Monday, Mar 26, 2018

صفحه نخست » فیلم رهگیری و انهدام 7 موشک بالستیک پرتاب شده به سوی سعودی

missile_032618.jpgالعربیه - سرهنگ ستاد ترکی المالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف حامی دولت قانونی در یمن، شامگاه یکشنبه 25 مارس اظهار داشت که نیروهای پدافند هوایی ائتلاف عربی 7 موشک بالستیک پرتاب شده از خاک یمن به سوی خاک سعودی راهگیری و منهدم کرد.

سرهنگ المالکی بیان کرد که سه فروند از موشک‌ها به سوی شهر ریاض پایتخت سعودی، یک فروند به سوی شهر خمیس مشیط و دو فروند دیگر به سوی شهر جازان به‌طور کورکورانه و به منظور هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی مسکونی، پرتاب شده بود اما همه این موشک‌ها پیش از اصاب به اهداف خود توسط پدافند هوایی پادشاهی سعودی منهدم شد.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

بر اساس این گزارش «در پی انهدام این موشک‌ها، قطعات و ترکش‌ها به برخی از مناطق مسکونی برخورد کرد که بر اساس اطلاعات اولیه تا لحظه تنظیم این گزارش، یک شهروند مصری مقیم در سعودی به شهادت رسید و تلفاتی مادی به اهداف غیرنظامی وارد شد. جزئیات بیشتری در این خصوص توسط مراجع ذیربط اعلام خواهد شد»».

المالکی افزود: «این اقدام خصمانه و کورکورانه که توسط گروه حوثی مورد حمایت ایران صورت گرفته، ثابت می‌کند که حمایت تسلیحاتی پیشرفته رژیم ایران از دارودسته حوثی همچنان ادامه دارد، این اقدام به مثابه چالشی صریح و آشکار به منظور نقض قطعنامه‌های (2216) و (2231) سازمان ملل به شمار می‌آید».

وی افزود که هدف این اقدام خصمانه «ضربه زدن به امنیت پادشاهی عربی سعودی و نیز امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، کما این‌که پرتاب موشک‌های بالستیک به سوی مناطق مسکونی شهرها و روستاها، نقض قوانین بین‌المللی و انسانی است».

سخنگوی ائتلاف عربی حامی مشروعیت در یمن تاکید کرد: «اقدامات شبه‌نظامیان حوثی تحولی خطرناک و در راستای جنگ سازمان‌های تروریستی و کشورهای حامی تروریسم از جمله رژیم ایران است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy