Tuesday, Jan 9, 2018

صفحه نخست » آیت‌الله شاهرودی؛ از بیمارستان مغز و اعصاب به دادگاه جنایت علیه بشریت؟!

shahroodi_010818.jpg-مادر ریحانه جباری از شاکیان هاشمی‌شاهرودی در آلمان است.
-یک نماینده سابق پارلمان آلمان از هاشمی‌شاهرودی به اتهام جنایت علیه بشریت و آدمکشی شکایت کرده است.
-آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی حکم اعدام فاطمه حقیقت‌پژوه را به اتهام قتل شوهرش که قصد تجاوز به دختر ۱۶ ساله‌اش را داشت، امضا کرده است.
-تظاهرات اعتراضی بعد از ظهر چهارشنبه ۱۰ ژانویه در مقابل بنای یادبود هولوکاست در برلین برگزار می‌شود.
-این معترضان نیستند که باد چهره خودشان را پنهان کنند، بلکه مأموری که از معترضان هانوفر در برابر بیمارستان فیلم و عکس گرفته، باید خودش را پنهان کند.
-ما نه کاری به دکتر سمیعی داریم و نه به درمان هاشمی شاهرودی؛ بلکه اتفاقا می‌خواهیم که هاشمی‌شاهرودی سالم به دادگاه بیاید و محاکمه شود.
-معترضان فاصله لازم با بیمارستان هانوفر را رعایت کردند تا مزاحم بیماران نشوند.
-محافظان بیمارستان هانوفر بیشتر شده‌اند و حتی دکتر سمیعی هم کمتر به بیمارستان می‌آید.

در صورت همکاری دولت آلمان با جریان محاکمه قضایی آیت‌الله محمود هاشمی‌شاهرودی، این نخستین‌بار خواهد بود که افراد و خانواده‌های زخم‌خورده از جمهوری اسلامی، یک مقام حکومتی جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار می‌دهند. به طوری که ممکن است به محاکمه کشیده شود.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی ۶۹ ساله که نام وی به عنوان جانشین علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مطرح بوده است، برای درمان تومور مغزی بی سر و صدا به آلمان آمده است.

او که در بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب در هانوفر به ریاست پروفسور مجید سمیعی بستری شده، کسی نیست جز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو فقیه شورای نگهبان، نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری و همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که ۱۰ سال در ریاست قوه‌ قضاییه جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستگاه‌های سرکوبگر در ایران به جمهوری اسلامی خدمت کرده و احکام اعدام و زندان و پیگرد صادر کرده است.

شاید حضور وی به عنوان یکی از مقام‌های ارشد حکومتی جمهوری اسلامی که اغلب به دلایل حقوق بشری و سیاسی، تحت پیگرد قانون‌های بین‌المللی هستند و نمی‌توانند پا از ایران بیرون بگذارند، از عجیب‌ترین اخبار این روزها باشد که در رسانه‌های آلمان نیز بازتاب وسیعی پیدا کرد. ولی از سوی دیگر، حضور وی در اروپا نقطه امیدی برای احقاق حق و امکان شکایت علیه وی از سوی خانواده‌ها و افرادی شده که زندگی خود و عزیزانشان با احکام رییس قوه قضاییه سابق، مورد دستبرد قرار گرفته است.

جمعی از ایرانیان ساکن آلمان پس از فاش شدن حضور وی در این کشور، کمپین «اقدام برای دستگیری محمود هاشمی شاهرودی» را به راه‌ انداخته‌اند و در مقابل این کلینیک دست به تجمع اعتراضی زدند. این اعتراضات با ارسال نامه به مسوولان قضایی ایالتی آلمان شکل قضایی گرفته و تعدادی از قربانیان حکومت جمهوری اسلامی از هاشمی شاهرودی شکایت کرده‌اند.

کیهان لندن با مینا احدی، فعال سیاسی و از مبتکران کمپین «اقدام برای دستگیری هاشمی شاهرودی» درباره امکان اقدامات قانونی علیه شاهرودی صحبت کرده است. در این گفتگو اطلاعات لازم درباره احتمال و امکان پیگرد و ارائه‌ی کیفرخواست‌ها از سوی قربانیان و بازماندگان آنها و همچنین برنامه‌هایی مانند کنفرانس مطبوعاتی و تظاهراتی که در همین رابطه برگزار خواهند شد، در اختیار شنوندگان قرار می‌گیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy