Sunday, Jan 7, 2018

صفحه نخست » پلیس هلند هشت معترض را مقابل سفارت ایران در لاهه بازداشت کرد + فیلم

holland_010618.jpgرادیو فردا، پلیس هلند روز شنبه ۱۶ دی‌ماه هشت نفر را که موفق شده بودند موانع سفارت ایران در لاهه را درهم شکسته و به سوی ساختمان آن اشیای مختلف پرتاب کنند بازداشت کرد.

هیلدا ویفربرخ، سخنگوی پلیس هلند، گفته است: «افراد بازداشت شده به موارد مختلف قانون‌شکنی از جمله اغتشاش، برهم زدن نظم عمومی، تلاش برای ایجاد حریق و ورود غیرقانونی به سفارت متهم شده‌اند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلم منتشره در شبکه تلویزیونی «ان‌اواس» هلند نشان می‌دهد که گروهی از افراد با سر دادن شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» به زبان فارسی، از موانع فلزی مقابل سفارت ایران عبور کرده و چیزهایی که احتمالاً تخم‌مرغ و سنگ بودند به طرف ساختمان پرتاب کردند.

معترضان در شهرهای لاهه و آمستردام روز شنبه با برگزاری تجمع‌هایی علیه سرکوب حرکت‌های ضد دولتی در ایران اعتراض کردند.

گزارش‌های دیگر حاکی است که ایرانیان مقیم چند شهر دیگر اروپایی روز شنبه اقدام به برپایی تجمع‌های مختلف کرده و به سرکوب معترضان در ایران اعتراض کردند.

خبرگزاری آلمان گزارش داده که روز شنبه صد‌ها تن در شهرهای برلین و هامبورگ برای حمایت از معترضان در ایران دست به تظاهرات زدند.

این خبرگزاری شمار افراد شرکت‌کننده در تجمع دروازه براندنبورگ برلین را ۱۳۰۰ نفر اعلام کرده و گفته که تعدادی از آنها نیز از شهرهای هانوفر، هامبورگ، کلن و سایر مناطق در این تجمع شرکت کرده بودند.

در شهر هامبورگ نیز ۳۰۰ تظاهرکننده در مخالفت با رهبری جمهوری اسلامی روز شنبه گردهم آمدند.

گفت‌وگو با مهرداد درویش‌پور درباره تجمع حمایت از اعتراضات ایران در شهر استکهلم، سوئد:

جواد دبیران، سازمان‌دهنده تجمع برلین، گفته است: «مردم خواهان تغییر رژیم و پایان دیکتاتوری مذهبی هستند».

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: «مرگ بر روحانی، مرگ بر خامنه‌ای».

یکی دیگر از این گردهمایی‌ها در استکهلم، پایتخت سوئد، برگزار شد.

مهرداد درویش‌پور، جامعه‌شناس و از برگزارکنندگان این تجمع در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت: روز شنبه تظاهراتی به دعوت «جمعیت پشتیبانی از مردم ایران» برگزار شد و در آن صد‌ها نفر شرکت کردند، از جمله نمایندگانی از احزاب پارلمانی سوئد، حزب سوسیال دمکرات، حزب سبز، حزب چپ و نماینده اتحادیه کارگری فلزکاران مکانیک. چند تن از چهره‌های هنری هم سخنرانی داشتند.

به گفته وی، یکی از خواسته‌های شرکت‌کنندگان در این تجمع واکنش قاطع‌تر اتحادیه اروپا به حرکت اعتراضی مردم ایران و فشار بر حکومت جمهوری اسلامی برای آزادی دستگیرشدگان در اعتراض‌های اخیر بود.

آقای درویش‌پور افزود: تجمع‌کنندگان در استکهلم همچنین بر «حمایت قاطع خود از تظاهرات» در ایران تاکید کرده و به «سرکوب» این حرکت اعتراض کردند.

تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در پاریس نیز تجمعی در حمایت از خواسته‌های معترضان در ایران برگزار شد.

برگزاری تظاهرات در برخی دیگر از شهرهای اروپا و ۱۰ شهر آمریکا و کانادا برای روز یکشنبه برنامه‌ریزی شده است.

حرکت‌های اعتراضی در ایران ظرف یک هفته گذشته بازتاب‌های گسترده‌ای داشته و علاوه بر سیاستمداران و دولت‌های مختلف جهان، کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز موج گسترده حمایتی از خواسته‌های معترضان و اعتراض به سرکوب‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند.

در این اعتراض‌ها که با شعارهای تند سیاسی علیه مقام‌های جمهوری اسلامی بویژه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، همراه بود دستکم ۲۲ نفر کشته و صد‌ها تن نیز بازداشت شده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy