Tuesday, Feb 6, 2018

صفحه نخست » واکنش اسلام‌گرایان ترکیه به تبلیغات حاوی بدن برهنه زنان

یورونیوز، ترکیه کشوری لائیک است و با وجود تسلط کامل اسلام‌گرایان طرفدار رجب طیب اردوغان بر سیاست این کشور، قانون لائیسیته همچنان پابرجاست. با این حال در چندین سال اخیر و بخصوص پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه ۲۰۱۶ تحرکات سلطه‌جویانه اسلام‌گرایان در این کشور بیشتر شده است.

از لغو ممنوعیت حجاب در فوریه ۲۰۱۷ تا بیانیه‌ها و اظهارات اداره امور مذهبی ترکیه (دیانت) درباره خرید بیت‌کوین از جمله این موارد است.

turkeyPooshesh01.jpgدر هفته گذشته نیز پوشاندن بخش‌هایی از تصویر بدن مدل تبلیغات لباس زیر بانوان و یا صورت مدل‌های عکس تبلیغات مختلف در شهر قیصریه این کشور توسط گروه اسلامی «جوانان هفت هلال» توجه رسانه‌های این کشور را به خود جلب کرد.

این گروه تراکت‌ها و برچسب‌هایی را بر روی تصویر بدن مدل این تبلیغ قرار داده و بر روی آن نوشتند: «چشم‌های خود را به فروش نگذارید. چشم‌های ما به گروگان گرفته شده‌اند.»

گروه اسلامی جوانان هفت هلال همچنین از شهرداری شهر بزرگ قیصریه درخواست کردند تا تبلیغاتی که حاوی بدن برهنه زنان است را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

سخنگوی شرکت صاحب این تبلیغ، واکنش این گروه اسلامی را «بی‌ معنی‌» خواند و گفت:‌«ما در سراسر ترکیه از این بنرهای تبلیغی استفاده کرده‌ایم و این پوستر مخصوص قیصریه نبوده است. ما این تبلیغ را غیر اخلاقی نمی‌دانیم.»

turkeyPooshesh02.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy