Tuesday, Nov 7, 2017

صفحه نخست » دادستان تهران از دستگیری زنانی خبر داد که همسرانشان سرباز داعش بوده‌اند

30xb858000b_small.jpgبی بی سی - عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از دستگیری اعضای خانواده و زنانی خبر داده که همسرانشان عضو گروه دولت اسلامی (داعش) بوده و پس از کشته شدن آنها از این گروه "وجه و دستمزد" دریافت کرده‌اند.

آقای جعفری دولت آبادی گفته که قوه قضائیه ایران در حال رسیدگی به پرونده این افراد است که به گفته او "با خانواده‌هایشان به قصد پیوستن به گروهک داعش از ایران خارج شده و از راه ترکیه به سوریه رفته بودند و پس از عقب راندن گروهک داعش از خاک سوریه، به‌ ناچار به ایران بازگشته‌اند".

دادستان تهران گفته "اکثریت این افراد زنانی هستند که شوهرانشان جزو سربازان گروهک داعش بوده و در جنگ به هلاکت رسیده‌اند یا دستگیر شده‌اند. اینها با علم به این که داعش گروهی مسلح و معاند است، با اخذ وجه و دستمزد به خدمت این گروهک درآمدند و حین دستگیری، وجوه قابل توجهی از آن‌ها کشف شده است".

آقای دولت آبادی همچنین از دستگیری ۲۳ متهم مرتبط با حملات داعش به تهران خبر داده و گفته پرونده این افراد در حال رسیدگی است.

اعضای گروه دولت اسلامی موسوم به داعش اواخر بهار امسال به طور همزمان به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله روح‌الله خمینی موسس جمهوری اسلامی حمله کرده بود. این حملات ۱۲ کشته و شماری مجروح به جا گذاشت.

معاون شورای عالی امنیت ملی ایران گفته بود که مهاجمان "از مناطق داخل ایران به داعش پیوسته بودند."

جنی نورتون، تحلیلگر بی بی سی این رخداد را "جدی ترین حمله تروریستی در تهران از زمان سال های پرتلاطم اول انقلاب" توصیف کرده بود.

حدود پنج ماه پس از این حملات دادستان تهران می گوید که "تاکنون برای چهار قاضی دادسرای تهران ابلاغ ویژه جهت رسیدگی به جرایم اعضای گروهک داعش صادر شده است".

او هدف از این اقدام را "قدرت و سرعت بیشتر" دادن به شناسایی متهمان و محاکمه آنها توصیف کرده است.

آقای دولت آبادی خبر داده که دیوان عالی کشور حکم اعدام یک نفر را به جرم عضویت در گروه دولت اسلامی موسوم به داعش تایید کرده، اما به هویت این فرد و جزئیات بیشتری درباره پرونده او اشاره ای نکرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy