Saturday, Nov 25, 2017

صفحه نخست » حضور کودک ۱۳ ساله مازندرانی به عنوان سرباز مدافع حرم در سوریه + ویدئو

iranChildSoldier_11252017.jpgرادیو زمانه - واحد مرکزی خبر تلویزیون دولتی ایران ویدئویی را از حضور یک سرباز ۱۳ ساله ایرانی در جمع مدافعان حرم منتشر کرده است.

مدافعان حرم نامی است که ایران بر سربازان اعزامی خود به جنگ داخلی سوریه نهاده.

در این ویدئو این کودک خود را نوجوانی ۱۳ ساله از اهالی مازندران معرفی می‌کند. سرباز ایرانی دیگری او را خردسال‌ترین سرباز ایرانی در سوریه می‌خواند.

این کودک‌سرباز ۱۳ ساله می‌گوید تحت تأثیر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به سوریه آمده و نسبت به خطر کشته‌شدن آگاه بوده است. او می‌گوید «شهادت افتخار است.»

این ویدئو در منطقه بوکمال (ابوکمال) ضبط شده است.

پس از بیرون‌راندن گروه «دولت اسلامی» (داعش) از شهر بوکمال، قاسم سلیمانی به علی خامنه‌ای، رهبر ایران نامه نوشت و «پایان کار داعش» را به او تبریک گفت.

به کار گرفتن کودک‌سربازها بر خلاف کنوانسیون‌ها و مقررات بین‌المللی است. طبق اساسنامه رم دیوان کیفری بین‌المللی، آموزش و اعزام سربازان زیر ۱۵ سال به جنگ جرم جنگی است.

ایران پیش از این نیز به اعزام کودک‌ـ‌سربازان افغان به جنگ سوریه متهم شده بود.

به گفته دیدبان حقوق بشر، جمهوری اسلامی ایران کودکان مهاجر افغانستانی را به جنگ سوریه اعزام می‌کند. این سازمان حقوق بشری نشان داده که در میان کشته‌شدگان افغانستانی جنگ سوریه کسانی هستند که در لحظه مرگ ۱۴ سال سن داشتند و اکنون در ایران به خاک سپرده شدند.

بوکمال یکشنبه ۲۸ آبان / ۱۹ نوامبر از داعش بازپس گرفته شد. ناظران جنگ سوریه بوکمال را یکی از مهم‌ترین اهداف ایران در نبرد با داعش در دیرالزور می‌دانستند و مدعی بودند که در صورت تصرف آن به دست نیروهای سوری و شبه‌نظامیان وابسته به ایران، مسیر بین بغداد و دمشق در کنترل شبه‌نظامیان شیعه خواهد بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy