Wednesday, Oct 18, 2017

صفحه نخست » فرمان مهاجرتی جدید ترامپ قبل از اجرایی شدن برای بار سوم متوقف شد

996dsdf54j_small.jpgایران اینترنشنال - فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی برای سومین بار توسط یک قاضی فدرال آمریکا متوقف شده است که ساعاتی پس از صدور این حکم،‌ سخنگوی کاخ سفید این حکم را «به طور خطرناکی ناقص»‌ ذکر کرده و وزارت دادگستری این کشور اعلام کرده که علیه این حکم درخواست تجدید نظر می کند.

این فرمان که قرار بود از روز چهارشنبه اجرایی شود، با دستور «دریک واتسون» قاصی فدرال دادگاه ایالت هاوایی آمریکا متوقف شد.

در بیانیه کاخ سفید اشاره شده است که «این محدودیت ها برای حصول اطمینان از اینکه کشورهای خارجی با حداقل استانداردهای امنیتی مورد نیاز برای یکپارچگی سیستم مهاجرت ما و امنیت کشور ما مطابقت دارند، حیاتی است.»

بر اساس دستور مهاجرتی ترامپ ،‌ بسیاری از شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد و کره شمالی به مدت نامعلومی از ورود به آمریکا منع می شدند.

حکم قاصی ایالت هاوایی اما شامل کشورهای کره شمالی و ونزوئلا نمی‌شود.

همچنین قاضی واتسون در مورد فرمان مهاجرتی ترامپ، تاکید کرده است: «این دستور شامل همان نواقص قبلی است و نواقصی است که فاقد دلیل کافی برای نشان دادن اینکه مهاجرت بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از ملیت‌های ۶ کشور مشخص به ایالت متحده آمریکا به منافع این کشور ضرر خواهد رساند.»

پیشتر دو فرمان قبلی ترامپ نیز که توسط دادگاه‌های فدرال آمریکا صادر شده بود متوقف شد.

فرمان قبلی ترامپ که روز۶ مارس صادر شده بود، در روز ۲۴ سپتامبر متوقف شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy