Saturday, May 27, 2017

صفحه نخست » پیام ترامپ به مسلمانان: خشونت را محکوم کنید

trump26.JPGرئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت آغاز ماه رمضان از مسلمانان خواست در برابر خشونت‌ورزی به نام اسلام موضع بگیرند. در روزهای گذشته ده‌ها نفر قربانی دو عملیات تروریستی اسلام‌گرایان در مصر و بریتانیا شدند.

دونالد ترامپ در پیامی به مسلمانان جهان با اشاره به حمله انتحاری به یک کنسرت در شهر منچستر و حمله مسلحانه به دو اتوبوس حامل مسیحیان قبطی در جنوب قاهره این اقدام‌ها را "در تعارض مستقیم با روح ماه رمضان" عنوان کرد.
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در پیامی که روز شنبه (۲۷ مه/ ۶ خرداد) توسط کاخ سفید منتشر شد فرارسیدن ماه رمضان را از طرف خود و مردم این کشور به همه مسلمانان جهان تبریک گفت.
ترامپ می‌گوید این گونه اقدام‌های خشونت‌بار "تنها عزم ما را برای چیره شدن بر تروریست‌ها و جهان‌بینی واپس‌مانده آنها جزم‌تر می‌کند".

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته و در آغاز نخستین سفر خارجی خود در ریاض از مسلمانان جهان خواسته بود به همکاری با کشورهای غربی و مبارزه مشترک با تروریست‌های اسلام‌گرا بپردازند.
ماه رمضان در نظر مسلمانان خجسته‌ترین ماه سال قمری محسوب می‌شود و پایان آن مصادف با عید فطر، از مهم‌ترین اعیاد اسلامی است.
ترامپ از مسلمانان دعوت کرده که در ماه رمضان از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا نسل‌های آینده بتوانند از خشونت‌های شرارت‌بار تروریست‌ها در امان بمانند و در صلح و آرامش زندگی کنند.
دیدار هفته‌ی گذشته ترامپ با سران کشورهای عربی و اسلامی در عربستان و پیام تبریک او به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان در حالی است که او در یکی از نخستین دستورالعمل‌های خود به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد سفر شهروندان شش کشور اسلامی به ایالات متحده را ممنوع کند.

او همچنین ورود پناه‌جویان مسلمان به آمریکا را خطری برای امنیت شهروندان این کشور و افزایش اقدام‌های تروریستی عنوان کرده بود.
در همین حال پلیس بریتانیا در یک پیام توئیتری اعلام کرده که جمعه شب دو فرد دیگر که مظنون به دست داشتن در حمله تروریستی منچستر هستند بازداشت شده‌اند.
تا کنون در پیوند با حمله انتحاری دوشنبه‌ی گذشته در منچستر ۱۳ نفر بازداشت و دو نفر آنها پس از بازجویی آزاد شده‌اند.
مقام‌های امنیتی بریتانیا می‌گویند سلمان عبیدی، شهروند لیبیایی‌تبار بریتانیایی و عامل احتمالی حمله انتحاری منچستر با گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) در ارتباط بوده و احتمالا مدتی در سوریه به سر برده است.
در انفجاری که شامگاه ۲۲ مه و در پایان کنسرت آریانا گرانده، خواننده آمریکایی در قسمت ورودی سالن "منچستر آرنا" رخ داد دست‌کم ۲۲ نفر کشته و نزدیک به ۶۰ نفر مجروح شدند.

بامداد روز گذشته (جمعه ۲۶ مه/ ۵ خرداد) نیز در حمله تروریستی مردان مسلح ناشناس به دو اتوبوس حامل زائران مسیحی قبطی در جنوب قاهره ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند.
منابع خبری گزارش داده‌اند که جنگنده‌های نیروی هوایی مصر شامگاه جمعه در یک عملیات تلافی‌جویانه مناطقی در شرق لیبی را که گفته می‌شود پایگاه آموزش گروه‌های تروریستی اسلام‌گراست بمباران کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy