Sunday, Jul 16, 2017

صفحه نخست » العربیه: یک چینی-آمریکایی به اتهام جاسوسی به 10 سال حبس محکوم شد

czcuoc452559vfv5_small.jpgالعربیه - غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی ایران یکشنبه 16 ژوئیه در کنفرانس خبری هفتگی خود، از بازداشت یک فرد دو تابعیتی خبر داد که به گفته او «برای نفوذ» از سوی آمریکا در ایران به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری میزان ارگان قوه قضائیه ایران، اژه‌ای در این باره گفت: «یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد، این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده است و شناسایی و دستگیر شد».

معاون اول قوه قضائیه در ادامه مدعی شد: «محرز و مشخص شده که این فرد برای نفوذ به داخل ایران آمده است».

اژه‌ای با اشاره به حکم اولیه صادر شده برای این جاسوس امریکایی گفت: «در دادگاه بدوی به 10 سال محکوم شده که البته مورد اعتراض قرار گرفته است».

اژه‌ای به هویت این شخص اشاره نکرد اما خبرگزاری میزان با انتشار مطلبی این فرد را «زی یو وانگ پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا» معرفی کرد.

براساس این گزارش، «این فرد دارای تابعیت آمریکایی-چینی است و در رشته های مختلفی از جمله اوراسیا، اسلام و ملی گرایی، روسیه، تاریخ خاورمیانه، و مطالعات بین الملل درس خوانده است، اما عمده مطالعات وی در حوزه ایران شناسی است و به زبان فارسی نیز تسلط دارد».

این گزارش اتهام‌های زیادی متوجه «زی یو وانگ» کرده از جمله، مدعی شده که او سابقه همکاری با موسسه‌هایی دارد که از سوی نهادهای اسرائیلی پشتیبانی می‎شوند.

اما دستگیری دو تابعیتی‌ها در ایران و متهم کردن آن‌ها به جاسوسی، اتفاقی پر سابقه در ایران است. نکته متمایز این بار این است که فرد دستگیر شده، تابعیت ایرانی ندارد بلکه علاوه بر تابعیت آمریکایی، از اتباع کشور خارجی دیگری است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy