Tuesday, Jan 9, 2018

صفحه نخست » روزنامه "سان": نقش بچه‌های پولدار تهران در اعتراضات!

بچه‌های پولدار تهران ممکن است به توضیح دلایل اعتراضات کمک کنند


به گزارش فرارو، تجمعات اخیر ایران رسانه‌های جهانی را به کنکاش در دلایل شکل‌گیری اعتراضات واداشت. در این راستا، امروز برخی رسانه‌ها به "بچه‌های پولدار تهران" پرداختند.

روزنامه "سان" طی گزارشی (+لینک) نقش اشرافی‌گری در برانگیختن اعتراضات را مورد بررسی قرار داد. این روزنامه نوشت: اعتراضات، به دلیل خستگی مردم از سختی‌های اقتصادی به راه افتاد. در ابتدا صد‌ها نفر قیمت بالای کالا‌های اساسی را محکوم کردند، اما بعدا تظاهرکنندگان در ۵۰ شهر خشم خود را تخلیه کردند.
سان با اشاره به بچه‌های پولدار تهران عنوان کرد: جوانان بیست و چندساله خوشتیپ در مقابل دیدگان فقرا، پورشه‌‎ها و مازراتی‌هایشان را در خیابان‌های شهر‌ها می‌رانند.
SunRKI1.jpg
این روزنامه سبک زندگی مجلل این بچه‌های ثروتمند را عامل برانگیختن اعتراضات ایران دانست.
یک روزنامه‌نگار ایرانی، حساب کاربری "بچه‌های پولدار" را به خاطر جولان دادن با ثروت‌شان در حالی که هموطنان‌شان در رنج هستند، محکوم کرد.

امیر احمدی آرنیان، روزنامه‌نگار ایرانی، گفته به نظر می‌رسد که جوانان ثروتمند کاملا نسبت به هموطنان‌شان که برای تامین غدای خانواده تلاش می‌کنند، بی‌توجه هستند.
او در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: ایرانی‌های جوان و ثروتمند، مانند طبقه جدید آریستوکرات رفتار می‌کنند و از منابع ثروت‌شان ناآگاه هستند. آن‌ها گستاخانه پورشه‌ها و مازراتی‌هایشان را در مقابل چشمان فقرا در خیابان‌ها تهران می‌رانند و پُست‌هایی درباره ثروت‌شان در اینستاگرام منتشر می‌کنند.

در آخرین پُستی که در صفحه‌های آن‌ها در اینستاگرام منتشر شده، از این روزنامه‌نگار انتقاد کردند.
SunRKI3.jpgوبگاه یاهو نیوز هم اشرافی‌گری این ثروتمندان جوان را مورد توجه قرار داد و نوشت: برای یافتن منبع خشم معترضان فقط به ایستاگرام نگاهی بیندازید. شکاف عظم درآمد میان فقیر و غنی در صفحاتی مانند صفحه "بچه‌های پولدار تهران" کاملا متجلی است. صفحه‌ای که پس از بدنامی اخیر بین‌المللی، وضعیت خود را به حالت پرایوت (شخصی) تغییر داد.
"بچه‌های پولدار" هم به اندام و هم به ثروت‌شان مباهات می‌کنند. با بدتر شدن وضعیت اقتصاد، شکاف بین فقیر و غنی در ۱۰ سال گذشته مطرح شده است.
SunRKI2.jpgSunRKI5.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy