Tuesday, Jan 30, 2018

صفحه نخست » بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین در سکوت خبری برگزار شد

evin.jpgرادیو زمانه ـ محمدعلی وکیلی، عضو هیئت رئیسه مجلس ایران از انجام بازدید گروهی از نمایندگان مجلس از زندان اوین خبر داد اما گفت فعلاً در این باره جزئیاتی ارائه نخواهد شد.

محمدعلی وکیلی گفت بعد از ظهر امروز، سه‌شنبه ۱۰ بهمن تعدادی از نمایندگان مجلس از محل نگهداری بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان اوین بازدید کردند.

با این حال وکیلی افزود: «با توجه به توافقی که پس از انجام بازدید با دیگر نمایندگان داشتیم، قرار شد فعلاً درباره جزئیات اظهارنظر نکنیم.»

به‌گفته این عضو فراکسیون امید مجلس احتمالاً تا فردا (چهارشنبه) پس از آن‌که جمع‌بندی درباره جزئیات بازدید از زندان اوین تکمیل شد، در این رابطه اطلاع‌رسانی خواهد شد

پیش از این بازدید خبرهایی درباره تغییر ترکیب نمایندگان بازدیدکننده منتشر شده بود که الله‌یار ملک‌شاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «ترکیب هیئت بازدیدکنندگان از زندان اوین به هیچ عنوان تغییر نکرده است و هیئتی که قرار است از زندان اوین بازدید کنند همان گروهی است که پیش از این نیز اعلام شده بود.»

پیش از این قرار بود بازدید برخی از نمایندگان مجلس از اوین روز یکشنبه ۸ بهمن انجام شود که گفته شد به دلیل شرایط جوی این بازدید به دوشنبه موکول شده است، اما روز دوشنبه هم این بازدید انجام نشد.

بازدید نمایندگان از اوین در شرایطی انجام شده که زمان نسبتاً زیادی از اعتراض‌های سراسری دی ماه می‎گذرد و شمار زیادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده‎اند.

اعتراضات سراسری دی ۹۶ از روز هفتم دی‌ ماه در مشهد آغاز شد و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. به‌ دنبال این اعتراضات دست‎کم ۲۵ نفر کشته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy