Tuesday, Oct 24, 2017

صفحه نخست » سپاه پاسداران همچنان هزاران جنگجوی افغان را به سوریه اعزام می‌کند

Fatemioun_modafe_Haram.jpgرادیو بین المللی فرانسه ـ ناصر اعتمادی: در حالی که فرماندهان نظامی ایران تأکید می‌کنند که نیروهایشان را از سوریه خارج نخواهند کرد، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که سپاه پاسداران ایران هزاران افغان شیعه را از قوم هزاره برای دفاع از رژیم بشار اسد به سوریه اعزام کرده است.

یکی از جنگجویان افغان که طی دو نوبت توسط سپاه پاسداران ایران به سوریه اعزام شده و زنده از این کشور بازگشته، اعتراف کرده که او و سایر جنگجویان افغان صرفاً در ازای دریافت پول و جواز اقامت در ایران به سوریه رفته‌اند و شرکت آنان در جنگ سوریه هیچ انگیزهٔ مذهبی ندارد.

خبرگزاری فرانسه تصریح می‌کند که بیش از دو میلیون و پانصد هزار آوارهٔ افغان در ایران و در بدترین شرایط معیشتی به سر می‌برند و بسیاری از آنان در ازای دریافت یک میلیون و پانصد هزار تومان در ماه و جواز اقامت ده ساله در ایران تحت عنوان "سپاه فاطمیون" به سوریه فرستاده شده‌اند. خبرگزاری فرانسه شمار نیروهای افغان در سوریه را بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر برآورد می‌کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر تعداد جنگجویان افغان در سپاه فاطمیون را ۱۵ هزار نفر تخمین می‌زند و می‌افزاید که سپاه پاسداران حدود هزار تن از شیعیان پاکستانی را تحت عنوان "سپاه زینبیون" برای دفاع از بشار اسد به سوریه اعزام کرده است.

یکی از جنگجویان افغان به خبرگزاری فرانسه گفته است که پیش از اعزام به سوریه نیروهای افغان به مدت یک ماه تحت آموزش‌های نظامی سپاه پاسداران در دلیجان قرار می‌گیرند. به گفتهٔ آگاهان تاکنون ۷۶۴ افغان در درگیری‌ها و جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرماندۀ ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این کشور قوای نظامی خود را در سوریه تقویت می‌کند. پیشتر سردار محمدحسین باقری، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پس از ملاقات با بشار اسد در دمشق و بازدید از جبهه‌های جنگ در سوریه اعلام کرد که همکاری‌های نظامی تهران و دمشق گسترش خواهند یافت و نیروهای نظامی ایران در سوریه خواهند ماند.

تیلرسون، وزیر امور خارجۀ آمریکا، در جریان سفر اخیرش به خلیج فارس خواستار خروج نظامیان ایرانی و همچنین شبه نظامیان شیعه خارجی از عراق و سوریه شد. در واکنش حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، اظهار داشت که اعضای گروه شبه نظامی حشدالشعبی همگی عراقی هستند و هیچ جنگجوی خارجی در میان آنان نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy