Sunday, Jul 2, 2017

صفحه نخست » دو سیاستمدار حزب حاکم ترکیه ترور شدند

p88777ani_small.jpgدویچه وله - دو تن از سیاستمداران حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم در ترکیه در جنوب این کشور کشته شدند. به گفته مقام‌های مسئول این دو سیاستمدار احتمالاً توسط حزب کارگران کردستان ترور شده‌‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز یکشنبه (۱۱ تیر/۲ ژوئیه) گزارش داد که اورهان مرجان، معاون رهبر حزب عدالت و توسعه (AKP) در دیاربکر و آیدین آهی معاون رئیس شهرستان اوزالپ، استان وان ترکیه به قتل رسیدند.

به گزارش سایت رادیو و تلویزیون ترکیه "تروریست‌ها آیدین آهی را در مقابل درب منزلش به رگبار گلوله گرفتند. وی که به سختی مجروح شده بود، در بیمارستان درگذشت."

قتل این دو سیاستمدار در یک زمان ولی جدا از هم انجام گرفته است. محافل حزب حاکم در رابطه با قتل سران حزب در دیاربکر و وان، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) را متهم کرده‌اند.

نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در پیام توییتری خود نوشته است که پ‌ک‌ک در این قتل‌ها دست دارد. عمرچلیک، وزیر اتحادیه اروپا نیز گفته است که حملاتی که علیه اعضای حزب عدالت و توسعه انجام گرفته، حمله به همه نهادهای سیاسی است.

دستگیری ۱۶ مظنون

دولت ترکیه بارها حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) را مسئول سوءقصدهای مرگبار و تروریستی این کشور دانسته است. پ‌ک‌ک از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا نیز به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌‌شود.

حزب کارگران کردستان ترکیه تا کنون مسئولیت ترور سیاستمداران حزب حاکم ترکیه را برعهده نگرفته است.

رسانه‌های ترکیه همچنین گزارش دادند که در رابطه با قتل‌های انجام گرفته تا کنون ۱۶ مظنون دستگیر شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy