Monday, Jan 8, 2018

صفحه نخست » چه بر سر سینا و اشکان‌ها آورده‌اند؟ چرا روحانی خواستار بازدید از زندانها نمی‌شود؟ علی کشتگر

Sina_Ghanbari_small.jpgتکرار کهریزک در اوین پاسخ جمهوری اسلامی است به جوانان محرومی که در پی دادخواهی به خیابان آمدند. بنا به اعتراف سخنگویان دستگاه بیداد قضایی سرکوبگران در جریان اعتراضات اخیر در ۲۲ مورد خون جوانان وطن را بر زمین ریخته‌اند. همچنین تا به امروز بنابه آمار منتشر شده نزدیک به دو هزار تن از فرزندان محروم و کارد به استخوان رسیده مردم به شکنجه گاههای رژیم منتقل شده‌اند.

بنابه اخباری که از زندانها به بیرون انتقال یافته دژخیمان و بازجویان دستگاههای نظامی و قضایی جمهوری اسلامی برای پشیمان کردن زندانیان از ادامه مبارزه و ابراز ندامت آنان را آن چنان تحت فشار و شکنجه‌های ددمنشانه قرار داده‌اند که برخی از آنان در زندان‌ها جان باخته‌اند.

امروز دوشنبه ۱۸ دیماه سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که نمی‌تواند آمار دقیقی از رقم بازداشت شدگان اعتراضات اخیر ارائه کند.

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره خبر کشته شدن یکی از بازداشت شدگان به نام سینا قنبری و مفقود شدن اشکان آبسواران که روز ۱۴ دیماه خبر بازداشت خود را تلفنی به مادرش اطلاع داده گفت: " باید از دادستانی و قوه قضائیه پیگیری کرد، من هم مثل شما خبر را خواندم و نگران شدم و در حال پیگیری آن هستم ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ام.

" قوه قضائیه جمهوری اسلامی که یکی از ابزارهای سرکوب و بیدادگری ضحاک زمان علی خامنه‌ای است و پیشینه آن در دروغگویی و قلب حقایق بر مردم ایران و جهان پوشیده نیست، علت مرگ سینا قنبری جوان ۲۲ ساله را خودکشی در زندان اوین اعلام کرده است. اگر او را نکشته‌اند باید پرسید با او چه کرده‌اند که دست به خودکشی زده است؟

Sina_Ghanbari_grand.jpgسینا قنبری

از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پرسید در حالی که صحبت از شکنجه و مرگ زندانیان می‌شود چرا آنان خواستار بازدید از زندانها و ملاقات با زندانیان سیاسی نیستند؟ کم کاری و سکوت آنان در قبال فجایعی که بر زندانیان می‌گذرد در انظار ایرانیان و جهانیان چه مفهومی مگر همدستی آنان در این جنایات دارد؟ و اگر آن چنان که گفته می‌شود دستگاه قضایی و سپاه پاسداران به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس اجازه بازدید از زندانها را نمی‌دهند چرا دست کم آنان همین مساله را با مردم در میان نمی‌گذارند؟

گفته می‌شود که جمهوری اسلامی در صدد آن است که به زور شکنجه و ارعاب، برخی از زندانیان را به پذیرفتن اتهامات دروغین از قبیل همکاری با قدرت‌های بیگانه و یا عضویت در گروههای خشونت گرا که هیچ پایگاهی در ایران ندارند وادارد تا به خیال خود "بساط فتنه جدید" را جمع کند.

خوشبختانه جهانیان صدای اعتراضات دادخواهانه مردم ایران را شنیده‌اند و نهادها و سازمانهای مدافع حقوق بشر بین المللی نسبت به آنچه هم اکنون در زندانهای جمهوری اسلامی بر بازداشت شدگان می‌گذرد حساس شده‌اند. اما کسانی که حرفهای انتخاباتی روحانی و نمایندگان مجلس اسلامی را باور کردند و به آنان رای داده‌اند طبعا امروز از آنان انتظار دارند که به وظایف و مسئوولیت‌های قانونی خود عمل کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy