Tuesday, Feb 20, 2018

صفحه نخست » ابراهیم رئیسی: ۹۸ درصد اقتصاد کشور در دست دولت است

raeesi_022018.jpgرادیوزمانه، ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و کاندیدای اصولگرایان در آخرین انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید تنها دو درصد اقتصاد کشور در دست نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است.

ابراهیم رئیسی بدون آن‌که نامی از دولت حسن روحانی ببرد گفت: «برخی وظایف خود را انجام نمی‌دهند، آن وقت آدرس غلط می‌دهند؛ در حالی که تنها دو درصد اقتصاد کشور در حیطه نهادهای زیر نظر رهبری و ۹۸ درصد در اختیار دولت است.»

در ایران دولت بر همه بودجه کشور احاطه ندارد و نهادهایی زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی هستند که از کنترل مالی دولت خارج‌اند. برآوردهای غیررسمی بیانگر این است که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد جمهوری اسلامی در اختیار بنگاه‌های وابسته به نهادهای حکومتی و نظامی است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

دولت حسن روحانی بارها از معافیت مالیاتی بنیادها و نهادهایی همچون آستان قدس رضوی انتقاد کرده و در لایحه بودجه ۱۳۹۷ نیز پیش‌بینی کرده است که از شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به آستان قدس رضوی ۳۰ میلیارد تومان مالیات دریافت کند. سایر «نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی» که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شوند هم در بودجه سال آینده به پرداخت ۱۰.۸ هزار میلیارد مالیات موظف شده‌اند. با این‌حال در بودجه امسال میلیاردها تومان صرف نهادها و سازمان‌هایی چون مؤسسه نشر آثار خمینی، حوزه علمیه قم، «مؤسسه آموزشی و پژوهش امام خمینی»، دفتر تبلیغات اسلامی، «دایره المعارف فقه اسلامی» و... شده است.

آستان قدس یکی از چهار غول بزرگ اقتصاد ایران است. این نهاد تولید و ارائه بیش از ۳۰۰ نوع محصول کشاورزی، صنعتی، لبنی، مالی،خدماتی و فنی و تجارت و مالکیت دست‌کم ۴۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، را در دست دارد.

ابراهیم رئیسی در سخنان خود از نظام ولایت فقیه نیز دفاع کرد و گفت در حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن ولایت فقیه است و «هر کجا مشکلی هست به سبب دور شدن از گفتمان ولایی است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy