Saturday, Sep 2, 2017

صفحه نخست » منطقه‌ی قدیمی رقه‌ی سوریه به دست «نیروهای دموکراتیک سوریه» افتاد

syria11.JPGائتلاف «نیروهای دموکراتیک سوریه» روز جمعه دهم شهریورماه، از کنترل منطقه‌ی قدیمی الرقه‌ی بزرگترین پناه‌گاه داعش در این کشور، خبر داد.

با کنترل منقطه‌ی قدیمی رقه‌ توسط نیروهای دمکراتیک سوریه، این گروه، در مجاورت مرکز این شهر قرار گرفته است.

طلال سلو، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، اعلام کرد که منطقه‌ی قدیمی رقه پس از درگیری‌ها شدید با داعش، به طور کامل به کنترل این نیروها درآمده است.

سلو اظهار داشت که «منطقه‌ی قدیمی» اهمیت تاریخی دارد و کنترل آن توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، یک «پیروزی معنوی» به شمار می‌رود.

عناصر گروه داعش، در مرکز شهر رقه که شامل نهادهای دولتی از جمله کاخ استانداری و ساختمان اطلاعات جنگی سوریه است، مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در اطراف منطقه‌ی المنصور رقه، میان داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه، آغاز شده است.

با نزدیک‌تر شدن جنگ به مرکز رقه، نبرد آزادسازی این شهر پیچیده‌تر شده است به ویژه آنکه این منطقه مملو از ساکنان محلی است و داعش، معمولا غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می‌دهد.

برخی شاهدان عینی نجات یافته از رقه، می‌گویند که عناصر این گروه، از فرار مردم به بیرون از شهر، جلوگیری می‌کنند.

ائتلاف «نیروهای دموکراتیک سوریه» از ژوئن گذشته، عملیات بازپس‌گیری رقه از عناصر داعش را آغاز کرده است. این ائتلاف می‌گوید که تاکنون بیش از ۶۰ درصد رقه را در کنترل خود قرار داده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy