتبال چین گفت: انتظار حضور چنین جمعیتی در ورزشگاه را داشتم.

به گزارش ایسنا، مارچلو لیپی پس از شکست یک بر صفر چین مقابل ایران در انتخابی جام جهانی در نشست خبری درباره حضور هواداران ایرانی در ورزشگاه و مقایسه آن با فوتبال ایتالیا اظهار کرد: چون بازی‌های قبلی ایران را دیده بودم انتظار این جمعیت را داشتم. اگر تماشاگران ایرانی را کنار بگذاریم تیم ایران بسیار خوب است.

او اضافه کرد: نتایج ایران نشان می‌دهد که آنها منسجم هستند. گل‌های خورده و عملکردشان نشان دهنده وضعیت آنهاست. آنها تاکنون گلی را دریافت نکرده‌اند.

لیپی ادامه داد: در سه بازی اخیر از عملکرد تیم به خصوص در دو بازی گذشته راضی بودم. باید بیشتر کار کنیم. روی دفاع باید کار کنیم. تلاش ما کافی نبود و نتوانستیم فرصت‌های بیشتری ایجاد کنیم.

او درباره سطح فنی ایران و آینده این تیم در جام جهانی ٢٠١٨ اظهار کرد: ایران تیم با کیفیتی است. مربی خوبی دارند. صدرنشینی ایران به خاطر کیفیت خوب آن هاست و تا به حال نباخته اند. گلی نخورده اند و صدرنشین هستند اما نمی‌توانم بگویم سال بعد چه اتفاقی می‌افتد.

سرمربی ایتالیایی چین درباره عملکرد بازیکنان چین و امتیازاتی که به شاگردانش می‌دهد و این که تلاش آنها کافی بود یا خیر گفت: همه آنها تلاش خود را کردند اما این تلاش برای چیره شدن بر ایران کافی نبود.

***

قوچان‌نژاد: تاثیر لیپی در فوتبال چین دیده شد

Reza_Ghouchannejad.jpgملی پوش فوتبال ایران با بیان این که تیم ملی چین نسبت به بازی رفت بازی کرد، گفت:‌ تاثیر حضور مربی بزرگی همچون لیپی در این تیم امروز به چشم آمد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رضا قوچان‌نژاد بعد از برتری ایران مقابل چین در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: چینی‌ها در نیمه اول راه نفوذ را بسته بودند، اما موفق شدیم در نیمه دوم زود به گل برسیم و پیروزی را از آن خود کنیم.

وی افزود: چین امروز نسبت به بازی رفت بهتر بازی می‌کرد و قدرت بدنی‌اش هم بهتر شده بود. به‌ هر حال تاثیر مارچلو لیپی در این تیم دیده می‌شود، ولی شکر خدا که سه امتیاز این بازی را ما به دست آوردیم.

قوچان‌نژاد همچنین بیان‌ کرد: هنوز صعود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطعی نشده است و ما نیاز به کسب امتیاز بیشتری داریم.

مهاجم تیم‌ ‌ملی همچنین در مورد حمایت پر شور هواداران از تیم در بازی امروز، خاطر نشان کرد: از تمام کسانی که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم، چرا که حضورشان تاثیر بسیار زیادی را به خصوص روی چینی‌ها گذاشت. در هیچ کجای اروپا چنین صحنه‌ای دیده نمی‌شود.

قوچان‌نژاد در مورد ترکیب تیم‌ ‌ملی که مورد تعجب برخی‌ها قرار گرفته، عنوان کرد: این سوال را باید از کی‌روش بپرسید. مهم‌تر از همه چیز نتیجه‌ گرفتن تیم است و خوب نتیجه‌ گرفتن حس مثبتی به همه می‌دهد. سعی می‌کنیم هر بازی بجنگیم و خوب بازی کنیم.

وی در پایان گفت‌: مهم نیست که چه کسی در ترکیب قرار می‌گیرد اما هر زمانی که من به میدان می روم سعی می‌کنم گل بزنم.

***

ایران در آمار هم بر چین غلبه کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال ایران در آمار هم توانست برتری خود را به چین دیکته کند.
به گزارش وبسایت نود، تیم ملی فوتبال کشورمان در هفتمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ موفق شد میهمانش چین را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا در آستانه صعود به جام جهانی قرار بگیرد.

آمار این دیدار به شرح زیر است:

آفساید: ایران ۲ - چین صفر

شوت: ایران ۱۲ - چین ۵

شوت در چهارچوب: ایران ۶ - چین صفر

پاس: ایران ۴۳۸ - چین ۳۳۹

سانتر: ایران ۱۸ - چین ۱۱

کرنر: ایران ۸ - چین ۲

درصد مالکیت توپ: ایران ۵۶،۶ - چین۴۳،۴

***

بازی کامل ایران ـ چین (بدون گزارشگر):

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy