Sunday, Jun 4, 2017

صفحه نخست » حمله مهاجمان با خودرو و چاقو به مردم در لندن؛ شش نفر کشته شدند

London_terror.jpgرادیو فردا ـ در جریان حملاتی در ساعت‌های پایانی شنبه‌شب ۱۳ خرداد ماه، یک خودرو چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته، و افرادی که سوار بر آن بودند با چاقو به مردم حمله کرده‌اند. پلیس بریتانیا این وقایع، در «لاندن بریج» و «بارو مارکت»، را «تروریستی» نامیده‌است.

پلیس لندن در گزارش اولیه‌ای پس از وقوع حملات گفته بر این عقیده‌است که حملات لندن به‌دست «سه مهاجم» انجام شده‌است. بنا بر این گزارش هر سه مهاجم توسط نیروهای امنیتی کشته ‌شده‌اند.

به گفته پلیس علاوه بر سه عامل حمله، شـِش تن از شهروندان نیز جان خود را از دست داده‌اند. خدمات امدادرسانی پایتخت بریتانیا گفته ۴۸ زخمی را به بیمارستان‌ها انتقال داده‌است.

پیتر رودز، یک مقام ارشد «خدمات اضطراری لندن» گفته است زخمی‌ها به پنج بیمارستان در سراسر شهر انتقال داده شده‌اند و به شماری از مجروحان واقعه نیز در محل، به‌صورت سرپایی خدماتی ارائه شده‌است.

پلیس لندن ساعاتی پس از وقوع حملات گفت عاملان، چیزی شبیه جلیقه انفجاری بر تن داشتند که واقعی نبود. در یکی از تصاویر منتشرشده از رخدادها نیز، یکی از مظنونان دیده می‌شود که بر زمین افتاده و جلیقه‌ای بر تن دارد که چیزهایی شبیه قوطی به آن وصل است.

نیروهای ضدتروریسم در حال تحقیق در مورد واقعه هستند؛ بنا بر اطلاعات فعلی، حملات به این صورت انجام شده که مهاجمان سوار بر یک خودرو، با سرعت به شهروندان در حال گذر از پل لندن (لاندن بریج)، حمله کرده و شماری را زیر گرفته‌اند. سپس به مردمی که در شب تعطیل در بارها و رستوران‌های اطراف در محله «بارو مارکت» جمع شده بودند، با چاقو حمله کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شماری از شاهدان می‌گوید مهاجمان، به مردم در خیابان‌، رستوران‌ها و بارهای محله «بارو مارکت» با چاقو حمله کرده‌اند.

پلیس می‌گوید نیروهای امنیتی در ساعت ۲۲:۰۸ در محل بوده‌اند.

پس از اعزام نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی، درگیری‌هایی رخ داده و صدای گلوله نیز شنیده شده‌است. پلیس می‌گوید نیروهای امنیتی مسلح اقدام به شلیک کرده‌اند.

پلیس پس از نیمه‌شب، واقعه را «تروریستی» عنوان کرد. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز گفته «برپایه اطلاعات به‌روزشده از طرف پلیس و نیروهای امنیتی، تائید می‌کند که واقعه وحشتناک لندن، به‌عنوان یک رخداد بالقوه تروریستی در نظر گرفته می‌شود».

این حملات تنها چند روز پیش از انتخابات سراسری بریتانیا رخ داده‌اند و کم‌تر از دو هفته پس از آن‌که یک مهاجم افراطی، ۲۲ نفر را در حمله‌ای انتحاری در منچستر کشت.

رهبران احزاب کارگر و لیبرال بریتانیا، که در انتخابات هشتم ژوئن به رقابت با حزب محافظه‌کار حاکم می‌پردازند، حملات لندن را محکوم کرده‌اند. صادق خان، شهردار لندن، نیز این حملات را محکوم کرده و آن‌ها را «وحشیانه» توصیف کرده‌است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از حملات لندن، در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد ایالات متحده در رابطه با حوادث لندن به هرشکلی به بریتانیا کمک خواهد کرد. آقای ترامپ با اشاره به فرمان مهاجرتی خود، گفته است ممنوعیت مهاجرت شهروندان برخی کشورها به آمریکا، «به عنوان یک لایه مضاعف امنیتی» برای ایالات متحده لازم است. وزارت خارجه ایالات متحده نیز واقعه را «حملاتی بزدلانه به غیرنظامیان بی‌گناه در لندن» توصیف کرده‌است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy