Wednesday, Jul 5, 2017

صفحه نخست » آیت الله خمینی قادر بود به ابرها فرمان دهد، ببارند و ابرها یقیناً می باریدند

15oh9zew12_small.jpg

اکبر گنجی - خبرنامه گویا

خرافه بافی و دروغ گویی به دو رکن فقاهت تبدیل شده است. به فقیهان بنگرید و خرافه ها و دروغ هایشان را شمارش کنید. آیا قابل شمارش اند؟ مجیزگویی سلطان ستمگر هم جزیی از خصلت فقیهان درباری است.

معجزه آیت الله خمینی

آیت‌الله مبشر کاشانی در مصاحبه با خبرگزاری سپاه گفته است که آیت الله خمینی به آیت الله بهاء الدینی گفته بود:

"همه چیز در یدِ قدرت من است، اما من در یدِ قدرت خودم نیستم"! بعد آیت‌الله بهاءالدینی جمله اول را چنین تفسیر کرد و فرمود "ائمه هدی از ولایت تکوینی خود شان شمه‌‌ای و جزیی به امام دادند و لذا اگر ایشان اراده کند باران ببارد می ‌بارد"، حالا این ها مطالبی بود که آیت ‌الله بهاء الدینی راجع به معنویت امام می‌ فرمود. ولایت تکوینی همین است مثلاً به ابر بگوید ببارد می‌ بارد. این به ولایت او بود و فرمود آقای خمینی در پاسخ به من گفت همه چیز تا قدری در ید قدرت من است و مراد این است که یعنی مقداری از ولایت کلی را جزئاً به ایشان عنایت کردند".

نه تنها ائمه شیعیان فاقد چنین قدرتی بودند، پیامبر اسلام هم فاقد چنین قدرتی بود. قرآن به صراحت معجزه و علم غیب را از پیامبر اسلام نفی کرده است. به روایت قرآن، ده ها بار مشرکان مکه از حضرت محمد درخواست معجزه کردند، ولی ایشان همیشه پاسخ می داد که من قادر به معجزه نیستم. من بشری مانند شما هستم و تنها تفاوت من با شما این است که به من وحی می شود.

اینک که به ادعای فقیهان حدود ۱۲ قرن از عمر امام زمان می گذرد و او در میان ما زندگی می کند، چرا کوچکترین مشکلی از مشکلات بشر را رفع نمی کند؟ مشکلات بشر نه، مشکلات مسلمانان که در حال کشتار همدیگرند؟ مشکلات مسلمانان نه، چرا مشکلات شیعیان یمن که توسط "وهابی های آل سعود"- پدر گروه های تروریستی چون داعش و القاعده و طالبان و...- کشتار شده و می شوند و کل مردم بیچاره یمن را گرفتار فقر مطلق و بیماری وبا کرده اند، حل نمی کند؟

چرا راه حل هیچ مسأله تفسیری، کلامی و عملی را برای شیعیان بازگو نمی کند؟ آیا فقط تنها معجزه و کارکرد امام زمان این بوده که به شیعیان بگوید ، کار کنید و خمس باقی مانده اش را به فقیهان بدهید و حکومت هم "حق ویژه" فقیهان است؟

فقیهان کی قرار است این دروغ های معارض با قرآن و عقل تجربی را کنار بگذارند. پیامبر و ائمه اگر چنان قدرتی داشتند، چرا از آن استفاده نکردند؟ اگر مجاز به استفاده نبودند، داشتن قدرتی که فرد مجاز به استفاده از آن برای کاهش درد و رنج انسان ها نباشد، عبث است. برای این که کمک به انسان ها وظیفه اخلاقی و دینی آن ها بود.

یکی از معضلات ایران، "خشکسالی بلند مدت" و "بحران آب" است. آیت الله خمینی تا چه اندازه ضد ایران و ایرانیان بود- که در عین برخورداری از ولایت مطلقه فقیه و ولایت تکوینی - همین یک مشکل را هم برای ایران و ایرانیان رفع نمی کرد؟ بی تفاوت نشسته بود و می نگریست که همه باران ها در آمریکای استکبار جهانی می بارند ، اما مانع آن نمی شد. یا حداقل از قدرت خود استفاده نمی کرد تا بخشی از آن ها بر ایران زمین و بر سر مسلمین ببارند.

1396033119025888311209304.jpg

مجیزگویی برای سلطان و تخریب آیت الله منتظری و مهدی کروبی

آیت‌الله مبشر کاشانی پس از دروغ گویی درباره آیت الله خمینی، به عنوان فقیه درباری، مجیزگویی سلطان و تخریب آیت الله منتظری را آغاز می کند. آیت الله منتظری در قید حیات نیست، اما سایه سنگین او به عنوان انسان وارسته ای که قدرت را فدای دفاع از حقوق مخالفان کردند، همه جا احساس می شود.

آیت الله منتظری دفاع از حقوق مخالفان را تا بدان جا پیش راند که از حقوق اعضای زندانی سازمانی دفاع کرد که در ضمن هزاران عملیات تروریستی، فرزند خودش ( محمد منتظری ) را هم به شهادت رسانده بودند. سازمانی که با خیانت به ایران، در تجاوز صدام حسین به ایران، کنار ارتش عراق می جنگید و ادعا دارد که در طی جنگ ۶۹ هزار نظامی ایرانی مدافع مرزهای ملی کشور را کشته است. سازمان مجاهدین برای ارتش و سازمان استخبارات صدام جاسوسی می کرد و در عوض درخواست بودجه های ده ها میلیونی از صدام حسین می کرد. آیت الله منتظری از همه جنایات و خیانت های سازمان مجاهدین خلق آگاه بود.

اما او جای درستی ایستاده بود و تکیه گاه محکمی داشت. می گفت قتل عام زندانیان محکوم به حبس مدت دار، خلاف اخلاق و شرع است و شما با این "قتل عام" از "جنایتکاران تاریخ" خواهید بود. این ساده لوحی نبود، پایبندی به اخلاق و حقوق بود. اگر در چشم قدرت طلبان گذشتن از قدرت مطلقه به خاطر دفاع از حقوق مخالفان، ساده لوحی است، اما از منظر اخلاقی؛ نشان دهنده اوج فضیلت اخلاقی اوست.

آیت الله منتظری آن قدر زنده ماند تا شاهد بقیه خیانت های سازمان مجاهدین خلق- جاسوسی و وحدت با جنگ طلبان ضد ایرانی- باشد. اما همچنان قتل عام زندانیان را محکوم و از حقوق زندانیان سیاسی دفاع می کرد. به خانواده همه زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی کمک می کرد.

آیت‌الله مبشر کاشانی با ذکر خاطره ای می گوید:

" آیت‌ الله بهاءالدینی فرمود که در بین این جماعتِ مسئولین مملکت ما بهتر از ایشان (آیت‌الله خامنه­‌ای) برای اداره کشور و رهبری سراغ ندارم. این جمله از زمان قائم‌ مقامی آقای منتظری مطرح بود. اهل دل آقای منتظری را قبول نداشتند، اهل سیاست هم می‌ گفتند ایشان سادگی دارد آنها هم قبول نداشتند و می ‌گفتند زود فریب می‌ خورد. اهل دل هم می ‌گفتند او توانایی ندارد و لذا او را قبول نداشتند. آقای منتظری شاگرد آیت ‌الله بهاءالدینی بود و همچنین آقای مطهری نزد ایشان درس می‌ خواندند و ایشان به آقای منتظری بی ‌علاقه نبود ولی می‌ فرمودند نمی ‌تواند و به درد این کار نمی‌ خورد و فرمود در بین این افراد ما هر چه فکر می‌ کنیم در بین مسئولین و کسانی که هستند کسی مانند آسیدعلی آقا نمی ‌تواند کشور را اداره کند...آقای منتظری کم برای انقلاب زحمت نکشید، خیلی خون دل خورد، پسرش شهید شد، خودش شکنجه شده بود و رنج ها و مشقت ‌ها کشیده بود، یک سادگی باعث شد از مهدی هاشمی دفاع کرد و کار خراب شد و در داستان مهدی هاشمی فریب خورد. در علم هم واقعاً ملا بود، خدایی از نظر علمی لیاقت رهبری را داشت اما از حیث مدیریتی و ذکاوت و هوشیاری کمبود داشت...منتظری هم فریب دامادش را خورد. باید دعا کنیم برای عاقبت بخیری مان".

عاقبت بخیری شما، عاقبت بخیری نزد سلطان ستمگر است. سرکوب، تحمیل، خرافه بافی، ایران و ایرانیان را به خطرهای بزرگ گرفتار کردن؛ بخش مهمی از رهبری مقبول فقیهان است که آیت الله خامنه ای در آن موفق بوده است. آری ، آیت الله منتظری به درد چنین مدیریتی نمی خورد. چون مخالف سرکوب و دیکتاتوری فقیهان بود.

آیت‌الله مبشر کاشانی در پایان به سراغ مهدی کروبی می رود. می گوید وقتی روحانیون مبارز از روحانیت مبارز تهران جدا شدند، آیت الله بهاء الدینی پیش بینی بدی برای آینده کردند. بعدها هم دیدیم که آیت الله مهدوی کنی همیشه در کنار مقام معظم رهبری باقی ماند و مهدی کروبی در برابر آیت الله خامنه ای قرار گرفت.

این فقیه درباری که آیت الله خمینی را دارای ولایت تکوینی قلمداد می کند، آیا نمی داند که جدایی کروبی و خاتمی و دوستانشان از روحانیت مبارز با مجوز آیت الله خمینی دارای ولایت تکوینی صورت گرفت. اگر آیت الله خمینی پس پرده را می دید، چرا چنان مجوزی داد، اگر هم نمی دید، که نمی دید، پس چرا به دروغ او را برخوردار از ولایت تکوینی قلمداد می کنید؟

آدرس کانال تلگرام اکبر گنجی: https://telegram.me/ganji_akbar

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy