Friday, Mar 31, 2017

صفحه نخست » یک سال محرومیت برای زنان اعزامی به مسابقات بیلیارد آزاد چین

iranian_women_s_billiard.JPG

رادیو فردا - فدراسیون بیلیارد ایران چند بیلیاردباز زن شرکت‌کننده در مسابقات آزاد چین را به دلیل آن چه «عدم رعایت شئونات اسلامی» خوانده شده، به مدت یک سال از شرکت در همه مسابقات محروم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس اعلام کرد که زنان بیلیاردباز ایرانیِ شرکت‌کننده در مسابقات آزاد چین، به دلیل «عدم رعایت شئونات اسلامی» به مدت یک سال از حضور در همه مسابقات داخلی و خارجی محروم می‌شوند.

این کمیته همچنین اعلام کرد که اسامی این افراد به صورت کتبی به هیئت‌های استان‌های این ورزشکاران اعلام خواهد شد.

این کمیته به جزئیات آن چه «عدم رعایت شئونات اسلامی» خوانده اشاره‌ای نکرده است.

در همین حال برخی از وب‌سایت‌ها رعایت نکردن «حجاب اسلامی» را دلیل محروم شدن این زنان بیلیاردباز عنوان کرده و تعداد آنها را پنج نفر اعلام کرده‌اند.

6LqKVkAol.jpg

محروم شدن ورزشکاران زن ایرانی به دلیل شرکت بدون حجاب در مسابقات سابقه داشته است.

از جمله در آخرین مور در بهمن‌ماه سال گذشته، رئیس فدراسیون شطرنج ایران اعلام کرد که این فدراسیون به دلیل اتفاقاتی که در جبل‌الطارق افتاده، با برنا و درسا درخشانی «جدی‌ترین برخورد» را می‌کند.

برنا درخشانی ۱۵ ساله در این مسابقات با الکساندر هوزمان از اسرائیل بازی کرد. خواهرش درسا ۱۸ ساله نیز بدون حجاب اسلامی در بازی‌ها شرکت کرد.

در آبان‌ماه سال ۹۵ نیز تیم سه نفره بسکتبال زنان ایرانی با هزینه خود در یک تورنمنت نیمه‌رسمی در ترکمنستان شرکت کرد، اما فدراسیون بسکتبال اعلام کرد که با آنان برخورد می کند.

فدراسیون جهانی بسکتبال بازی با شلوار و استفاده از کلاه را غیرقانونی می‌داند و به همین دلیل آخرین حضور ایران در مسابقات آسیایی در سال ۱۳۵۳ اتفاق افتاد.

در رشته‌های مختلف ورزشی، سختگیری فدراسیون‌ها نسبت به حجاب ورزشکاران متفاوت است.

در برخی رشته‌ها، استفاده از روسری کافی است، اما در بعضی دیگر، حتماً باید مقنعه یا هدبند بر سر ورزشکاران باشد.

سال ۲۰۱۳ میلادی تیم کاتای ایران که در آستانه کسب مدال طلا قرار داشت، به دلیل تغییر لباس حذف شد. دبیرکل کمیته ملی المپیک این اتفاق را ناشی از دستور معاون ورزش بانوان این وزارتخانه دانست.

در بازی‌های همسبتگی کشورهای اسلامی به میزبانی اندونزی، مهسا افسانه، الناز تقی‌پور و نجمه قاضی‌زاده در دیدار نهایی مجبور شدند به دستور خانم اکبرآبادی، از ساق‌بند و پوشش پشت گردن استفاده کنند.

تیم مصر به این تغییر اعتراض کرد و ایران از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد، و تصویر اشک ریختن بازیکنان ایران، بازتابی گسترده در رسانه‌ها داشت.

در آبان‌ماه ۹۵ نیز سمیه حیدری، کشتی‌گیر آلیش‌کار زن،پس از آن که در مسابقات جهانی آلیش لحظه‌ای کلاه از سرش افتاد، برای مدتی از شرکت در مسابقات محروم شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy