Wednesday, May 31, 2017

صفحه نخست » بازداشت یکی از کارمندان مشاوران روحانی به اتهام جاسوسی

y7425llq15415k-small.jpgکیهان لندن - یکی از کارکنان دفتر حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری روز چهارشنبه، ۱۰ خرداد، بازداشت یک فرد در دفتر مشاور رئیس جمهور به اتهام «جاسوسی» را تایید کرد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره بازداشت یک فرد در محل کار حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، توسط وزارت اطلاعات و به اتهام جاسوسی را تائید کرد اما جزییات بیشتری درباره این پرونده بیان نکرد.

محسنی اژه‌ای گفت: «هر کسی که به عنوان متهم دستگیر می‌شود با حکم قاضی، دادستان یا بازپرس دستگیر می‌شود و اگر برای بازجویی روزها یا هفته‌ها در اختیار وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد حتما با نظارت قاضی بوده و بازجویی‌ها نیز زیر نظر قاضی است.»

اژه‌ای اعلام کرد: می‌دانم فردی توسط وزارت اطلاعات در ارتباط با محل کار این آقا بازداشت شده است. تحقیقات در مراحل ابتدایی است و از بیان جزییات معذورم.

وی اضافه کرد: «ممکن است فردی در محل کار خود دستگیر شود اما ارتباطی با فرد کناری خود نداشته باشد».

حسام‌الدین آشنا در اسفند ماه سال قبل با طعنه زدن به منتقدان دولت، توییت کرده بود: «نفوذگران اغلب در لباس خودی ظاهر می‌شوند و با تندروی و ارائه زمان بندی و برآورد نادرست از توان خودی و دشمن، ما را دچار اشتباه محاسباتی می‌کنند

حمید رسایی، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس، هم در پاسخ به وی توییت کرد: «خصوصا وقتی که برخی از این نفوذی‌ها در لباس خودی در دفتر برخی از مشاوران نام آشنای مقامات عالی نفوذ می‌کنند. خدا ر اشکر که سربازان گمنام هستند.»

حسام‌الدین آشنا هفته گذشته و در پی اعتراض ابراهیم رئیسی و هوادارانش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در یادداشتی تلگرامی، جنبش سبز را فتنه خواند و میرحسین موسوی را با ابراهیم رئیسی مقایسه کرد. این یادداشت او با واکنش‌های مختلفی از جمله واکنش نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی روبرو شد.

حسام‌الدین آشنا، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک و مشاور حسن روحانی در امور فرهنگی است. آشنا از اعضای سپاه پاسداران و معاونت پیشین وزارت اطلاعات و یکی از چهره‌های امنیتی جمهوری اسلامی است.

او روحانی است اما چند سال است لباس روحانیت به تن نمی‌کند. حسام‌الدین آشنا همچنین داماد قربانعلی دری نجف‌آبادی، وزیر اطلاعات دولت اول محمد خاتمی و دادستان پیشین کل کشور، است؛ پروژه قتل‌های زنجیره‌ای در دوران وزارت دری نجف‌آبادی در وزارت اطلاعات اتفاق افتاد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy