Thursday, Oct 19, 2017

صفحه نخست » اداره اطلاعات شهر آبادان یک دختر دانش آموز ۱۵ ساله را بازداشت کرد

Bazdasht_dokhtar.jpgروز سه شنبه ۲۵ مهرماه اداره اطلاعات شهر آبادان یک دانش آموز دختر بنام 'مائده شعبانى نژاد (عمورى) '، متولد ۱۳۸۱، را بعد از احضار توسط ستاد خبرى ۱۱۴ شهر آبادان از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد ظهر توقیف کرده است. صبح امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه اداره اطلاعات با محاصره منزل شعبانى نژاد و بعد از بازرسى منزل واقع در ایستگاه ۷ (سلیچ) شهر آبادان این دانش آموز دختر را در دبیرستان دخترانه ایستگاه ۷ بازداشت وبا خود بردند. مائده شعبانى نژاد در کلاس اول دبیرستان مشغول به تحصیل است.

بستگان این دختر نوجوان مى گویند، اداره اطلاعات شهر آبادان به خانواده عمورى گفته‌اند که از اهواز به ما دستور دادند که این دختر را بازداشت و او را به ستاد خبرى اهواز معرفى کنیم. این دختر ۱۵ سال هم اکنون نزد اداره اطلاعات مى باشد.

پدر مائده شعبانى نژاد، شهید شعبانى نژاد شاعر و یکى از اعضاى موسسه فرهنگى الحوار (گفتگو) که قبل از بازداشت اعضاى این مؤسسه در سال ۱۳۸۷ براى درخواست پناهندگى به عراق رفته بود. شهید عمورى بعد از شکنجه هاى جسمى و روحى و بیمارى در بازداشتگاه شهر عماره به اتهام ورود غیرقانونی به عراق به پنج سال زندان محکوم شد.

در سال ۱۳۸۹ کمیساریای عالی پناهندگان در عراق پس از انجام مصاحبه، شهید شعبانی نژاد را به عنوان پناهنده به رسمیت شناخت، با این همه، در دی ماه ۱۳۸۹، شهید شعبانى نژاد از سوی مقامات عراقی به مقامات جمهوری اسلامی در مرز شلمچه تحویل داده و بلافاصله بازداشت شد و سپس با قید وثیقه آزاد شد.

'شهید شعبانى نژاد' بعد از آزادى با وثیقه از زندان شیبان در سال ۱۳۹۵ از کشور خارج شده و به یک کشور امن تر رفته و درخواست پناهندگى کرده است، فشارهاى مقامات امنیتى بر این خانواده و بازداشت دختر آنها جهت برگشتن پدر این دانش آموز دختر به کشور مى باشد.

کریم دحیمى

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy