Sunday, Jul 16, 2017

صفحه نخست » حسین فریدون بازداشت شد

c49vfv33335_small.jpgدویچه وله - به گفته سخنگوی قوه قضائیه حسین فریدون، برادر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به دلیل پرونده مالی به زندان معرفی شده است. او تصریح کرد که وثیقه‌ای برای فریدون در نظر گرفته شده که از میزان آن بی‌اطلاع است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، در یک نشست خبری در روز یک‌شنبه (۲۵ تیر/۱۶ ژوئیه) اعلام کرد که حسین فریدون، برادر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به زندان معرفی شده است.

اژه‌ای افزود که قرار صادره برای حسین فریدون "قرار بازداشت موقت" نیست. سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد که در باره حسین فریدون اتهامات مختلفی وجود داشته است.

اژه‌ای افزود :«چون قرار تأمین را دیروز تأمین نکردند به زندانی معرفی شد اما اگر قرار را تأمین کنند آزاد می‌شوند. قرار بازداشت موقت نیست.»

اژه‌ای درباره پرونده مالی حسین فریدون گفت: «در این خصوص چندین نوبت تحقیق شد و از افرادی که مرتبط با موضوع هستند، تحقیق به عمل آمد که برخی بازداشت و برخی بیرون هستند.»

اژه‌ای در باره میزان وثیقه تصریح کرد که از آن خبر دقیقی ندارد، اما قرار با وثیقه بوده است. سخنگوی قوه قضائیه افزود که بازداشت برادر رئیس جمهور در خصوص مسائل مالی است، اما ربطی به معوقات بانکی ندارد.

اتهام‌زنی به فریدون در جریان مبارزه انتخاباتی

در جریان مبارزه انتخاباتی، حسن روحانی بارها مورد انتقاد نامزدهای رقیب قرار گرفت. آنها به تخلفات مالی حسین فریدون اشاره کرده و مدعی بودند که رئیس جمهور مانع از رسیدگی قوه قضائیه به پرونده برادرش می‌شود.

اصول‌گرایان تندرو نخستین بار پس از افشای حقوق‌های کلان به مدیران دولتی که به "حقوق‌های نجومی" معروف شد، از حسین فریدون نام برده و اتهاماتی را به او وارد کردند.

برخی نیز برادر روحانی را به لابی‌گری برای انتصاب‌های غیرموجه مسئول می‌دانستند. ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بهمن ۱۳۹۵ اعلام کرد که علی صدقی تنها با دخالت و لابی‌گری حسین فریدون توانسته است مدیرعامل بانک رفاه شود.

حسین فریدون در مقابل ضمن بی‌اساس خواندن این اتهامات از قوه قضائیه خواسته بود که با اینگونه "اتهام‌زنی‌ها" و "رفتارهای غیراخلاقی و غیرقانونی" برخورد کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy