Saturday, Nov 4, 2017

صفحه نخست » سخنگوی سپاه: بیان خاطرات سردار نجات مواضع رسمی سپاه نیست

Ramazan_Sharif.jpgاعتماد ـ پرونده فعالیت‌های سیاسی و امنیتی فعالان سیاسی در دهه ۶۰ این روزها از دریچه نگاه چند عضو اسبق سازمان مجاهدین انقلاب باز شده است.

در پی عناوین و نسبت‌هایی که برخی اعضای اسبق سازمان مجاهدین انقلاب در خصوص فعالیت‌هایشان در دهه ۶۰ به یکدیگر داده‌اند، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران و مسوول روابط عمومی کل سپاه واکنش نشان داده است. او مشخصا به اظهارات سردار نجات، قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه اشاره کرده و گفته که «بیان خاطرات سردار نجات مواضع رسمی امروز سپاه نیست.» شریف اما این را هم مورد اشاره قرار داده که «این تضارب بیان افکار در بیان خاطرات را نمی‌توان گفت که الزاما مساله بدی محسوب می‌شود زیرا نسل جدید باید از دوران دفاع مقدس آگاهی پیدا کند و بدانند که برخورد با گروهک‌های مجاهدین خلق و منافقین به چه صورت بوده است. سپاه جامعه را به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم نمی‌کند. تمام کسانی که دلبند امنیت و توسعه این کشور آرمان‌های بنیانگذار انقلاب و پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند را همراهان خود می‌دانیم.»

برای نخستین بار حسین براتی بود که طی سلسله مصاحبه‌هایی که تسنیم درباره اتفاقات دهه ۶۰ داشته عنوان «بازجو به شیوه ساواکی‌ها» را به محسن آرمین نسبت داده است. پس از آن سردار نجات محسن آرمین را «بازجوی بند ۲۰۹» خوانده بود. این عناوین به گفته محسن آرمین تنها یک «اتهام» است و او در روزهای گذشته تلاش کرده به مقابله با فضایی که سعی می‌کند او را فردی بازجو معرفی کند، بپردازد.

در واقع به سبب مسوولیت افراد در سپاه پاسداران بود که سخنگوی این نهاد نظامی نسبت به این بیان خاطرات واکنش نشان داده و گفته است: «سپاه را به دایره تنگ جناح‌ها نباید کشاند زیرا ذخیره استراتژیک امنیت ملی کشور است.»

سخنگوی سپاه پاسداران در پاسخ به سوال خبرنگار که گفته بود چرا برخی از فرماندهان و مسوولان نمی‌پذیرند که سپاه یک‌ نهاد ملی است و اظهارنظرات‌شان به جناح‌بندی‌ها دامن می‌زند که به طور نمونه می‌توان به گفته‌های اخیر سردار نجات اشاره کرد، گفت: «با شما هم‌نظر هستم؛ لزومی ندارد در بعضی از اوقات به برخی از حوزه‌هایی ورود پیدا کنیم که برداشت‌های اختلافی در آن وجود دارد.»

مسوول روابط عمومی کل سپاه اضافه کرد: «۳۹ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد؛ نسل جدید ما با بسیاری از مباحث دوران انقلاب و دفاع مقدس بیگانه است کسی در یک تفکر سیاسی مطلب یا خاطره‌ای را نقل می‌کند، مقابل آن فردی مانند آقای نجات یا رفیق‌دوست یعنی آدم‌های قدیمی سپاه خاطرات‌شان را بیان می‌کنند و بیان خاطرات آقای نجات مواضع رسمی امروز سپاه نیست. این تضارب بیان افکار در خاطرات را نمی‌توان گفت که الزاما مساله بدی محسوب می‌شود زیرا نسل جدید باید از دوران دفاع مقدس آگاهی پیدا کند و بدانند که برخورد با گروهک‌های مجاهدین خلق و منافقین به چه صورت بوده است.»

سردار شریف در ادامه گفت: «نباید این مساله را بد تلقی کنیم زیرا بعضا در آن مقطع همه باهم همکار بودند و امروز در دو دسته سیاسی تقسیم شدند. هر کسی برای بیان خاطرات خود آزاد است و درنهایت افکار عمومی دست به قضاوت می‌زند؛ بنابراین مساله فوق را به عنوان یک شکاف و اختلاف بیان نکنید. تمام جریان‌های سیاسی در جنگ و پیروزی انقلاب نقش داشتند و نباید بیان تاریخ را با موضع سیاسی مطرح کرد.»

وی در ادامه گفت: «سپاه پاسداران صادقانه این را هم در تمام برهه‌ها به نمایش گذارده که سپر بلای حوادث کشور شده و تلاش کرده در حد امکان با تدبیر و هوشمندی ایران را امن نگه دارد و بر توسعه آن کمک کند. البته هر مجموعه بزرگی هم ممکن است از دید ناظران بیرونی به دلیل عدم اطلاع از فرآیندهای کاری آن مورد تجزیه‌وتحلیل‌هایی هم قرار گیرد و تمام کسانی که فکر می‌کنند کوچک‌ترین ابهامی نسبت به عملکرد سپاه‌ دارند، می‌توانند از طریق مراجع رسمی که در آن وجود دارد خصوصا در حوزه رسانه‌ای گفت‌وگو کنند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy