Sunday, Jul 2, 2017

صفحه نخست » قطر: شروط عربستان را رد می‌کنیم؛ تماس پوتین و امیر قطر

Qatar_Vazir_Kharejeh.jpgرادیو فردا ـ وزیر خارجه قطر اعلام کرد این کشور شروط همسایگانش برای رفع محاصره را رد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، روز شنبهٔ دهم تیر به خبرنگاران در رم گفت دوحه همچنان آمادگی دارد که درباره مسائل به‌وجود آمده با کشورهای همسایه به گفت‌وگو بنشیند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از روز ۱۵ خرداد تمام روابط سیاسی و اقتصادی خود را با قطر قطع کردند و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی خود را روی آن کشور بستند.

این کشورها برای قطر شروط ۱۳ گانه‌ای گذاشته‌اند و تا روز ۱۲ تیرماه برای پذیرفتن آنها ضرب‌الاجل تعیین کرد‌ه‌اند.

تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره، قطع رابطه سیاسی با ایران، اخراج اعضای اخوان‌المسلمین و تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر از جمله خواسته‌های این کشورها است.

وزیر خارجه قطر با تکرار موضع قطر گفت: «فهرست خواسته‌ها رد خواهد شد. این فهرست پذیرفته نخواهد شد. ما تمایل به گفت‌وگو داریم اما با شرایط مناسب.»

عربستان و امارات هرگونه گفت‌وگو درباره این شروط را رد کرده‌اند.

گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین و امیر قطر

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، روز شنبه درباره بحران دیپلماتیک در خلیج فارس با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد رهبران دوکشور «... درباره بحران میان قطر و شماری از کشورها گفت‌وگو کردند.»

برپایه این بیانیه ولادیمیر پوتین در این گفت‌وگو بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای حل‌وفصل اختلافات کنونی و عادی کردن این موقعیت پیچیده تاکید کرده است.

برپایه این گزارش دو طرف همچنین درباره همکاری در زمینه‌های اقتصادی و انرژی رایزنی کردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy