Wednesday, Nov 8, 2017

صفحه نخست » توقیف روزنامه کیهان و واکنش حسین شریعتمداری

moushak_Keyhan.jpgروزنامه کیهان در پی شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی توسط دادستانی تهران توقیف شد.

به گزارش «انتخاب»، دادستانی تهران، روزنامه «کیهان» را به دلیل بی‌توجهی به تذکر ارسالی مبنی بر رعایت مصالح و امنیت ملی، توقیف کرد.

هیات نظارت بر مطبوعات روز گذشته به روزنامه کیهان بابت تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی»، که خلاف مصالح و امنیت ملی تشخیص داده شد، تذکر داده بود.

دادستانی تهران براساس شکایت شورای امنیت ملی مبنی بر اقدام این روزنامه برخلاف سیاستهای اصولی و بین جمهوری اسلامی ایران در مسایل و امنیت منطقه‌ای روزنامه کیهان را برای دو روز (شنبه و یکشننبه هفته آینده) توقیف کرد.

حسین شریعتمداری: بعید است بخاطر دفاع از مسلمانان یمن "کیهان" توقیف شود

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به سئوال فارس درباره خبر توقیف دوروزه کیهان از سوی دادستانی گفت:

*خبر را در سایت خبرگزاری‌ها دیده‌ام و تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده است ولی بسیار بعید می‌دانم که شورای‌عالی‌امنیت ملی حمایت از جنایتکاران کودک‌کش آل‌سعود و اماراتی‌ها را بر حمایت از مردم مظلوم یمن ترجیح بدهد، و از دادستانی هم انتظار نمی‌رود که کیهان را به خاطر دفاع از مسلمانان مظلوم یمن توقیف کند.

*کلان‌سرمایه‌داران برج‌نشین امارات باید از تیترهای "کیهان" نگران شده باشند و نه مسئولان محترم خودمان.

مدیرمسئول روزنامه کیهان توقیف شدن روزنامه‌اش را «بعید» دانست

رادیو فردا، ساعتی پس از انتشار خبر توقیف موقتی روزنامه کیهان، مدیرمسئول این روزنامه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس توقیف روزنامه‌اش را «بعید» دانست.

در پی تیتر یک جنجالی روزنامه کیهان که زیر نظر نماینده آیت‌الله خامنه‌ای اداره می‌شود، رسانه‌ها در ایران روز چهارشنبه، ۱۷ آبان‌ماه، از توقیف دو روزه این روزنامه به حکم دادستانی تهران خبر دادند.

با این حال حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان و نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در این روزنامه، در همین روز چنین نظر داد که این خبر را فقط در خبرگزاری‌ها دیده و «تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده است».

او گفت: «از دادستانی انتظار نمی‌رود که روزنامه کیهان را به خاطر دفاع از مسلمانان مظلوم یمن توقیف کند.»

یک روز پس از تیتر تهدیدآمیز کیهان علیه امارات متحده، دفتر سیاسی شورشیان حوثی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمامی فرودگاه‌ها، بندرها، گذرگاه‌های مرزی و مناطق حائز اهمیت عربستان سعودی و امارات متحده عربی هدف مستقیم سلاح‌های ما خواهند بود، امری که حق قانونی است.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy