Tuesday, Feb 6, 2018

صفحه نخست » بازداشت فرزند یک مرجع تقلید در قم‎‎‎

Hosein_Shirazi.jpgبنا به گزارش‌های دریافتی، سید حسین شیرازی، فرزند آیت الله سیدصادق شیرازی از مراجع تقلید شیعیان در قم که اخیرا در سخنانی ولایت فقیه را بردگی و نظام جمهوری اسلامی را غیرپاسخگو خوانده بود پس از احضار به دادسرای ویژه روحانیت بازداشت و زندانی شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

تقاطع - آقای شیرازی چند هفته قبل در یکی از جلسات درس خود، حدود ولایت فقیه را برابر با «حدود ولایت خداوند» دانسته و ولی‌فقیه را معادل فرعون توصیف کرده بود.

چکیده‌ای از اظهارات حسین شیرازی را که به بازداشت او منجر شده، در ادامه می‌خوانید:

- جرات داری این مفاهیم را زیر سوال ببر، پدرت را در می‌آورند و اجدادت را به تباهی می‌کشانند. اصلا مجالی برای سوال وجود ندارد که چطور این مقدس است؟ کشور نیست و نابود شد، کجایش مقدس است؟

- با همین دو چشمان خودم دیدم و با دو گوشم شنیدم که اینجا گروهی به بیت یکی از مراجعی که مرجع اعلای شیعیان در آن دوران بود حمله کردند و گفتند این محمدرضا شبیه آن محمدرضا است و فقط ریش دارد و باید اعدام شود. به چه علتی؟

- به بیوت همه مراجع حمله بردند و این تا به امروز ادامه دارد.

- اگر بخواهند حیثیت و آبروی یک نفر را ببرند می‌گویند او ضد ولایت فقیه است. پدر جان‌! شیخ مرتضی انصاری (مرجع تقلید بزرگ شیعیان در قرن ۱۳ هجری قمری) هم ضد ولایت فقیه بود.

- ولایت فقیه همان "من پروردگار بلندمرتبه تو هستم" است و نه چیز دیگر. موبه‌مو همان است و تفاوتی ندارد.

- امکان ندارد کسی بتواند درباره ولایت فقیه حتی یک پرسش ساده بکند. شیخ انصاری هم باشد او را بی‌اعتبار و بی‌آبرو می‌کنند.

- ولایت فقیه یعنی تو عبد هستی. در کتاب، حدود ولایت فقیه را در حدود ولایت خداوند آورده‌اند. در دنیای امروز! حالا اگر فرعون هم چنین حرفی می‌زد عجیب بود!

- امروز دنیا متمدن شده است. الان دیگر مفهوم برده‌داری پذیرفته نیست. اما میلیون‌ها نفر را با همین یک کلمه (ولایت فقیه) اداره می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy