Wednesday, Jun 7, 2017

صفحه نخست » اشاره سپاه به مسئولیت عربستان در حملات تروریستی امروز

060717_top.jpgاشاره تلویحی و مبهم سپاه به مسئولیت عربستان

به گزارش بی بی سی سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای که در مورد حملات دوگانه تهران صادر کرده، جمله‌ای آورده که عده‌ای آن را اشاره به عربستان سعودی و متهم کردن تلویحی دولت این کشور به مسئولیت داشتن در قبال این حملات تفسیر کرده‌اند. در بیانیه سپاه آمده: "افکار عمومی مردم جهان بویژه ملت ایران این اقدام تروریستی، یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است را بسیار معنادار و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آنها در این اقدام سبوعانه می‌داند."

اطلاعیه سپاه: انتقام می‌گیریم

به گزارش رادیو زمانه سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای حملات به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در روز چهارشنبه را به آمریکا و «یکی از دول مرتجع منطقه» نسبت داده و از گرفتن «انتقام» سخن گفته است.

سپاه پاسداران این اطلاعیه را ساعاتی پس از پایان یافتن دو حمله همزمان به مجلس و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی منتشر کرده و در آن ضمن تشریح ماجرا گفته است که مهاجمان یک پاسدار محافظ درب مجلس، «مردم در انتظار ملاقات با نمایندگان» و یک کفشدار مقبره خمینی را به رگبار بستند.

با این‌که گزارش‌های منتشرشده حاکی از انفجار انتحاری یک یا دو نفر از مهاجمان بودند اما سپاه پاسداران کشته شدن همه مهاجمان را نتیجه مقابله نیروهای سپاه و پلیس با آن‌ها دانسته است.

به‌گفته وزارت کشور دو گروه به‌شکل همزمان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی حمله کردند. حمله‌کنندگان به مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی دو نفر بودند که نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم در درگیری با مأموران کشته شدند. مهاجمان به ساختمان مجلس چهار نفر بودند که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس، در درگیری با مأموران کشته شدند.

وزارت کشور شمار کشته‌شدگان هر دو حمله را ۱۲ نفر و مجروحان را ۴۲ نفر اعلام کرد.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود گفته است که سپاه «این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که پیوسته حامی تروریست‌های تکفیری است، بسیار معنادار و برعهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آن‌ها در این اقدام سبوعانه می‌داند.»

سپاه پاسداران افزوده که این ارگان نظامی «ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی گذارد.»

اشاره سپاه پاسداران به سفر دونالد ترامپ در تاریخ ۲۰ مه / ۳۰ اردیبهشت به عربستان سعودی است که در آن ضمن بستن قراردادهای تسلیحاتی و تجاری چندصد میلیارد دلاری بین دو کشور، بارها علیه ایران حمله لفظی شد و این کشور بی‌ثبات‌کننده منطقه و حامی تروریسم خوانده شد.

تهران و ریاض در سال‌های اخیر یکدیگر را به حمایت از تروریسم و دخالت در کشورهای خاورمیانه متهم می‌کنند. ردپای هر دو دولت در منطقه‌ جنگ‌زده خاورمیانه، یمن، سوریه و عراق دیده می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy