Saturday, Feb 10, 2018

صفحه نخست » وال استریت ژورنال: سه نماینده کنگره در سال ۲۰۱۳ با روحانی شام خوردند

rouhaniLunch_021018.jpgیورونیوز، به گزارش یک رسانه آمریکایی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی میزبان ضیافت شامی بود که سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا در آن شرکت داشتند.

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» این سه عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده همراه با لوئیس فراخان، رهبر گروه مذهبی «امت اسلام» آمریکا در این ضیافت شام شرکت کردند.

این ضیافت در جریان اولین سفر حسن روحانی به نیویورک در مقام ریاست جمهوری ایران بر پا شده بود.

روزنامه «وال استریت ژورنال» خبر حضور این عضو کنگره آمریکا در ضیافت شام حسن روحانی را در گزارشی در مورد ارتباط آنها با لوئیس فراخان منتشر کرده است.

faea939ce9_272794.jpgبه گزارش این روزنامه کیت الیسون، آندره کارسون و گرگوری میکس سه نماینده عضو فراکسیون سیاه پوستان کنگره بودند که تنها چند ساعت پس از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در ضیاف شام او شرکت کردند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

علی خامنه ای، رهبر ایران در سال ۱۳۹۲ شمسی به اولین سفر حسن روحانی به نیویورک در مقام ریاست جمهوری واکنش تندی نشان داده بود. رهبر ایران پس از سفر حسن روحانی به نیویورک گفته بود: « برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود.»

رئیس جمهوری ایران در پایان آن سفر با باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا ۱۵ دقیقه تلفنی گفتگو کرده یود. باراک اوباما پس از آن گفتگوی تلفنی گفته بود دو کشور می توانند به توافقی جامع برای پایان بخشیدن به مناقشه هسته ای دست یابند.

هر چند در جریان سفر سال ۱۳۹۲ حسن روحانی به نیویورک گمانه زنی های زیادی در مورد احتمال رویارویی او با باراک اوباما و دست دادن روسای جمهور دو کشور صورت گرفت اما در نهایت این اتفاق روی نداد.

ایران ادعای شام محرمانه روحانی و سه نماینده دموکرات آمریکایی را تکذیب کرد

رادیوزمانه، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری ایران خبر شام محرمانه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا را تکذیب کرد.

پرویز اسماعیلی، معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری این خبر را تکذیب کرد و گفت که تمام دیدارها و ملاقات‌های روحانی در آمریکا اطلاع‌رسانی شده و هیچ ملاقات یا دیدار محرمانه‌ای صورت نگرفته است.

بنا به توضیحات او، «از جمله در سال ۲۰۱۳ نیز جلسه ای با حضور علمای اسلامی و رهبران جامعه مسلمانان آمریکا برگزار شده است که خبر و تصاویر کامل آن، همان زمان منتشر شد.»

او گفت که ضیافت شام محرمانه‌ای نیز در کار نبوده و حسن روحانی «تنها در جمع صمیمی و میهمانی شام به افتخار ایرانیان مقیم ایالات متحده شرکت می‌کند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy