Monday, May 15, 2017

صفحه نخست » مهدی کروبی: به روحانی رای خواهم داد

Mehdi_Karouni.jpgمهدی کروبی یکی از رهبران در حصر جنبش سبز، در دیدار با خانواده به اهمیت انتخابات در ساختار نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: "در ابتدا انقلاب اندیشه ای در میان برخی از افراد وجود داشت که مشروعیت سیاسی حکومت را ناشی از رأی مردم نمی دانست. آنان معتقد بودند حکومت اسلامی اساساً نیازمند رأی مردم و نظام انتخاباتی نیست اما امام برخلاف آنان مشروعیت همه ی ارکان حکومت را ناشی از رأی مردم می دانست، لذا بارها بر نقش مردم در تعیین ارکان حکومت تأکید داشتند."

به گزارش سحام،‌ مهدی کروبی در همین راستا تأکید کرد: "بنیانگذار انقلاب در سیزده ماه حساس کشور مقارن با ترورها و ناامنی گروهک های معاند و نیز جنگ و بمباران ها پنج انتخابات مهم را در کشور برگزار کرد."

این رهبر محصور در ادامه به فاجعه تقلب و مهندسی آرا در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ پرداخت و گفت: "نتایج عدم به رسمیت شناختن حق مردم را دیدیم. این روزها بحمدلله زوایای مختلف آن فاجعه که مهمترین نکته اش نادیده گرفتن رأی مردم بود بر همه روشن شده است."
کروبی در ادامه به انتخابات سال ۱۳۹۲ پرداخت و تصریح کرد: "با روی کارآمدن آقای روحانی کشور در مسیر صحیح و روال عادی خود قرار گرفت اما گویا علی رغم فاجعه ی آن هشت سال عده ای هنوز نمی توانند بازگشت آرامش و مسیر تدریجی پیشرفت کشور را ببینند و می خواهند کشور را مجدداً به همان مسیر انحرافی بازگردانند."

مهدی کروبی در ادامه به اهمیت این دوره از انتخابات پرداخت و تصریح کرد: "این انتخابات تقابل سختی ست میان جمهوری اسلامی حقیقی و جمهوری اسلامی فرمایشی. اگر می خواهیم جمهوریت نظام را حفظ کنیم باید در مقابل اندیشه ای که قائل به نقش مردم نیست بایستیم. حضور پرشمار مردم قطعا مانع حاکمیت این اندیشه خواهد بود."

آقای کروبی همچنین گفته است: "از مردم عزیز می خواهم در روز جمعه به پای صندوق ها رأی بروند و به نامزد مورد علاقه خود رأی دهند تا رکن جمهوریت نظام بیش از این آسیب نبیند. من با شناختی که از آقای دکتر حسن روحانی دارم، البته به ایشان رأی خواهم داد."

مهدی کروبی اظهار داشت که از نیروهای امنیتی مستقر در منزل خواستم که صندوق رأی را در "ساعات قانونی" به محل حصر ببرند تا او بتواند رأی خود را در زمان قانونی به صندوق بیاندازد، نه آنکه همچون انتخابات سال گذشته مجلس صندوق رأی ساعت یک و نیم بامداد شنبه به همراه نماینده دادستان به محل حصر برده شود.

در آن زمان این رئیس اسبق مجلس ششم، هنگامی که صندوق سیار به محل حصر رسید، حاضر به رای دادن نشده بود و در تشریح علت رای نداد خود تاکید کرده بود: "به دلیل اینکه ساعت قانونی رای گیری گذشته بود، رای ندادم."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy