Friday, Dec 8, 2017

صفحه نخست » احمد خاتمی: برد موشک‌ها را افزایش می‌دهیم و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم

ahmad_e_khatami111.JPGدویچه وله: امام جمعه موقت تهران می‌گوید ایران آنقدر برد موشک‌هایش را افزایش می‌دهد تا "خواب راحت را از چشم کاخ سفیدنشینان" بگیرد. فرمانده سپاه به تازگی گفته برد موشک‌های ایران "طبق سیاست‌های رهبری" ۲ هزار کیلومتر تعیین شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز روز ۱۷ آذر گفت: «در دنیای امروز که گرگ‌های مستکبر زیادی وجود دارد، نمی‌توان مسلح نبود. باید مسلح و مقتدر باشیم، اما این مقتدر بودن ما با مقتدر بودن آنان متفاوت است، اقتدار آنان برای تجاوزگری است، اما اقتدار ما برای بازدارندگی است.»

احمد خاتمی در ادامه به آزمایش موشک‌های بالستیک ایران اشاره کرد که با حساسیت و انتقاد کشورهای غربی روبروست. رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ بارها آزمایش موشک‌های دوربرد ایران را مغایر با "روح توافق هسته‌ای" عنوان کرده و برخی کشورهای اروپایی آن را نگران‌کننده ارزیابی می‌کنند.

افزایش برد موشک‌ها "تا هزاران کیلومتر"

به گزارش خبرگزاری ایسنا، امام جمعه موقت تهران گفت: «ما موشک داریم و موشک هم می‌سازیم و تا جایی که بتوانیم برد آن را افزایش می‌دهیم. تا هزاران کیلومتر هم افزایشش می‌دهیم تا خواب را از چشمان کاخ سفیدنشینان بگیریم.»

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران نهم آبان در جمع خبرنگاران گفته بود که در حال حاضر برد موشک‌های ایران "طبق سیاست‌هایی" که رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای تعیین کرده محدود به ۲ هزار کیلومتر است.

خبرگزاری فارس به نقل از جعفری نوشت: «هرچند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد اما این میزان فعلاً کفایت می‌کند چرا که آمریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع ۲ هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.»

بنابر این گزارش، همزمان با اظهارات جعفری، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز تاکید کرد که خامنه‌ای ساخت موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر را مجاز دانسته است. او افزود: «دانشمندان ما توانسته‌اند این موشک‌ها را از لحاظ کمیت و در حد ضرورت کشور تولید کرده و در مناطق امن و شهرهای موشکی زیرزمینی مستقر کنند.»

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از امضای توافق هسته‌ای تیرماه ۱۳۹۴ میان ایران و شش قدرت جهانی، تصویب شد جمهوری اسلامی را از آزمایش هر گونه موشک که قابلیت حمل کلاهک اتمی داشته باشد منع کرده است.

جمهوری اسلامی بارها گفته موشک‌هایی که آزمایش کرده توان حمل کلاهک اتمی را ندارند. امام جمعه موقت تهران می‌گوید جمهوری اسلامی بمب اتمی نمی‌سازد زیرا پیامبر اسلام "ساخت سلاح کشتار جمعی را منع کرده" است.

«تهدید به نابود کردن تل‌آویو و حیفا»

به گزارش ایسنا احمد خاتمی در ادامه گفت: «جدای از ساخت بمب اتمی که از آن صرف نظر کرده‌ایم، به خواست خدا در عرصه فناوری موشکی به حرکت خود ادامه می‌دهیم تا اگر روزی دیوانه‌ای به اسم رژیم صهیونیستی هوس کاری کند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یک‌سان کنیم.»

خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارش نماز جمعه این هفته تهران تیتر اصلی را به حمله شدید احمد خاتمی به دونالد ترامپ به خاطر به رسمیت شناختن اورشلیم (بیت‌المقدس) به عنوان پایتخت جدید اسرائیل و تصمیم‌گیری درباره انتقال سفارت آمریکا به این شهر اختصاص داده است.

خاتمی انتقال پایتخت اسرائیل از تل‌آویو به اورشلیم را "تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین" خواند و ترامپ را به خاطر حمایت از این مسئله "رئیس جمهوری تازه به دوران رسیده" توصیف کرد که به گفته‌ او "مشکل روانی دارد".

امام جمعه موقت تهران با بیان این که "اقدام ترامپ فریاد تمام جهان را در آورده" گفت این تصور که اعتراض‌ها بعد از مدتی فروکش می‌کند، آمریکا و اسرائیل را "وقیح" کرده است.

شعار مرگ بر ترامپ در تهران

به گزارش ایرنا احمد خاتمی به همین دلیل توصیه کرد: «این تظاهرات و اعتراضات نباید تمام شود، باید این فریاد و این خروش تا عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از این تصمیم جنایتکارانه ادامه داشته باشد.»

آن گونه که رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرگزاری آلمان گزارش داده‌اند، پس از مراسم نماز جمعه این هفته صدها نفر در خیابان‌های تهران تظاهرات کردند و علیه آمریکا و به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل شعار دادند.

بنابر گزارش‌ها تظاهرکنندگان علاوه بر شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و به آتش کشیدن پرچم این دو کشور که در ایران کم‌سابقه نیست، برای نخستین بار شعار "مرگ بر ترامپ" نیز سرداده و تصویرهای رئیس جمهور آمریکا را آتش زده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy