Tuesday, May 9, 2017

صفحه نخست » پیش‌بینی مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات

MohammadAmin_Rezazadeh.jpgمدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مشارکت حدود ۷۰ درصدی مردم را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدامین رضازاده در در نشست با احزاب و تشکل‌های سیاسی خوزستان ، اظهار کرد: ایام انتخابات به‌ویژه برای نهادهای مدنی، احزاب و رسانه‌ها ایام پرجنب و جوش است و باید این‌گونه باشد؛ در اصطلاح ایام انتخابات را بهار احزاب و نهادهای مدنی می‌دانند چون نهادهای مدنی و احزاب به‌عنوان پل ارتباطی مردم و حاکمیت نقش ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه عرصه انتخابات هم برای مردم و هم برای حاکمیت یک رابطه برد - برد است، تصریح کرد: در این عرصه شاهد هستیم که از یک سو مردم با مشارکت در انتخابات و ایفای نقش خود در مدیریت کشور برد می‌کنند و از سوی دیگر نیز با این مشارکت مردم حاکمیت نیز با ارتقاء قدرت ملی خود در مجامع بین‌المللی برد می‌کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه این نشست فقط با موضوع نشست سیاسی و مشارکت حداکثری برگزار شده است، عنوان کرد: این نشست به هیچ وجه به منظور صحبت کردن له یا علیه جریان یا کاندیدای خاصی برگزار نشده است؛ ظاهراً در حال حاضر فضای انتخابات یعنی فضای حقیقی، فاقد شور و نشاط لازم است، با این وجود فضای مجازی در بحث انتخابات بسیار گرم است.

رضازاده ادامه داد: با وجود گرم شدن بحث انتخابات در فضای مجازی، فضای حقیقی هنوز شور و نشاط لازم را به‌دست نیاورده است امیدواریم که این شور و نشاط انتخابات در فضای حقیقی نمایانگر شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به برگزاری ۳۴ دوره انتخابات مختلف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عنوان کرد: میانگین مشارکت مردم در ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۷.۷ درصد، در ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی ۶۰.۵ درصد، در پنج دوره مجلس خبرگان رهبری ۵۶.۷ درصد و در چهار دوره شوراهای شهر و روستا ۶۰.۴۶ درصد و در سه دوره همه‌پرسی کانون اساسی ۶۰ درصد بوده است؛ بنابراین در انتخابات پیش رو اساساً دغدغه و نگرانی ما بابت مشارکت مردم نیست.

رضازاده ادامه داد: حتی براساس دلایلی می‌توان گفت که در روزهای آتی فضای انتخابات بسیار پرشورتر و با نشاط‌تر خواهد شد و با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت مواجه می‌شویم. رقابت دو جریان اصلی سیاسی درون نظام یعنی اصلاحات و اعتدال و جریان اصولگرا و رقابت کاندیداهای این دو جریان با یکدیگر، تقارن ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و کشیدن رقابت انتخاباتی به‌ دورافتاده‌ترین روستاها و شهرستان‌ها و رشد آگاهی مردم به‌ویژه در فضای مجازی ازجمله این دلایل است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که با توجه به مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در انتخابات دوازدهم مشارکت حدود ۷۰ درصدی مردم در انتخابات را داشته باشیم و حدود ۴۰ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات مشارکت کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy