Thursday, Feb 8, 2018

صفحه نخست » کشته شدن ۱۰۰ نیروی مورد حمایت روسیه و حامی دولت سوریه در حمله تلافی‌جویانه آمریکا

US_AF_020818.jpgیورونیوز، یک نماینده پارلمان روسیه حمله جنگنده‌های ایالات متحده به مواضع نیروهای حامی دولت سوریه را «اقدامی متجاوزانه» خواند و افزود: « این اقدام ائتلاف به رهبری آمریکا با قوانین (بین‌المللی) همخوانی نداشته و بدون شک عملی متجاوزانه است.»

در پی حمله نیروهای وفادار به دولت بشار اسد، به مقر نیروهای مورد حمایت آمریکا، جنگنده‌های ارتش ایالات متحده، شامگاه چهارشنبه مواضع نیروهای حامی دولت سوریه در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند.

به گفته یک مقام ایالات متحده نزدیک به ۱۰۰ نفر از نیروهای وفادار به بشار اسد در این حمله تلافی‌جویانه کشته شدند.

مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که هیچ‌یک از نیروهای این کشور در اثر حمله نیروهای حامی بشار اسد کشته یا زخمی نشدند.

حمله صورت گرفته توسط نیروهای وفادار به مقر دولت سوریه به نیروهای دموکراتیک سوریه، مورد حمایت ایالات متحده در هشت کیلومتری شرق رودخانه فرات صورت گرفته بود.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

به گفته یک مقام آمریکایی، ۵۰۰ سزباز حامی رژیم سوریه در حمله خود از خمپاره و تانک‌های تی-۵۴ و تی-۷۲ ساخت روسیه استفاده کردند.

نیروهای ائتلاف تحت حمایت آمریکا ضمن «بی دلیل» , «غیر منتظره» خواندن حمله نیروهای حامی بشار اسد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله متقابل جنگنده‌های ائتلاف در دفاع از از شرکای خود در این ائتلاف جهانی برای جنگ برای شکست داعش صورت گرفت.»

شبه نظامیان مورد حمایت ایران و روسیه از دولت بشار اسد در درگیری‌های سوریه حمایت می‌کنند.

بک مقام ایالات متحده که از واژه «داعش» بجای «ISIS» استفاده می‌کرد به سی‌ان‌ان گفت که احتمالا نیروهای وفادار به دولت سوریه در پی تصرف میدان نفتی «خشام» در استان دیرالزور بودند.

این استان در شرق سوریه در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در تصرف داعش قرار داشت و میدان‌های نفتی این منطقه منبع اصلی درآمد این گروه بود.

واکنش روسیه به حمله جنگنده‌های ایالات متحده: حمله آمریکا جنایت جنگی است

بی بی سی - وزارت خارجه سوریه حمله هوایی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای حامی بشار اسد را به عنوان "کشتاری" که آمریکا باید برایش پاسخگو باشد، محکوم کرده و آن را "جنایت جنگی" خوانده است.

سوریه در نامه‌ای به سازمان ملل با "غیرقانونی" دانستن ائتلاف به رهبری آمریکا خواهان انحلال آن شده و از دیگر کشورها خواسته است که حمله اخیر آمریکا را محکوم کنند.

پیش از این نیز بین نیروهای حامی دولت سوریه و ائتلاف آمریکا در سوریه، که با ماموریت مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) ایجاد شد، درگیری‌های رخ داده است، اما حمله چهارشنبه مرگبارترین رویارویی دو طرف است.

روز چهارشنبه همچنین گزارش شد که اسرائیل نقاطی را در نزدیکی پایتخت سوریه هدف قرار داده است.

درگیری‌های نظامی در روزهای اخیر در سوریه شدت گرفته است.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، می‌گوید به دنبال چهار روز حمله نیروهای سوری به غوطه شرقی، در نزدیکی دمشق، بیش از ۲۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، همتایان ایرانی و روس خود، آنها را برای برگزاری جلسه‌ای درباره سوریه دعوت کرده است.

ترکیه حامی بخشی از مخالفان بشار اسد بوده و در مذاکرات صلح میان دولت سوریه و مخالفان، در کنار روسیه و ایران به عنوان ضامن عمل می‌کند.

نظامیان ترکیه بیش از دو هفته است که با همراهی بخشی از مخالفان مسلح در سوریه، عملیاتی را علیه نیروهای کرد در عفرین آغاز کرده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy