Wednesday, Oct 25, 2017

صفحه نخست » عملیات ترکیه علیه پ کا کا؛ سه ایرانی بازداشت شدند

x11nfnr1c52_small.jpgیورونیوز - سه ایرانی در ترکیه طی عملیات نیروهای ویژه علیه حزب کارگران کردستان (پ کا کا) در شرق این کشور بازداشت شدند. روز چهارشنبه دفتر فرمانداری استان اکثرا کردنشین وان در بیانیه ای اعلام کرد که پلیس ترکیه چهار مظنون از جمله سه تبعه ایرانی را در قالب عملیات ضد تروریستی بازداشت کرده است.

در این بیانیه آمده است که پلیس در محل سکونت این سه مظنون در منطقه «باش‌قلعه» دو قبضه اسلحه به همراه ۱۰۶ گلوله و وسائل دیگری مانند فلزیاب و پنل خورشیدی ضبط کرده است.

رسانه های ترکیه به نقل از یک منبع آگاه در پلیس که نخواسته نامش فاش شود گزارش کرده اند که طی دوازده روز گذشته طی یک رشته عملیات‌ ضد تروریستی در استانبول، آنکارا و چند شهر دیگر، ۳۷ نفر بازداشت شده اند که ۱۲ تن از آنها زن هستند.

وزارت کشور ترکیه در ماه اخیر اعلام کرده بود که تنها از نهم تا شانزدهم اکتبر در این کشور ۱۵۰۸ عملیات ضد‌تروریستی انجام گرفته که طی آنها بیش از ۱۰۰۰ نفر بازداشت شده اند.

گفتگوهای صلح میان «پ کا کا» و دولت مرکزی ترکیه با هدف پایان دادن به بیش از سه دهه درگیری سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شد. در آوریل ۲۰۱۵، حزب کارگران کردستان آتش بسی یکجانبه با دولت ترکیه اعلام کرد. اما در ژوئیه همان سال آنکارا با پایان دادن به این این آتش، دور جدید حملات خود به جنوب شرق ترکیه را آغاز کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy