Wednesday, Mar 14, 2018

صفحه نخست » شهردار تهران استعفا داد

Mohammadali_Najafi.jpgرادیو زمانه ـ احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران خبر استعفای محمد علی نجفی را تأیید کرد. به گفته مسجد جامعی، نجفی استعفای کتبی خود را به شورای شهر تهران تقدیم کرده است.

در روز تولد فاطمه زهرا که در تقویم ایرانی روز زن نامیده شده، در مراسمی که به این مناسبت شهرداری تهران برگزار کرده بود چند دختر ایرانی روی صحنه رقصیدند و شادی آفریدند. زمینه‌ای فراهم آمده برای پرونده‌سازی. دادستان کل کشور به دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور داد برگزارکنندگان همایش را تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

رحمت‌الله حافظی، عضو پیشین شورای شهر تهران در پیامی در توئیتر از احضار محمد علی نجفی به دادستانی خبر داده است:

«مدیر منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج میلاد را تدارک می بیند، شهردار فعلی به دادستانی احضار می‌شود سپس با وثیقه آزاد می شود، نهایتاً استعفا می‌دهد. با این رفتارها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد.»

احمد مسجدی جامعی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ضمن تأیید استعفای محمد علی نجفی گفته است که استعفای شهردار تهران «روال مشخصی دارد و باید بررسی شود.»

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

شورای شهر تهران چهارشنبه ۲۳ اسفند تشکیل جلسه داده که هم استعفای شهردار را به بحث بگذارد و هم اینکه حساب‌های مالی پایان سال و عملکرد شهرداری تهران در سال جاری را بررسی کند.

نجفی مهر سال جاری اعلام کرد که شهرداری تهران در دوران قالیباف حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی بالا آورده. معاونان او بدهی شهرداری تهران را به دلیل واگذاری رفاقتی پروژه‌ها در دوران محمد باقر قالیباف و شیوه مدیریت خاص او ۵۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی استعفای محمد علی نجفی را تأیید نکرده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده که استعفانامه محمد علی نجفی «به دست محسن هاشمی رئیس شورای شهر رسیده» اما اعضای شورای شهر تهران هنوز استعفانامه او را رؤیت نکرده‌اند.

محمد علی نجفی در گزارشی که درباره حاشیه‌های مراسم برج میلاد، پنجشنبه ۱۸ اسفند در روزنامه شرق منتشر شده بود، گفته بود سن دخترانی که در مراسم شهرداری به مناسبت روز زن روی صحنه برج میلاد رقصیده بودند کمتر از هشت سال بوده است. نجفی توضیح داده بود که برنامه با بیش از یک ساعت تأخیر آغاز شده و به همین جهت در زمان اجرای رقص دختران در سالن حضور داشته. او به روزنامه شرق گفته انتقادات هرچند وارد است، اما منتقدان قدری بزرگ‌نمایی کرده‌اند.

شورای شهر تهران محمد علی نجفی را یکم شهریور سال جاری به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور معرفی کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy