Friday, Oct 20, 2017

صفحه نخست » سیدعلی خمینی: امام تزلزلی در برابر شهادت حاج آقا مصطفی از خود نشان نداد

0FAED07C-A778-4C47-8F9B-6A37C7DEAA53.jpegبه گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی درخصوص چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت: شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در هاله‌ای از ابهام است. وقتی پیکر ایشان را به بیمارستان نجف بردند، پزشک و رئیس بیمارستان گفتند ما آثاری بر پوست ایشان می‌بینیم که مسلما دال بر مسمومیت است و اگر اجازه بدهند کالبدشکافی کنیم اما وقتی این مسئله را به امام خبر می‌دهند، ایشان می‌گویند نمی‌خواهم پیکر فرزندم را پاره پاره کنم.

دلیل دستور امام برای عدم کالبد شکافی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی چه بود؟‌

وی ادامه داد: ایشان گفتند پیکر حاج آقا مصطفی را به کربلا ببرید و کارهایش را انجام دهید و بیاورید در نجف مراسم تشییع را انجام دهید. یکی از ادله عدم کالبدشکافی از سوی امام این بود که اگر دولت عراق این موضوع را در دست می‌گرفت و موضوع شهادت را پیگیری می‌کرد، دولت عراق به بهانه این قتل برود و بیایید و برخی از اعضای بیت امام را دستگیر کند. به همین خاطر امام دستور به دفن پیگر حاج آقا مصطفی را می‌دهند.

یادگار امام در رابطه با جایگاه علمی و اجتهادی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی اظهار داشت: ایشان کسی است که امام درباره‌شان گفتند حاج آقا مصطفی امید و آینده اسلام بود و مقام معظم رهبری گفتند آیت‌الله سیدمصطفی خمینی امید ما و خمینی آینده ایران بود. ایشان در طول عمر کوتاه خود ۵۰ جلد کتاب به رشته تحریر درآوردند که کتاب‌های تخصصی در علوم حوزوی بودند. بسیاری از این کتاب‌ها موجود و منتشر شده است.

سیدعلی خمینی افزود: من برخی از آثار ایشان را که نگاه کردم، حاج آقا مصطفی در غایت دقت و عمیق‌ترین شکل ممکن تخصصی‌ترین مسائل را مطرح کردند. ما این گونه این شخصیت در این سن و سال و با این مقدار از آثار را کمتر داریم. شخصیتی را از دست دادیم که می‌توانست آینده اسلام را تامین کند و امید اسلام باشد.

امام تزلزلی در برابر شهادت حاج آقا مصطفی از خود نشان نداد

وی با اشاره به نحوه رفتار امام با در مواجهه با این مصیبت نیز تصریح کرد: امام هیچ تزلزلی از خود در برابر این مصیبت نشان نداد. وقتی دشمنان نهضت منتظر پذیرش شکست از سوی امام و تضعیف روحیه ایشان بودند تا شکست و تضعیف روحیه امام موجب شود نهضت شکست بخورد، امام در هیچ جلسه‌ای که گرفته شد برای حاج آقا مصطفی و از دست دادن فرزندشان اشک نریختند تا جایی که برخی از نزدیکان ایشان برای امام احساس نگرانی کردند و گفتند داغ سنگین است و اگر گریه صورت بگیرد، بهتر است.

یادگار امام اضافه کرد: برای همین خاطر، مرحوم کوثری را آوردند. ایشان گفت من هرچه خواندم و روضه گفتم دیدم امام گریه نمی‌کند. من خودم برای مصیبت حاج آقا مصطفی گریه می‌کردم ولی امام محکم ایستادند. روضه علی اکبر را که خواندم، دیدم اشک امام جاری شد و شانه‌هایشان لرزید. اگر تزلزلی در امام ایجاد می‌شد، شاید در انقلاب تاثیر می‌گذاشت امام اجازه شاد شدن به دشمن را ندادند.

امام اجازه نداد نامی از حاج آقا مصطفی در طول جنگ در صداوسیما برده شود

سیدعلی خمینی با ذکر خاطره‌ای از همسر امام در رابطه با شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی خاطرنشان کرد: امام اجازه ندادند در صداوسیما نامی از حاج آقا مصطفی برده و در ارگان‌های حکومتی جلسه‌ای برای ایشان برگزار شود. همسر مکرمه امام در سالگرد حاج آقا سیدمصطفی خمینی به امام گفتند بازهم اول آبان شد و تلویزیون نامی از مصطفی ما نبرد. امام در پاسخ به این مسئله گفتند اینها ظاهر است، دعا کنید آن دنیا جایش خوب باشد و پاک رفته باشد.

وی ادامه داد: امام به همسر مکرمه‌شان گفتند در شرایطی که خانواده‌های ایران شهید می‌‌دهند و خیابان‌های کشور، هر روز شاهد تشییع پیکر شهدا است، چگونه می‌توانیم بگوییم از پسر ما اسم بیاورند لذا در آن دوران امام نگذاشتند به عنوان فرزند امام جلسه‌ای برای حاج آقا مصطفی برگزار شود و صداوسیما برای او برنامه‌ای بسازد. امام گفتند ایشان هم مانند دیگر فرزندان مردم که شهید می‌دهند.

رهبری فرمودند درباره امام اغراق نکردیم

یادگار امام با بیان اینکه هر چقدر بیشتر در شخصیت امام تامل کنیم بر عظمت این شخصیت وقوف پیدا می‌کنیم، ابراز داشت: بهترین و رساترین تعبیر درباره امام سخنان مقام معظم رهبری است که چند سال قبل بیان کردند. در تمام سخنان رهبری رکن رکین و اصلی صحبت ایشان، تکیه بر راه امام و معرفی شخصیت و راه ایشان است. ایشان بعد از سی سال در سالگرد امام فرمودند خیلی‌ها به ما می‌گویند درباره امام اغراق کردید. ما درباره امام زیاد صحبت کردیم ولی اغراق نکردیم بلکه بخشی از شخصیت امام را بیان کردیم.

سیدعلی خمینی با بیان اینکه امام انسان عجیبی بود، عنوان کرد: وقتی آیت‌الله سیدمصطفی خمینی به شهادت می‌رسد و پدر ما می‌خواستند عهده‌دار مسئولیت دفتر امام شوند، امام به ایشان گفتند مصطفی با آن عظمت، بدون اجازه ما آب هم نمی‌خورد و تو هم باید در این مسیر باشی و بدون اجازه من و رهبر در امور دخالت نکنی و الحق و الانصاف پدر ما این مسیر را ادامه داد.

برد - برد حقیقی زندگی مومنانه است

وی با بیان اینکه امام خمینی فرمودند شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه بود، یادآور شد: لطف خفیه ظاهرش نقبت است ولی باطنش خیر است. پشتوانه مومن، ایمان به خداست. وقتی مومن به عالم نگاه می‌کند، عالم را محضر اراده الهی می‌داند و اراده‌های دنیا را در ذیل و طول اراده الهی می‌بیند. وقتی مصیبت می‌بیند، می‌داند حتما مصلحتی در آن بوده است.

یادگار امام با تاکید بر اینکه برد - برد حقیقی زندگی مومنانه است، بیان کرد: مومن اگر نعمتی ببیند، در مسیر الهی از آن استفاده می‌کند و اگر هم مصیبت می‌ببیند بازهم از آن در مسیر الهی استفاده می‌کند. مومن همیبشه پیروز و برنده است و این را در زندگی امام و در طول سال‌های انقلاب مشاهده کردیم.

ایران پر نفوذتر از همیشه در عرصه بین‌المللی در حال گام برداشتن است

سیدعلی خمینی افزود: تا به امروز شاهد همین معنا بودیم که ایمان به خدا و قدم ثابت، انسان را موفق می‌کند. اگر ملت ما از همان پیروی انقلاب تا به امروز، تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و مشکلات را ندید ولی نتیجه‌اش چه شد؟ امروز بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر و مستحکمتر و در عرصه بین‌المللی پر نفوذتر از همیشه در حال گام برداشتن است.

جنگ تلخ است و از تحریم استقبال نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه ما در این سال‌ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم، گفت: اینکه امام گفتند جنگ نعمت بود و مقام معظم رهبری فرمودند این تحریم‌ها نعمت و فرصت هستند، این به معنای دوست داشتن جنگ و استقبال از تحریم نیست. جنگ تلخ است. ما از تحریم استقبال نمی‌کنیم ولی معنایش این است که تهدیدهای شما را به فرصت ایجاد کرده و کرده‌ایم.

غرب امروز نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته است

یادگار امام با بیان اینکه از دل جنگ شیرین‌ترین تجلی روابط معنوی و انسانی را پدید آوردیم و از دل تحریم روی پا خود ایستادیم، اظهار داشت: زمانی غرب با اصل جمهوری اسلامی تعارض می‌کرد و ولایت فقیه را قبول نداشت ولی امروز اینها را پذیرفتند. غرب نظامی به عنوان جمهوری اسلامی را پذیرفته و قبول کرده گفتمان ولایت محور داریم.

ترامپ فهم سیاسی داشت از واژه مجعول خلیج عربی استفاده نمی‌کرد

سیدعلی خمینی با اشاره به سخنان هفته گذشته ترامپ علیه ایران تصریح کرد: در صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور امریکا که پوچ و توخالی بود و هیچ ثمره‌ای نداشت، قبلش کلی تهدید کرده بود که فلان و بهمان می‌کنم ولی وقتی صحبت کرد به یاد کودکی افتادیم که از فرط عجز داد و فریاد می‌کند. او نابخردانه‌ترین سخن را بیان کرد. اندکی فهم سیاسی وجود داشت باید می‌فهمید که نباید از واژه مجعول خلیج عربی علیه ملت ایران استفاده کرد.

صحبت‌های ترامپ مصداق لطف جلی روزگار بود/ سرمداران امریکا هنوز آدم نشده‌اند

وی با با بیان اینکه صحبت‌های رئیس‌جمهور امریکا مصداق لطف جلی روزگار بود، خاطرنشان کرد: چه صحبتی می‌توانست وحدت ملت ایران را به این شکل متجلی کند؟ ملت ایران خوب فهمید و شناخت که با خوی استکباری روبه‌رو است. به قول امام هنوز سرمداران امریکا آدم نشده‌اند. خوی استکباری خصلتی دارد که سیری‌ناپذیر است. اگر شما انرژی هسته‌ای، سپاه و ارتش را هم واگذار کنید، گاز و نفت و صنایع را هم بدهید، استکبار سیری‌ناپذیر است و باز توی سر شما می‌زند.

یادگار امام اضافه کرد: اینطور نیست که از این مسئله یا آن مسئله کوتاهی بیایی، مسئله حل شود. تا ایستادگی نشود و فریاد مرگ به امریکا به معنای مرگ بر استکبار طنین‌انداز نشود، آنها عقب‌نشینی نخواهند کرد.

مرگ بر امریکا، مرگ بر خوی استکباری است/ در نهایت قدرت در منطقه هستیم

سیدعلی خمینی با بیان اینکه مرگ بر امریکا، مرگ بر ملت امریکا و حتی مرگ بر سرمداران امریکا نیست، خاطرنشان کرد: مرگ بر امریکا، مرگ بر خوی استکباری و استکبار و استعمار و استثمار است و این یک شعار کاملا اخلاقی است که استکبار و استثمار از بین برود. به برکت راهی که امام پایه‌ریزی کرد و رهبری آن را ادامه دادند، در نهایت قدرت در منطقه هستیم.

جمهوری اسلامی علیرغم تحریم‌ها و جنگ طاقت‌فرسا نظام موفقی است

وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور ابراز داشت: کسی منکر مشکلات در جامعه نیست. در جامعه خودمان فقر، بیکاری و فسادهای مختلفی داریم اما خوشبختانه ملت ایران تیزبین نسبت به انحرافات در صحنه هستند. باید منصفانه نگاه کرد. جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها علیرغم تحریم‌ها و جنگ طاقت‌فرسا نظام موفقی است. گردنه‌ها طی شده و امیدواریم بهتر و راحت‌تر پیش برویم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy