Thursday, Sep 14, 2017

صفحه نخست » معرفی چند مراسم در آلمان، آمریکا و فرانسه به‌مناسبت سالگرد کشتار زندانیان سیاسی ایران در تابستان ۶۷

«شب هنر و ادبیات زندان»

به‌مناسبت بیست‌ونهمین سالگرد کشتار زندایان سیاسی ایران

کانون ره‌آورد در شهر آخن آلمان شنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷ (یکم مهرماه ۱۳۹۶) برنامه‌ای فرهنگی به‌مناسبت بیست‌ونهمین سالگرد کشتار زندایان سیاسی ایران برگزار می‌کند.

عنوان این برنامه «شب هنر و ادبیات زندان» است و در آن آقایان اسفندیار منفردزاده، آهنگساز برجسته و نامدار ایران، اسد سیف، نویسنده و منتقد ادبی و میرزاآقا عسگری، شاعر و نویسنده شرکت خواهند داشت.

مهمان‌های برنامه افزون بر ایراد سخنرانی آثار هنری خود را نیز ارائه خواهند داد.

آقای منفردزاده قطعاتی با پیانو خواهند نواخت که آن‌ها را به‌مناسبت کشتار صدها زندانی سیاسی ایران ساخته و تاکنون در جایی منتشر نشده‌اند.

آقای میرزاآقا عسگری اشعار خود را در این‌ زمینه خواهند خواند و آقای اسد سیف به بررسی تأثیر متقابل زندان و ادبیات بر یکدیگر خواهند پرداخت.

این برنامه در ساعت ۱۸ شنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۷ (یکم مهرماه ۱۳۹۶) آغاز می‌شود.

شما را به شرکت در این مراسم دعوت می‌کنیم.

Poster-67-aachen-germany.jpg

***

به یاد جان باختگان دهه‌ی شصت و جوانه‌های پرپر شده‌ی جنبش آزادیخواهانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایران


سخنرانی و نمایش تازه ترین فیلم مستند پانته آ بهرامی
" جوانه اندوه"

فیلم مستند" جوانه‌ی اندوه"، تازه‌ترین کار پانته‌آ بهرامی، کارگردان ایرانی ساکن نیویورک است که فاجعه‌ی کشتار گروهی زندانیان سیاسی در دو ماه مرداد و شهریور سال ۶۷ را از زبان۱۲ زندانی سیاسی پیشین به تصویر می‌کشد. این مستند از ۵ بخش تشکیل شده و قطعات رقص و موسیقی بدون کلام در این فیلم، تماشاگر را به فضای پر ابهام و هراسناک حاکم بر زمان وقوع این حادثه‌ میبرد. رقصندگان از ملیت‌های برزیلی، آرژانتینی و ونزوئلایی هستند و موسیقی فیلم، کار آلان کوشان، آهنگساز و نوازنده‌ی مقیم نیویورک است. مهرداد بابالویی، شهریار شهامت و رودین حمیدی فیلم‌برداران این فیلم مستند هستند.

پانته آ بهرامی تاکنون فیلم‌های بسیاری را کارگردانی کرده است که چند نمونه در زیر می‌آید:
"And In Love I Live"، "I Do Not Want to Become A Father Now"، Playing with Fire"، "The Sun Opens the Heart" "I Am Forced to Live With Two Identities and Two Faces"، "From Scream to Scream"، "The Story of Boni" "Why Must Love Be Taboo؟ "، "Halal or Haram: Think Different". "Peace or War؟ " "We and the Others"، "The Equality of Opportunity: A Better World"


به همراه پرسش و پاسخ و پذیرایی


زمان: یکشنبه ۸ اکتبر ۲۰۱۷- ۳ بعدازظهر، دانشگاه لایف ساختمان سی سی‌ای اطاق ۱۲۵

LOCATION: Life University, Building CCE, Room 125(1269 Barclay Circle, Marietta, Georgia 30060 USA)
NOTE: From Barclay circle turn right to the campus and then immediately turn right again to the parking behind the building CCE.

. تلفن: ۰۹۳۳-۸۴۶-۷۷۰

هدیه ورودی: با همت شما از ده دلار تا...

***

فراخوان دعوت به یادمان قتل عام زندانیان سیاسی از سوی انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران - پاریس


" آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد
کز می‌جام شهادت همه مدهوشان‌اند

نامشان زمزمه نیمه شب مستان باد
تا نگویند که از یاد فراموشان‌اند

گرچه زین زهر سمومی که گذشت از سر باغ
سرخ گل‌های بهاری همه بی هوشان‌اند

باز در مقدم خونین تو‌ای روح بهار
بیشه در بیشه درختان همه آغوشان اند"

(محمدرضا شفیعی کدکنی)

بیست ونه سال گذشت اما انگار همین دیروز بود......

سال پیش انتشار نوار صوتی آیت الله منتظری، که خود از بانیان و نظریه پردازان نظام ولایت فقیه بود، موجی از واکنش‌ها را با خود به همراه داشت. اعتراف رسمی به ارتکاب جنایاتی که گمان میکردند میتوان آن را در خاوران به خاک فراموشی و انکار سپرد، تمام کسانی که در این رژیم دارای مقام و مسئولیت بودند و هستند را وادار کرد که در برابر این فاجعه خونین جایگاه و مسئولیت خویش را روشن کنند.
با این اعترافات یکی از ارکان نظام ولایت فقیه دیگر حاشا کردن چاره کار نمیتوانست باشد. به دستور ولی فقیه دست اندر کاران یکی پس ازدیگری به میدان آمدند تا ازین جنایت هولناک امامشان و فتوای خونینش دفاع کنند. پور محمدی، وزیر "دادگستر " دولت اول روحانی صدور احکام اعدام را " افتخاری برای خود" دانست، وان یکی درخواست اهدای مدال برای آمرین این جنایت علیه بشریت را کرد، چرا که این جنایات رژیم جمهوری اسلامی را حفظ کرد.....! این همه اما دال بر اینست که دیگر حاشا نتوان کرد. پرده سکوت وانکار در باره خاوران برای همیشه پاره شده است. اما حال می‌باید امر دادخواهی را با شدت بیشتر به پیش برد تا آمرین و مجریان این جنایت به محاکمه کشانده شوند.
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی درایران مانند هرسال مراسم یادمان جان باختگان تابستان ۶۷، و همه قربانیان دهه خونین شصت، را برگزار کرده و از هموطنان آزاده دعوت میکند تا با حضور در این مراسم به "آنان که گفتند نه" ادای دین و احترام کنیم.

در مراسم امسال گزارش و ارزیابی انجمن دفاع از وضعیت حقوق بشر در ایران وکارنامه دولت روحانی در این حوزه را خواهیم شنید. مهدی اصلانی با "آخرین فرصت گل سرخ" وتاثیر ادبیات زندان، برنامه هنری - سیاسی ویژه‌ای را با همکاری سیروس ملکوتی و هومن آذرکلاه اجرا خواهند کرد.

زمان: شنبه ۲۳ سپتامبر۲۰۱۷ ساعت ۱۹: ۳۰
مکان: سالن آژکا شماره ۱۷۷ خیابان شارون - پاریس ۱۱
مترو: آلکساندر دوما

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy