Friday, Jan 12, 2018

صفحه نخست » یک مقام آمریکایی: ترامپ تعلیق تحریم‌ها را تمدید می‌کند

Trumpیکی از همکاران نزدیک ترامپ گفت که رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود مبنی بر ادامه تعلیق تحریم‌ها را گرفته و آن را تمدید خواهد کرد. این فرد مطلع اعلام کرده که ترامپ برای اصلاح توافق اتمی مهلت تعیین خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز روز جمعه (۲۲ دی/۱۲ ژانویه) به نقل از یکی از همکاران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گزارش داد که رئیس جمهوری تصمیم خود را گرفته و از قرارداد اتمی با ایران خارج نخواهد شد و تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید خواهد کرد.
این مقام نزدیک به رئیس جمهوری آمریکا که خبرگزاری رویترز از ذکر نامش خودداری کرده گفته است این تصمیم را ترامپ روز پنجشنبه گرفته و کاخ سفید تا قبل از ظهر روز جمعه (به وقت آمریکا) این تصمیم را اعلام خواهد کرد. رویترز می‌نویسد که این فرد از تصمیم ترامپ آگاهی دارد.

او همچنین به رویترز گفته است که رئیس جمهوری آمریکا مهلتی را برای اصلاح و بهترکردن قرارد اتمی با ایران تعیین خواهد کرد و او این موضوع را با متحدان اروپایی خود و همچنین با نمایندگان کنگره آمریکا در میان خواهد نهاد. بدون این گزینش این امکان وجود دارد که ترامپ از برجام خارج شود.
دونالد ترامپ باید تا روز جمعه ( ۲۳ دی/۱۲ ژانویه) تصمیم ‌قطعی خود را درباره تمدید یا لغو تمدید تعلیق تحریم‌ها در چارچوب توافق اتمی با ایران اعلام کند.
تصمیم بر سر تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران هر چهارماه یک بار از سوی ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌گیرد. در دور گذشته با سر رسیدن ضرب‌الاجل ترامپ تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کرده بود ولی از تأیید اقدامات ایران هم خودداری کرده بود. امروز مشخص خواهد شد که آیا تحریم‌های جدید وضع خواهد شد یا نه.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در همین رابطه گفته است که انتظار دارد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شوند. در حال حاضر تحریم‌ها علیه فروش نفت ایران برداشته شده است. به گفته منوچین این تحریم‌ها به دلیل فعالیت‌های موشکی ایران و نقض حقوق بشر خواهد بود.
ترامپ قراداد توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه به همراه کشور آلمان را دو سال پیش حاصل شده بود یکی از "بدترین توافق" ها خوانده است.

رئیس جمهوری آمریکا در زمان تظاهرات اعتراضی اخیر در بیش از ۱۰۰ شهر ایران بار دیگر توافق بر سر توافق هسته‌ای با ایران را مطرح کرد و گفت ثروتی که از این توافق عاید جمهوری اسلامی ایران شده، به جای هزینه برای مردم ایران صرف "ماجراجویی" جمهوری اسلامی در کشورهای خاورمیانه شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy