Monday, Nov 13, 2017

صفحه نخست » آخرین آمار و اخبار از زلزله غرب کشور + تصاویر و ویدئو

zelzeleh_13112017_2.jpg

تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 445 نفر رسید

تعداد مجروحان زلزله غرب کشور به 7100 نفر رسید. و تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور نیز به 445 نفر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از خسارت به ۳۱۲ واحد مسکونی شهری، 1216 واحد مسکونی روستایی، ۲۰ مدرسه و ۷۹ واحد دامی در زلزله شب گذشته خبر داد. آرتیکاس اقبال در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی کردستان آمار واحدهای خسارت دیده شهری در شهرستان مریوان را ۳٨ واحد، دهگلان ۱۵۶ واحد، سنندج ۴٨ واحد، سروآباد ۱ واحد، بانه ۳۲ واحد و کامیاران را ۳۷ واحد اعلام کرد.

2108160.jpg

یک روحانی در برنامه صدا و سیما: مردم زلزله زده نباید از دولت توقع کمک داشته باشند چون حال و روزشان باید درس عبرت بقیه شود!

مسکن مهر و کودکان؛ سوژه بحث‌های مجازی بعد از زلزله

ایران وایر، در تصاویری که از ساختمان‌های سرپل ذهاب و قصر شیرین کرمانشاه پس از زلزله منتشر شده اند، ساختمان‌های بسیاری دیده می شوند که تخریب شده اند. بنا به گفته مقامات مسوول، زلزله یک شنبه شب آسیب‌ بسیاری به این مناطق وارد کرده است. در برخی از تصاویر، ساختمان‌ها از پایه کج شده و فرو ریخته‌اند و بسیاری را زیر خود مدفون کرده‌اند. بسیاری از کاربران به ضخامت‌ دیوارهای منتشر شده در تصاویر اشاره کرده‌ و آن ها را «مقوایی» توصیف کرده اند.

2108265.jpg3696053.jpgویدیویی از تخریب مسکن مهر در شهرستان سرپل ذهاب:

«مسعود شریفی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب اعلام کرده است دو پروژه ۵۰۰ و ۲۵۰ واحدی مسکن مهر در این شهرستان وجود دارد که پروژه اول به خاطر قرار گرفتن روی گسل، آسیب جدی دیده‌ است. همین مساله باعث شدت گرفتن واکنش‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به مسکن مهر شد. «مریم» در این‌باره نوشت: «اومده توجیه می‌کنه ربطی به نوع ساخت نداره، مسکن مهر روی گسل بوده. یکی بهش بگه دانشمند، اینی که میگی بدتره چون مشخص می‌شه بدون کارشناسی زمین، شروع به ساخت و ساز و بازی با جون مردم کردید.»

کاربر دیگری نوشته است: «فکر کن باید قسط وام خونه‌ای رو بدی که رو سرت خراب شده و عزیزات زیرش موندند.»

n3544348-6142309.jpgkermanshaEQ1.jpg

جشن تولدى كه به خاطر وقوع زلزله ناتمام ماند:

تصاویر لس آنجلس تایمز:

enteghalKermansTeh4.jpgenteghalKermansTeh5.jpgenteghalKermansTeh6.jpgenteghalKermansTeh8.jpgenteghalKermansTeh7.jpg

لبخند یک نوزاد به زندگی در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب
یک نوزاد ساعاتی پیش در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در بیمارستان صحرایی متولد شد.

به گزارش تسنیم، در میان اخبار غم‌انگیز و دلهره‌آور زلزله شب گذشته کرمانشاه، اخبار بعضا خوشایندی هم به گوش می‌رسد؛ از نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند تا به دنیا آمدن نوازدی در میان بحبوحه این ساعات و روزهای غم‌بار.

تصویر زیر مربوط به نوزادی است که ساعاتی پیش در بیمارستان صحرایی سرپل‌ذهاب به دنیا آمد.
02222222000.jpg

زلزله ۷.۳ ریشتری به هنگام مصاحبه تلویزونی در اخبار کردستان:

465896333333.jpgنماینده مردم سرپل ذهاب: بالای ۱۵ نفر از اعضای خانواده‌ام در این حادثه جان باخته‌اند

استان وایر- نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی خبر داد تا کنون بالای ۱۵ نفر از اعضای خانواده‌اش در حادثه زلزله یک شنبه شب که با قدرت 3/7 در مقیاس ریشتر غرب کشور را لرزاند، جان باخته‌اند. او معتقد است تعداد کشته‌شدگان این زلزله در منطقه سرپل ذهاب بیش تر از تعدادی است که در رسانه‌ها اعلام می‌شود.

«فرهاد تجری» به ایلنا گفت: «سرپل ذهاب یک بیمارستان دارد که آن هم در این حادثه تخریب شده است و بیماران و پرسنل این بیمارستان در زیر آوار ساختمان مدفون شده اند و امکان ارایه خدمات از جانب این مرکز وجود ندارد.»

خبرگزاری آلمان در گزارشی که پیرامون زمین لرزه استان کرمانشاه منتشر کرده نسبت به وقوع پس‌لرزه‌های شدید در این استان هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، احتمال وقوع این پس‌لرزه‌ها در روزها و حتی هفته‌های آتی نیز منتفی نیست. شدت پس لرزه‌های احتمالی در حدود ۶ ریشتر پیش‌بینی می‌شود. این پس‌لرزه‌ها می‌توانند باعث ریزش ساختمان‌های آسیب دیده و نیمه‌ویران شوند.

پروفسور مارکو بون‌هوف، رئیس بخش ژئومکانیک مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی آلمان در پوتسدام احتمال وقوع زمین‌لرزهای شدید در مناطق پیرامونی استان کرمانشاه را بسیار قوی می‌داند. به باور او در منطقه رشته کوه‌های زاگرس هر ۱۰۰ یا ۱۵۰ سال یک بار، زمین‌لرز‌ه‌ای شدید رخ می‌دهد.

تخریب بناهای تاریخی

بر اساس گزارشی که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده است، دست‌کم پنج بنای تاریخی استان کرمانشاه نیز در اثر این زمین لرزه به‌شدت آسیب دیده‌اند.

جلیل بالایی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از تخریب عمارت خسرو و همچنین بنای چارقاپی و کاروان‌سرای شاه‌عباسی قصرشیرین خبر داده است. بنای زیج‌منیژه در سر پل ذهاب و قلعه یزدگرد در شهرستان دالائو نیز از دیگر بناهای آسیب دیده در اثر این زمین لرزه هستند.

تصاویرانتقال مصدومان زلزله کرمانشاه به بیمارستان خمینی در تهران

enteghalKermansTeh1.jpgenteghalKermansTeh2.jpgenteghalKermansTeh3.jpg

18:04*

احتمال اتمام عملیات امداد و نجات در مناطق آسیب دیده تا پایان امشب

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از احتمال اتمام عملیات امداد و نجات تا پایان شب جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، سلیمی اظهار کرد: تقریبا عملیات امداد و نجات تا 99 درصد انجام شده است. وی افزود: برخی خانواده‌ها برای پیدا کردن مفقودان خود مراجعه می‌کنند که تعداد آنها بسیار محدود است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: با استقرار 10 فروند بالگرد در منطقه اکثر مصدومان به همدان و کرمانشاه منتقل شده‌اند. ممکن است همین امشب پایان عملیات امداد و نجات را در مناطق آسیب دیده اعلام کنیم. وی همچنین در مورد روند آواربرداری اظهار کرد: عملیات آواربرداری نیاز به تجهیزات سنگینی دارد که امیدواریم از صبح فردا این عملیات را شروع کنیم و پیش ببریم. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به پایان عملیات امداد و نجات ممکن است در آمار جان باختگان و مصدومان تغییر جدی نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، تا کنون تعداد جان باختگان به 407 نفر و تعداد مصدومان به 6700 نفر رسیده است.

17:57*

همدردی صلیب سرخ جهانی با خانواده‌های داغدار زلزله کرمانشاه

دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران با صدور پیامی مراتب تسلیت و همدردی خود را با داغ‌دیدگان حادثه زلزله کرمانشاه، مردم و مقامات ایران ابراز داشت.

دستور وزیر کشور برای شناسایی هر چه سریعتر مفقودان

وزیر کشور با بیان اینکه تمامی امکانات کشور برای خدمت رسانی به مردم استان‌های غربی کشور بسیج شده است، بر لزوم شناسایی هر چه زودتر مفقودان قبل از عملیات آواربرداری دستور داد.

17:31*

تیم اعزامی سازمان بهزیستی وارد سرپل ذهاب شدند

به دستور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، تیم اعزامی سازمان بهزیستی به کرمانشاه به سرپرستی دکتر فرید براتی سده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد و سید مهدی میرشاه ولد مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل، محمدرضا کاظم زاده مدیرکل امور پشتیبانی، دکتر فرهاد اقطار رئیس دبیرخانه مشارکتهای مردمی، دکتر حسین اسد بیگی رئیس ستاد فوریتهای اجتماعی، سید جمال رحمانی نماینده معاونت توانبخشی به عنوان اعضای تیم ، به منظور بازدید، بررسی و رسیدگی به امور زلزله زدگان استان کرمانشاه وارد سرپل ذهاب شدند.

17:25*

تخریب 20 تا 100 درصدی مدارس سرپل‌ذهاب/جان باختن 6 دانش‌آموز در دالاهو

در پی وقوع زلزله 7.3 ریشتری غرب کشور تا کنون 6 نفر از دانش آموزان شهرستان دالاهو جان باخته‌اند. همچنین به برخی از فضاهای آموزشی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ‌دالاهو و اسلام آباد غرب وارد شده به طوریکه در شهرستان سرپل ذهاب برخی مدارس تا 100 درصد، تعدادی 50 درصد و برخی هم تا 20 درصد تخریب شده است.

17:04 *

آخرین آمارها از زلزله؛ 387 فوتی و ۶۶۵۰ نفر مصدوم

رئیس اورژانس کشور ضمن اشاره به اعزام 200 مصدوم به تهران از وصل شدن 60 درصدی برق در منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، کولیوند رئیس اورژانس کشور گفت: 200 نفر مصدوم به تهران اعزام شده‌اند. همچنین 2000 مصدوم توسط اتوبوس‌آمبولانس و آمبولانس‌ها و 600 نفر توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

17:04*

اعزام 200 مصدوم به تهران/پیگیری حمایت روانی از بازماندگان

رئیس اورژانس کشور ضمن اشاره به اعزام 200 مصدوم به تهران از وصل شدن 60 درصدی برق در منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، کولیوند رئیس اورژانس کشور گفت: 200 نفر مصدوم به تهران اعزام شده‌اند. همچنین 2000 مصدوم توسط اتوبوس‌آمبولانس و آمبولانس‌ها و 600 نفر توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

17:02*

هشدار هلال احمر نسبت به شماره‌ حساب‌های جعلی کمک به زلزله‌زدگان

سازمان جمعیت هلال احمر طی اطلاعیه‌ای به شهروندان نسبت به شماره‌ حساب‌های جعلی کمک به زلزله‌زدگان هشدار داد.

17:00*

آمار کشته‌های زلزله کرمانشاه به 387 نفر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: آمار کشته‌های زلزله استان کرمانشاه تا ساعت 16 امروز(22 آبان) به 387 نفر رسید.

رضا محمودیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: احتمالا تعداد کشته‌های زلزله شب گذشته(21 آبان) استان کرمانشاه بیشتر شود، چراکه هنوز کار آوار برداری در شهرستان سرپل ذهاب ادامه دارد.

محمودیان اضافه کرد: آمار مجروحان زلزله نیز به 5959 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: عصر امروز حدود 95 نفر از مجروحین برای مداوا به تهران اعزام شدند.

16:58*

وضعیت پایدار در بیمارستان‌های کرمانشاه

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:در حال حاضر وضعیت بیمارستانهای استان کرمانشاه به شرایط پایداری برگشته است.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی درحاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه، گفت: خدمات درمانی به مصدومان با تدبیر و مدیریت بحران بسیار خوب در حال ارائه است و از تعداد ۳۵۹ مورد پذیرش ، ۲۱۹ بیمار بستری شده و اعمال جراحی، اعصاب، ارتوپدی لازم برای آنها انجام شده است. خوشبختانه کادر درمانی اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران عملکرد بسیار موفقی در رابطه با مدیریت این حادثه داشته‌اند و از زمان وقوع حادثه تاکنون با رویی گشاده و با اقتدار، بدون وقفه مشغول خدمت رسانی به هموطنان آسیب دیده هستند.

16:42*

تشکیل جلسه اضطراری سازمان نظام پزشکی برای کمک به زلزله زدگان

به دنبال حادثه زلزله شب گذشته در غرب کشور، سازمان نظام پزشکی در جلسه‌ای اضطراری با دعوت از نمایندگان انجمن‌های علمی پزشکی کشور موضوعاتی را برای امداد رسانی پزشکی به مجروحان این حادثه مورد بحث قرار داد.در این جلسه انجمن‌های علمی پزشکی و نظام پزشکی‌های سراسر کشور آمادگی خود را برای اعزام داوطلبان اعلام کردند ومقرر شد فهرست افراد داوطلب در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار گیرد که به محض اعلام نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

16:42*

ارسال تجهیزات پزشکی به کرمانشاه/ نیاز به ارسال محموله دارویی جدید نیست

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارزیابی مسئولان بیمارستانی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار مبنی بر نیاز به دارو، اقلام و تجهیزات مصرفی، گفت: در ساعات اولیه وقوع زلزله، موجودی دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی کافی بود اما با مشخص شدن تعداد افراد آسیب دیده و نیاز به خدمات درمانی و دارویی، نیاز به کمک از سوی بیمارستان های استان های همجوار نیز دیده شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا اصغری با تاکید بر اینکه دارو و اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از تهران به استان کرمانشاه ارسال شده است، افزود: داروهای ضروری تروما، لوازم مصرفی مورد نیاز اتاق عمل، انواع سرم ها و آنتی بیوتیک های تزریقی و لوازم پزشکی مورد نیاز برای جراحی و اتاق عمل از تهران به استان کرمانشاه ارسال شد.

16:27*

اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از اعزام تیم‌های سلامت روان به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی اسدی درخصوص خدمات سلامت روان به آسیب دیدگان زلزله گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با استان‌های همجوار مناطق زلزله زده٤٠ روانشناس در قالب تیم‌های سلامت روان که دوره حمایت‌های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را گذرانده‌اند، برای کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده‌اند.

16:24*

شماره حساب های هلال احمر برای کمک هموطنان به زلزله زدگان

به گزارش ایسنا، شهروندان می توانند برای کمک به هموطنان زلزله زده غرب کشور مبالغ خود را به شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت و شماره حساب 702070(ارزی دلار) 800300 (ارزی یورو) بانک ملی و 1404440(ارزی دلار) بانک ملت واریز کنند.

همچنین کدهای #112*3*741* و #724* برای پرداخت آسان موبایلی و شماره کارت 6104337770064606 برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله‌زدگان در دسترس شهروندان خواهد بود.

هموطنان عزیز جهت اهدا کمک های غیرنقدی خود می توانند به آدرس تهران میدان انقلاب خیابان کارگر جنوبی کوچه شهید مهدیزاده جمعیت هلال احمر شهرتهران مراجعه و یا با شماره تلفن: 66923040 تماس حاصل نمایند.

15:59*

درخواست نمایندگان کرد و اهل سنت از دولت برای رسیدگی به زلزله زدگان کرمانشاه

جمعی از نمایندگان کرد و اهل سنت مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به زلزله‌زدگان غرب کشور شدند.

15:56*

هشدار پزشکی قانونی در مورد دفن بدون مجوز جانباختگان زلزله

مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از اولیاء جان باختگان زلزله کرمانشاه درخواست کرد از تدفین بدون جواز دفن خودداری کنند.

15:52*

125 مصدوم زلزله در راه تهران/ درخواست از شهرداری برای اسکان همراهان مصدومان

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از شهرداری تهران و دستگاههای حمایتی درخواست کرد در زمینه تامین اسکان همراهان مجروحان منتقل شده به تهران همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عسگری با اشاره به مدیریت موفق دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اقدامات درمانی حادثه شب گذشته زلزله غرب کشور اظهار کرد: با توجه به تخریبی که در برخی بیمارستان‌های منطقه صورت گرفته، بیماران نیازمند به اقدامات درمانی بیشتر به شهرستان‌های همجوار به خوبی منتقل شده‌اند. ۱۲۵ بیمار نیز وارد تهران می‌شوند و هماهنگی‌های لازم با تهران و البرز برای پذیرش آنها انجام شده است.

15:46*

برخورد با بازارسیاه فروش بلیط هواپیما و اتوبوس به مقصد کرمانشاه/ مردم سودجویان را معرفی کنند

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت:با افراد فرصت طلب و سودجویی که احیانا بخواهند با زار سیاه در عرضه و فروش بلیط هواپیما یا اتوبوس به مقصد کرمانشاه ایجاد کنند برخورد قانونی خواهد شد.

15:45*

ادامه عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده

معاون مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر کندی عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده نداریم، افزود: عملیات آواربرداری با سرعت و دقت در حال انجام است و نیروهای امدادی تلاش دارند تا تمام کسانی که زیر آوار گرفتار شده‌اند را بیرون بیاورند.

15:24*

سر پل ذهاب در غم و نگرانی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به مناطق زلزله‌زده، سرپل ذهاب کرمانشاه منطقه‌ای است که زلزله‌ شب گذشته بیشترین خسارت را به آن وارد کرده است. مردم این شهر نگران و وحشت زده و به شدت نیازمند اقلام اولیه به خصوص آب هستند.

در چمن مجموعه ورزشی احرا دائما بالگردهای ارتش و هلال احمر و اورژانس فرود می‌آیند و زمانی که برخی از مردم متوجه می‌شوند در این بالگردها اقلامی به خصوص آب وجود دارد سریعا به سمت آن می‌روند.

15:17*

دستور وی‍‍ژه ربیعی به مدیران عامل تامین اجتماعی و بهزیستی در پی زلزله کرمانشاه

در پی وقوع زلزله در برخی از استان‌های غربی کشور از جمله ایلام و کرمانشاه در شامگاه یکشنبه( ۲۱ آبان ماه) وزیر تعاون و رفاه دستور بسیج امکانات و ارایه خدمات بهداشتی ، درمانی و مشاوره ای و مددکاری را صادر کرد.

15:06*

تعداد کشته های زلزله به 345 نفر رسید

سازمان پزشکی قانونی از صدور جواز دفن 345 جسد در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: تا ساعت 14:40 امروز ، 345 جواز دفن اجساد در استان کرمانشاه صادر شده است.

15:04*

حضور کامل پلیس در مناطق زلزله‌زده/ مردم بابت امنیت منطقه نگران نباشند

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر حضور کامل نیروهای پلیس در مناطق زلزله زده گفت: مردم بابت امنیت منطقه هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به استقرار نیروهای راهور در مسیرهای منتهی به مناطق حادثه دیده تصریح کرد: نیروی انتظامی از ظرفیت خود برای خدمت رسانی به بیمارستان‌ها و بهداری‌ها استفاده می‌کند. همچنین مجموعه هواناجا می‌تواند از بالگردهای خود برای انتقال مجروحین استفاده کند. امیدواریم تا ساعات و روزهای آینده نظم خاصی در این مناطق برقرار شود و مردم به جز مصیبت از دست دادن عزیزان خود نگرانی دیگری بابت امنیت نداشته باشند.

15:03*

بازدید وزیر کشور از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب/ دستور برای افزایش امکانات و ارائه خدمات بهتر

وزیر کشور که به منظور بررسی روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان و دیدار با مردم و آسیب‌دیدگان به استان کرمانشاه سفر کرده است، از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب بازدید کرد و در جریان آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای ارائه خدمات به آن‌ها قرار گرفت.

14:56*

اعلام آمادگی مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه برای کمک به ایران

مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه از آمادگی برای کمک رسانی به حادثه دیدگان ایران خبر داد.

14:37*

امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده تا صبح فردا به پایان می‌رسد

استاندار کرمانشاه از افزایش آمار فوتی‌ها و مجروحین زلزله شب گذشته در غرب کشور خبر داد و ابرازامیدواری کرد که صبح فردا کار امداد و نجات خاتمه پیدا کند.

14:34*

زلزله‌زدگان ثلاث باباجانی به غذا، دارو، پتو و چادر احتیاج فوری دارند

نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی با ابراز گلایه از خدمت‌رسانی کُند به زلزله‌زدگان گفت که در حال حاضر در منطقه ثلاث باباجانی احتیاج به غذا، دارو، پتو و چادر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان وجود دارد. ما از دولت، وزرا و رییس‌جمهور می‌خواهیم که هر چه سریعتر این امکانات را فراهم کنند.

شهاب نادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: متاسفانه از وقوع زلزله تاکنون خدمات‌رسانی به نحو مطلوب انجام نشده است. اکنون وزیر کشور و وزیر بهداشت در منطقه ثلاث باباجانی حضور دارند ولی مردم و زلزله‌زدگان احتیاج فوری به آذوقه دارند.

14:32*

آخرین آمار امدادرسانی نیروهای بهداشت و درمان در مناطق زلزله زده کرمانشاه

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات درمانی به 662 نفر در دو شهرستان سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی خبر داد.

افشین علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با آمار خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله شب گذشته کرمانشاه اظهارکرد: آخرین آمار امداد رسانی توسط تیم‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر تا ساعت 13 امروز 662 مورد در دو شهرستان سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به ترتیب 501 و 101 مورد است.

14:30*

برقراری بیمه بیکاری و مستمری بازماندگان حادثه‌دیده زلزله کرمانشاه

فلاحی، مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه فلاحی با اشاره به آمادگی مراکز بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی به منظور خدمت رسانی به مصدومین حادثه زلزله گفت: همچنین دستور برقراری بیمه بیکاری و مستمری بازماندگان برای بیمه شدگان حادثه دیده این استان در زلزله در اسرع وقت صادر شده است.

14:30*

کمک رسانی به زلزله زدگان از بعد از ظهر امروز بهتر می‌شود

فرمانده سپاه پاسداران در سر پبل ذهاب اعلام کرد که حدود چهار تا پنج بیمارستان صحرایی برای استقرار در منطقه در راه هستند.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری که در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور پیدا کرده، درباره وضعیت منطقه و روند امداد رسانی به زلزله زدگان اظهار کرد: گستردگی زلزله و شدت آن بالا بود ولی به دلیل اینکه قبل از آن پیش لرزه‌ای ایجاد شده بود مردم فرصت کردند که از خانه‌هایشان بیرون بیایند و این مسئله در کاهش تلفات تاثیر داشت.

وی اضافه کرد: امدادرسانی در حال انجام است و بیشتر امکانات نیز در راه است. ارتش مسئولیت شهر و سپاه مسئولیت روستاها را به عهده گرفته است و روستاهای زیادی تا کنون تخریب شده‌اند.

۱۴:۲۱*

وزیربهداشت وارد کرمانشاه شد

وزیر بهداشت به همراه وزیر کشور و رییس جمعیت هلال احمر ایران برای بررسی وضعیت مصدومان زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور وارد کرمانشاه شد.

14:20*

توجه رسانه‌ها به سلامت روان مخاطبان در انتشار اخبار زلزله

یک مددکار اجتماعی با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت و بهداشت روان زلزله‌زدگان از رسانه‌ها خواست در انتشار خبرها و تصاویر مربوط به زلزله سلامت روان مخاطبان خود را نیز در نظر بگیرند زیرا انتشار تصویر اجساد و یا تصاویر هولناک دردی از مردم دوا نمی‌کند و تنها اضطراب را در جامعه افزایش می‌دهد.

۱۴:۰۰*

توزیع اقلام حیاتی بین حادثه دیدگان زلزله غرب کشور

نماینده هلال احمر در کرمانشاه از توزیع چادر، پتو و کنسرو بین حادثه دیدگان زلزله غرب کشور خبر داد.

۱۳:۵۲*

پیام تسلیت و ابراز همدردی وزیر خارجه در پی زلزله شدید در غرب کشور

وزیر خارجه کشورمان جان‌باختن تعدادی از هموطنان‌مان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت.

۱۳:۵۲*

حضور فرمانده ناجا در کرمانشاه

فرمانده ناجا به منظور بازدید از مناطق حادثه دیده و اتخاذ تدابیر مناسب جهت مدیریت سریع و موثر بحران به کرمانشاه رفت.

۱۳:۵۰*

به گزارش ایسنا، سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران، بیشترین آمار تلفات انسانی و خسارات به تاسیسات زیربنایی و روستایی را مربوط به سر پل ذهاب و ثلاث باباجانی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر وزیر کشور همراه رئیس جمعیت هلال احمر و گروهی از نهاد ریاست جمهوری به منطقه عزیمت کرده‌اند.رئیس سازمان مدیریت بحران نیز در منطقه حضور دارد. با اقدام به موقع همه راه‌های مناطق زلزله زده باز است، اما آب در مناطق ثلاث باباجانی، سر پل ذهاب، کرند دالاهو، جوانرود و اسلام آباد قطع است که برای وصل آن در حال تلاش هستیم.

به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران، آبرسانی سیار و آب معدنی به تعداد کافی برای توزیع در منطقه پیش بینی شده است.

۱۳:۴۴*

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور ۸۰ نفر از مصدومان زلزله غرب کشور در حال اعزام به بیمارستانهای امام خمینی (ره)، طالقانی، سینا و شریعتی تهران هستند.

۱۳:۴۳*

وزارت خارجه ترکیه: در کنار مردم ایران و عراق هستیم

وزارت امور خارجه ترکیه برای کمک به ایران پس از وقوع زلزله در غرب ایران اعلام آمادگی کرد.

۱۳:۴۳*

کمک‌های شهرداری تهران به مناطق زلزله زده تا ساعت ۱۷ امروز به منطقه می‌رسد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ارسال اقلام مورد نیاز شهرهای زلزله زده کشور شامل پتو، آب، تجهیزات آواربرداری و آمبولانس گفت: این اقلام تا ساعت ۱۷ امروز به مناطق زلزله زده می‌رسند.

۱۳:۳۴ *


اعزام تیم‌های داوطلب امدادگری از سوی وزارت بهداشت به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه؛ این افراد پزشک، پرستار، تکنیسین اتاق عمل و ... هستند.

۱۳:۳۳*

واکنش سخنگوی ناجا به انتقاد رئیس اورژانس از پلیس/آماده باش پلیس در مناطق زلزله زده

سخنگوی نیروی انتظامی به انتقاد رئیس اورژانس کشور از پلیس پاسخ گفت و از آماده باش پلیس در مناطق زلزله زده خبر داد.

دفتر سردار سعید منتظرالمهدی در خبری به نقل از وی در واکنش به انتقاد مطرح شده در خصوص عدم همکاری پلیس با اورژانس کشور به ایسنا اظهار کرد: از عزیزانم در اورژانس کشور تشکر می‌کنم اما بهتر است که در حال حاضر و در شرایط کنونی هر کسی وظیفه خود را انجام دهد.

۱۳:۳۰ *

سازمان پزشکی قانونی آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله غرب کشور را ۳۴۱ نفر اعلام کرد.

معاینه ۳۴۱ جسد در کرمانشاه + آمار تفکیکی شهرستان‌ها

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور ۳۴۱ جواز دفن تا این لحظه (ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جانباختگان شهرستانها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

معاینه شده در کرمانشاه ۱۸ نفر
فوتی‌های اسلام آباد ۲۲ نفر
فوتی‌های کرند ۱۴ نفر
فوتی‌های سرپل ذهاب ۲۴۱ نفر
فوتی‌های قصر شیرین ۲۸ نفر
فوتی‌های ثلاث ۱۵ نفر
فوتی‌های جوانرود ۳ نفر

۱۳:۲۴ *

تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مناطق زلزله زده

رئیس سازمان غذا ودارو به مدیران این سازمان و معاونان غذا وداروی این دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دانشگاههای همجوار دستور داد به سرعت اقدامات لازم را برای تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی انجام دهند.

۱۳:۱۴ *

آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور

کمیسیونر اروپایی کمک‌های بشردوستانه در پیامی با آسیب دیدگان و خانواده‌ قربانیان زلزله مناطق غربی ایران ابراز همدردی کرد.وی در پیام خود نوشت: من با خانواده‌ قربانیان زلزله شب گذشته در عراق و ایران ابراز همدردی می‌کنم. اتحادیه اروپا آماده کمک‌رسانی است.

۱۳:۰۹ *

اعزام تیم‌های سلامت و بهداشت روان به مناطق زلزله زده

محمدفرید لطیفی، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول موظفند تا اقدامات خود به منظور کاهش فشار روانی زلزله زدگان و همچنین توجه به بهداشت روان محیط را در دستور کار خود قرار دهند. در همین راستا گروه‌های مشاوره و کنترل سلامت روان اقدام به ارائه خدمات به زلزله زدگان و به ویژه افرادی که دچار شوک‌های روحی و روانی شده‌اند خواهند کرد.

لطیفی انتشار شایعات و تصاویر دلخراش از زلزله را از عواملی دانست که سبب جریحه دار شدن افکار عمومی می‌شود و افزود: یکی از پروتکل‌هایی که به هنگام بحران‌ها و حوادث رسانه‌ها باید آن را رعایت کنند حساسیت در انتشار اخبار و به ویژه تصاویر حادثه است. بنابراین از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که از انتشار تصاویر دلخراش و حاوی صحنه‌های تکان دهنده پرهیز کنند چرا که این موضوع سلامت روان مخاطبان اخبار را که پیگیر لحظه به لحظه وضعیت هموطنان‌شان هستند را به خطر می‌اندازد.

۱۳:۰۸ *

نبود آب و برق؛ مهمترین مشکلات مناطق زلزله‌زده

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل منطقه برق و آب است لذا تلاش می‌کنیم مشکل آب را با تانکرهایی که قرار است به منطقه برسند، برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مشکل آب شرب سرپل ذهاب که عمده مشکل این منطقه است، تا فردا برطرف شود.

۱۳:۰۰ *

اعزام یگانهای منطقه پدافند هوایی غرب به مناطق زلزله زده

آمادگی کامل منطقه پدافند هوایی غرب کشور برای امداد رسانی به زلزله زدگان

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی گفت: یگانهای منطقه پدافند هوایی غرب کشور در همدان، کرمانشاه، ایلام و آبدانان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله در آماده باش کامل قرار گرفتند.
وی گفت: به منطقه پدافند هوایی غرب کشور ابلاغ شده است با استفاده از حداکثر امکانات درمانی، مهندسی و کارکنان داوطلب به آسیب دیدگان زلزله اخیر خدمات دهند. منطقه پدافند هوایی غرب آمادگی کامل دارد تا با حداکثر ظرفیت با ستاد بحران زلزله اخیر در خصوص اقدامات مردم یاری همکاری کند.

۱۲:۵۰*

اعزم تیم مشاوره‌ بهزیستی به مناطق زلزله زده غرب کشور

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور از اعزام تیمی از این سازمان با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای به بازماندگان زلزله غرب کشور خبر داد.

۱۲:۴۶ *

رییس جمهور فردا به کرمانشاه می‌رود

رییس جمهور فردا (سه شنبه)درجمع زلزله‌زدگان غرب کشور حاضر می‌شود.

۱۲:۳۳ *

صف‌های مهربانی در مراکز انتقال خون

سید مرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص آمار مراجعه به سازمان انتقال خون برای اهدای خون از صبح امروز تا ساعت ۱۲:۱۵ ظهر گفت: تا این لحظه ۸۳۰ نفر به مراکز سازمان انتقال خون در استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر خونگیری از آنها انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد حدود ۶۲۰ نفر آقا و مابقی از بانوان تهرانی بوده‌اند.

۱۲:۲۲ *

آخرین وضعیت ترافیکی مناطق زلزله‌زده/ اعمال محدودیت تردد در کرمانشاه

سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی در مناطق زلزله زده اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که ترافیک در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده به شکل روان در حال انجام است و گره ترافیکی خاصی در این محورها وجود ندارد.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین درباره اینکه آیا محدودیت ترافیکی در محورهای منتهی به کرمانشاه و مناطق زلزله زده اعمال شده یا خیر؟، به ایسنا گفت: محدودیت‌های تردد از سوی عوامل پلیس راه کرمانشاه در برخی از مناطق منتهی به مناطق زلزله زده اعمال شده تا امدادرسانی و تردد خودروهای امدادی با سرعت بیشتری انجام شود.

۱۱:۴۵*

تشکیل ستاد ویژه کمک به زلزله‌زدگان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

به گزارش ایسنا، مخبر رییس ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن تشکیل ستاد به تمام زیرمجموعه های آن دستور تامین و ارسال تجهیزات و اقلام مصرفی مورد نیاز به مناطق زلزله زده را صادر کرد.
شایان ذکر است ازساعات اولیه صبح امروز ۲۰ تریلی موادغذایی،درمانی و پتو از طرف ستاداجرایی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

۱۱:۴۰ *

تعداد جانباختگان زلزله استان کرمانشاه به ۳۲۸ نفر رسید

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور ۳۲۸ جواز دفن تا این لحظه (ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

کرمانشاه ۱۰ نفر
اسلام آباد ۲۲ نفر
کرند ۱۴ نفر
سرپل ذهاب ۲۳۶ نفر
قصر شیرین ۲۸ نفر
ثلاث ۱۵ نفر
جوانرود ۳ نفر

۱۱:۳۶ *

دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود

رییس جمهور در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه، تصریح کرد که " دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود".

۱۱:۳۵ *

اعزام تیم واکنش سریع بهداشت محیط برای کنترل وضعیت بهداشت مناطق زلزله‌زده

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اعزام تیم واکنش سریع بهداشت محیطی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

۱۱:۳۱*

فرمانده سپاه راهی مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه شد

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شد.

۱۱:۱۲ *

ارسال سرویس بهداشتی و ۲ کانتینر مواد غذایی به سر پل ذهاب توسط شهرداری تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اعزام تجهیزات مورد نیاز از سوی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده گفت: ۲ تریلی آب معدنی، ۴ آمبولانس شهر سالم، ۲ کانتینر موادغذایی، ۱۰ آمبولانس از بهشت زهرا، ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۴ دستگاه بیل مکانیکی و ۴۰ هزار پتو، چادر گروهی همچنین دارو به سرپل ذهاب ارسال شد.

۱۱:۲۵ *

درخواست رییس اورژانس کشور برای حضور پررنگ نیروهای انتظامی در سرپل ذهاب

رییس اورژانس کشور ضمن انتقاد از حضور کمرنگ نیروی انتظامی سر پل ذهاب گفت: ما نیاز به حمایت امنیتی در این مناطق داریم.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس در حال انتقال مجروحان هستند، گفت: متاسفانه نیروی انتظامی حضور کمرنگی در این مناطق دارند و ما از فرمانده نیروی انتظامی استان می‌خواهیم امنیت منطقه را برقرار کند و به نیروهای خود تذکر بدهد.

۱۱:۲۲ *

گزارش وزیر نیرو به رییس جمهور درباره وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده و استان کرمانشاه

رییس جمهور در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.

۱۱:۱۳ *

جدیدترین آمار مصدومان و کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد

ایرج حریرچی با بیان اینکه تاکنون ۵۳۴۶ نفر در بیمارستان‌های کرمانشاه پذیرش شده‌اند گفت: ۳۷۴۸ نفر به صورت سرپایی، ۷۱۷ نفر بستری و ۴۰۰ نفر ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۷۴ نفر نیز به سایر بیمارستان‌های استان و همچنین همدان اعزام شده‌اند. همچنین ۲۰۷ نفر نیز تاکنون فوت شده‌اند. این در حالیست که پزشکان و پرستاران متعددی از شهرهای دیگر عازم مناطق زلزله‌زده‌ هستند. شرایط از نظر تعداد مجروحان تقریبا پایدار است اما با توجه به اینکه روستاها به صورت کامل آواربرداری نشده‌اند، آماده هستیم مجروحان جدید را بپذیریم.

۱۰:۵۹ *

ترافیک فوق سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از افزایش ترافیک محورهای ورودی به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: پلیس راه از تردد اتومبیل‌هایی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند جلوگیری خواهد کرد، لذا درخواست می‌کنیم مردمی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند از تردد در این مناطق خودداری کنند.

۱۰:۵۷ *

ویدئو / توضیحات تخصصی درباره زلزله غرب کشور

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور با حضوذر در یک برنامه خبری در شبکه خبر سیما، درباره زلزله غرب کشور که در ۲۱ آبان ۱۳۹۶ رخ داد، توضیحاتی کامل و تخصصی ارائه داد. می‌توانید با کلیک به‌روی تیتر این خبر، فیلم مورد نظر را مشاهده کنید.

۱۰:۵۱ *

توجه به بهداشت مناطق بحران‌زده برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مسری

محقق پژوهشگاه زلزله‌شناسی بر اساس تجربیات کشور در زلزله‌هایی چون بم اعلام کرد: در چنین رخدادهایی علاوه بر توجه به امدادرسانی افراد آسیب‌دیده باید به مولفه‌های بهداشتی منطقه نیر توجه شود تا شاهد شیوع بیماری‌های مسری ناشی از رشد حشرات و آلودگی منابع آب شرب نباشیم.

۱۰:۵۰ *

آمادگی کامل نهاجا در کمک به مناطق زلزله زده/ هواپیماهای C۱۳۰ آماده خدمت رسانی

به گزارش ایسنا، در جلسه ستاد بحران نیروی هوایی ارتش مقرر شد، تیم پزشکی که برای خدمات رسانی به زائرین اربعین به فرودگاه ایلام اعزام شده بود، با تجهیزات کامل به پادگان ابوذر سرپل ذهاب اعزام شوند.
همچنین در این راستا یک تیم پزشکی با تجهیزات درمانی از پایگاه شهید نوژه همدان به کرمانشاه اعزام شده و با تشکیل بیمارستان صحرایی مشغول خدمات رسانی به مجروحین هستند.
بنابر این گزارش به پایگاه های هوایی شهید دوران شیراز؛ وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری C۱۳۰جهت انتقال مجروحین، کمک های مردمی و ... آماده باش کامل داده شده است.

۱۰:۴۸*

معاینه ۲۱۴ جسد در کرمانشاه + آمار تفکیکی شهرستان‌ها

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان کرمانشاه، تعداد جوازهای دفن صادرشده تا این لحظه به ۲۱۴ مورد رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر ارتین کمالی - مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه- اعلام کرد: تا ساعت ۱۰ و ۲۴ دقیقه در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

وی افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به ۲۰۷ تن رسیده است.

بنا براعلام روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب ۱۴۹، اسلام آباد غرب ۲۲، ثلاث باباجانی ۱۵، کرند غرب ۱۴ و قصر شیرین نیز ۱۴ نفر بوده است که در مجموع به ۲۱۴ تن می رسد.

۱۰:۴۶ *

توزیع ۱۰۰ هزار بسته غذایی و ۸۰۰۰ چادر در مناطق زلزله زده کرمانشاه

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۳۰۰ نیروی هلال احمر در حال آواربرداری در مناطق زلزله زده هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، مصطفی محمدی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: از زمان اعلام زمین لرزه تاکنون ۱۰۰ تیم عملیاتی به مناطق زلزله زده اعزام شده که از استان‌های کردستان، ایلام و همدان بودند.

وی از توزیع یکهزار تخته چادر و ۵۰۰۰ پتو بین آسیب دیدگان خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون در حال تحویل هزار تخته چادر دیگر هستیم و هفت هزار تخته چادر نیز تا پایان شب بین زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

۱۰:۴۵ *

بسیج وزارت رفاه با تمام امکانات برای امدادرسانی به بازماندگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازماندگان زلزله غرب کشور تسلیت گفت و از بسیج این وزارتخانه با تمام امکانات برای خدمت رسانی به بازماندگان خبر داد.

۱۰:۴۵*

آسمان امروز و فردای کرمانشاه ابری است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کرمانشاه و سرل پل ذهاب گفت: آسمان این شهرها با افزایش ابر طی روز آینده همراه خواهد بود.

۱۰:۴۳ *

ارسال سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی به سمت کرمانشاه

معاون درمان وزارت بهداشت از ارسال سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه خبر داد.

دکتر قاسم جان بابایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ۲۰ بالگرد هوانیروز، ۱۳۶ دستگاه آمبولانس، ۲۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند همچنین چهار باب بیمارستان صحرایی نیز در منطقه مستقر شده است.

۱۰:۴۰ *

کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در مناطق زلزله زده/ بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان به دلیل افزایش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.

۱۰:۳۷ *

وزیران کشور و بهداشت به همراهی تیمی از ریاست جمهوری عازم استان کرمانشاه شدند

به دستور رییس جمهور ، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

به گزارش ایسنا، هیات اعزامی به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور ، موظف به رسیدگی به روند امدادرسانی به زلزله زدگان ، رسیدگی به آسیب دیدگان و گزارش اقدامات انجام شده به رییس جمهور هستند.

۱۰:۳۷ *

اعزام اکیپ امدادی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده تا ظهر/زلزله دیشب ربطی به گسل تهران ندارد

شهردار تهران با بیان اینکه تا ظهر امروز یک اکیپ برای امداد، کمک‌رسانی و اهدای موادغذایی و بهداشتی به مناطق زلزله زده اعزام می شود،گفت: زلزله شب گذشته مربوط به گسل‌های زاگرس بود و هیچ ربطی به تهران که تحت تاثیر گسل‌های البرز است، ندارد.

۱۰:۳۵ *
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تعداد مصدومان زلزله به ۲۵۳۰ نفر رسیده است اظهار کرد که ۳۸۲ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری شده و ۲۱۴۸ نفر توسط اورژانس درمان و ترخیص شده‌اند.

۱۰:۳۴ *

نجار: فعلا امکان برآورد خسارت زلزله کرمانشاه وجود ندارد

رییس سازمان مدیرت بحران کشور گفت: فعلا امکان برآورد خسارت در مناطق زلزله زده وجود ندارد. کار آواربرداری در ۲ مرحله انجام خواهد شد. ابتدا باید مطمئن شویم کشته یا زخمی زیر آوارها نیست که این مرحله کاری تخصصی است و نمی‌توان با بیل مکانیکی و یا لودر این کار را انجام داد. پس از این مرحله و اطمینان از نبود کشته و زخمی زیر آوار می‌توان آواربرداری کلی را انجام داد که در این مرحله نیز اولویت با بازگشایی معابر است.

۱۰:۲۳ *

امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: جاده‌هایی که به سرپل ذهاب می‌رسند باز بوده و مشکلی از نظر تردد و عبور و مرور وجود ندارد اما در نقاطی بدلیل مراجعات غیرضروری ترافیک ایجاد شده است.

وی از مردم خواست از تردد غیرضروری در مناطق زلزله‌زده خودداری کنند.

امان‌اللهی افزود: نیروهای کمکی با همکاری ناجا در حال اعزام به منطقه هستند.

۱۰:۲۴ *

سردار غیب‌پرور، رییس بسیج مستضعفان از اعزام ۱۰۰ گروه جهادی دانشجویی از استانهای همجوار به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

۱۰:۲۳ *

انتقال مصدومان به تهران در صورت نیاز

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شرایط مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است و در صورت نیاز مصدومان به مناطق دیگر از جمله تهران منتقل می‌شوند.

۱۰:۲۰ *

وقوع ۱۱۸ پس لرزه / کشورهای حاشیه خلیج فارس زلزله را احساس کردند

رییس مرکز لرزه‌نگاری از وقوع ۱۱۸ پس لرزه پس از زلزله اصلی شب گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: بعد از وقوع چنین زلزله‌ای احتمال پس لرزه تا ماه‌ها وجود دارد.

رییس مرکز لرزه‌نگاری در مورد تعداد پس لرزه‌های شب گذشته اظهار کرد: ۱۱۸ پس لرزه ثبت شده که ۵۱ پس لرزه زیر ۳ ریشتر، ۴۹ تا بین ۳ تا ۴ ریشتر و ۱۷ پس لرزه بین ۴ تا ۵ ریشتر بوده است.

۱۰:۱۰ *

اسامی کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد

سازمان پزشکی قانونی اسامی ۱۴ تن از کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی فهرست اسامی جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را تا ساعت ۱۰:۱۸ اعلام کرد.

اسامی مذکور با کلیک به‌روی تیتر خبر قابل مشاهده است.

۱۰:۰۹ *

آمادگی مدیریت شهری برای امدادرسانی به هموطنان زلزله‌زده

رییس شورای شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده خبر داد.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نقش شهرداری تهران در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور گفت: تلاش داریم که نقش بخش امداد رسانی و مدیریت بحران شهرداری تهران با توجه به توانمندی وامکانات آن در حوادث غیرمترقبه افزایش یابد تا بتوانیم به هموطنانمان یاری برسانیم.

۰۹:۵۰ *

دستور ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌رسانی سریع به آسیب‌دیدگان زلزله

نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با صدور دستوری به مدیران بیمه‌ای و درمانی استان‌های غربی کشور بر لزوم تسریع خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله تأکید کرد.

وی همچنین برقراری مستمری بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه‌دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تأمین اجتماعی در قبال ذینفعان را صادر کرده است.

۰۹:۴۸ *

آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایران پس از وقوع زلزله در غرب کشور

گری لوئیس هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در ایران نیز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ایران یک پیام تسلیت در صفحه توئیتر خود منتشر و با مردم ایران ابراز همدردی کرد. وی در این پیام نوشت: «تسلیت به دولت و مردم ایران برای زلزله مرگبار در مرزهای غربی این کشور. وضعیت در نیمه شب گذشته خیلی مشخص نبود اما با طلوع خورشید بیشتر درباره کشته شدگان و افراد زخمی اطلاعات به دست می‌آید. در صورت نیاز سازمان ملل آماده همکاری است».

۰۹:۳۶ *

آماده باش یگان‌های غرب ارتش جهت کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور یگانهای مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ایلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار یگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تیپ از این نیرو جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان وارد محل حادثه شدند. به دلیل نیاز به برقراری بیمارستان صحرایی در منطقه، آسایشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخلیه و تبدیل به بیمارستان صحرایی شد و در همان ساعات ابتدایی نیز ۲۷۰ مصدوم توسط تیم‌های پزشکی مستقر در بیمارستان صحرایی مورد مداوا قرار گرفتند.

به گفته وی، کلیه آمبولانس‌های بهداری های ارتش در مناطق غربی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند. در حال حاضر فرماندهی نیروی زمینی در حال عزیمت به مناطق حادثه دیده هستند.

۰۹:۳۳ *

آخرین آمار مصدومان زلزله غرب کشور/آماده باش بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مصدومان

بنابر آخرین خبر اعلامی وزارت بهداشت از آمار مصدومین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تعداد مصدومان تاکنون به ١٦٨٦ نفر رسیده است. همچنین ۱۳۶ دستگاه آمبولانس، ۲۰ واحد اتوبوس آمبولانس و سه فروند هواپیما برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعزم شده‌ است. ۲۰۰ تخت بیمارستانی نیز برای اعزام مصدومین به استان‌های همجوار آماده شده‌اند. همچنین چهار باب بیمارستان صحرایی در این مناطق مستقر شده است. همچنین تاکنون ۱۰۰ پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و شش ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده اند. در تهران نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان هستند.

۰۹:۳۳*

فراخوان برای کمک به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده

سخنگوی سازمان انتقال خون در فراخوانی از تمامی دارندگان گروه خونی - O (او منفی) دعوت کرد تا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

۰۹:۳۲ *

استقرار ۱۴۰ آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ قطعی دست‌کم ۲۰۰ تن در زمین لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:۱۴۰ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .

۰۹:۰۹*

ترافیک سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

سرهنگ رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محورهای قصرشیرین و سرپل ذهاب خبر داد و با بیان اینکه با توجه به زلزله‌ای که شب گذشته در این استان به وقوع پیوست و قصرشیرین و سرپل ذهاب را درگیر کرد، شاهد بسته شدن برخی از محورها بوده‌ایم، گفت: برخی محورهای مواصلاتی و اصلی پس از وقوع زلزله همچون محور سرپل ذهاب - پاوه، دالاهو - پل ذهاب مسدود شد که خوشبختانه با کمک نیروهای امدادی بلافاصله بازگشایی شد.

۰۸:۵۵ *

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت

معاون مدیریت بحران کشور نیز نجات جان مجروحان و بیرون آوردن زیرآوار ماندگان را اولویت اصلی نیروهای امدادی در زلزله کرمانشاه دانست و در عین حال از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت خبر داد.

علی ربیعی نیز با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله، اعلام کرد: تمام دستگاههای ذیربط وزارت در استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شدند.

پیام تسلیت مقام معظم رهبری

در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در آغاز جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه، کمیسیون‌های عمران و شوراها و امور داخلی مجلس را مامور اعزام گروهی به مناطق زلزله‌زده برای امدادرسانی هر چه سریعتر و برآورد خسارت‌ها کرد.

در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.

پیام تسلیت وزیر بهداشت به هموطنان در پی حادثه زلزله در غرب کشور

وزیر بهداشت در پیامی حادثه زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور را به هموطنان تسلیت گفت.

شهرداری تهران، آماده کمک به مناطق زلزله‌زده غرب کشور⁣محمدعلی نجفی، شهردار تهران که در سازمان مدیریت بحران تهران حاضر شده بود، طی تماس‌های جداگانه‌ای با استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه، شهردار سرپل ذهاب و شهردار قصر شیرین در جریان خسارت های ناشی از زلزله شب گذشته قرار گرفت و آمادگی شهرداری تهران را برای هرگونه همکاری و کمک به مناطق آسیب دیده اعلام کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy