Saturday, Oct 28, 2017

صفحه نخست » نخستین اتهامات در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

52d5666dv5332_small.jpgصدای آمریکا، یک هیات دادرسی فدرال نخستین اتهامات در تحقیقات مرتبط با دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری این کشور را برای انجام رسیدگی‌های قضایی تایید کرد. این تحقیقات توسط رابرت مولر، بازرس ویژه، انجام می‌شود.

به گزارش رسانه های آمریکا ،احتمال بازداشت یا احضار افراد مورد اتهام از روز دوشنبه، هشتم آبان،وجود دارد. ماهیت دقیق اتهامات و نام فرد یا افراد مورد اتهام هنوز اعلام نشده است.

آقای مولر چهار ماه پیش با عنوان بازرس ویژه، مسئولیت تحقیقات مرتبط با احتمال تبانی بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده گرفت.

او پس از برکناری جیمز کومی، رئیس اف بی آی، از سوی معاون وزارت دادگستری به عنوان بازپرس ویژه منصوب شد.

افزون بر تحقیقات او، سه کمیته کنگره ایالات متحده نیز در حال تحقیق پیرامون نفوذ احتمالی روسها بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

روسیه متهم است که با قصد تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در هک ایمیل‌های حزب دموکرات در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دست داشته است.

از سوی دیگر، وال استریت ژورنال مرداد ماه گذشته اعلام کرد که هیئت عالی منصفه به منظور صدور احضاریه‌ برای افرادی که یک سال پیش با یک وکیل روس مظنون به ارتباط با کرملین، شرکت داشته‌اند، تشکیل می‌شود. در آن دیدار علاوه بر پسر ارشد پرزیدنت ترامپ و داماد او که هم اکنون جزو مشاورین ارشدش در کاخ سفید است، اولین رئیس ستاد انتخاباتی او نیز شرکت داشتند. این وکیل روس گفته بود اطلاعات زیان‌آوری در مورد خانم کلینتون دارد.

پرزیدنت ترامپ پیامدهای مرتبط با اتهام دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری این کشور را کاملا ساختگی توصیف کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy