Sunday, Mar 25, 2018

صفحه نخست » هشدار احمدی‌نژاد درباره اعتصاب غذای بقایی

032518A_top.jpgمقام‌های جمهوری اسلامی مسئول هستند

بی بی سی - محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، درباره "اعتصاب غذای" حمید بقایی، معاون سابق خود و وضعیت او در زندان هشدار داده است.

او گفته اگر برای معاون سابقش اتفاقی بیفتد، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مسئول خواهند بود؛ چه آنها که "مستقیما ظلم کردند" چه آنها که ظلم را "توجیه" کردند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

حمید بقایی، معاون سابق آقای احمدی‌نژاد دو هفته پیش به جرم اختلاس زندانی شد و چند روز بعد، اسفندیار رحیم‌مشایی، معاون دیگر آقای احمدی‌نژاد و نزدیک‌ترین چهره سیاسی به او هم بازداشت شد.

دولت بهار، رسانه حامیان محمود احمدی‌نژاد، گزارش کرده که آقای بقایی بعد از چند روز اعتصاب غذا از زندان تماس گرفته و گفته آماده مرگ یا به تعبیر خودش "شهادت" است.

آقای بقایی در زمان بازداشت موقت خود در سال ۱۳۹۴ هم اعلام کرد که اعتصاب غذا کرده است.

'وضع عوض خواهد شد'

آقای احمدی‌نژاد با انتشار ویدئویی، امروز یکشنبه پنجم فروردین، بار دیگر به روند رسیدگی به پرونده آقای بقایی به‌شدت اعتراض کرده و آن را "ناعادلانه" خوانده است.

رییس‌جمهور سابق ایران گفته تردید ندارد که این شرایط "اصلاح خواهد شد" و "وضع به نفع ملت ایران" تغییر خواهد کرد.

او قوه قضاییه را متهم کرده که هیچ سندی برای محکومیت آقای بقایی ندارد و با گرفتن اعتراف‌ اجباری سعی کرده تا در دادگاه غیرعلنی و ناعادلانه، او را محکوم کند.

اشاره آقای احمدی‌نژاد به فیلمی است که هفته پیش خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه منتشر کرد.

در آن فیلم بعضی از همکاران و کارمندان سابق آقای بقایی که چهره آنها دیده نمی‌شود، کاغذهایی را نشان می‌دهند و ادعا می‌کنند که حمید بقایی، در زمان ریاست بر سازمان میراث فرهنگی، با نوشتن قراردادهای صوری با بستگان خود، مبالغی را به حساب‌های شخصی خود منتقل کرده است.

محمود احمدی‌نژاد در فیلمی که امروز دولت بهار منتشر کرد، این ادعاها را به شدت تکذیب کرد و گفته شماری از این کارمندان چند سال پیش بازداشت شده و از آنها اعتراف اجباری گرفته شده است. به گفته او، این افراد بعد از آزادی گفته‌اند مجبور به امضای کاغذهایی شده‌اند.

حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد بارها به اتهام‌های مطرح شده و حکم دادگاه اعتراض کرده‌اند.

یکی از اتهام‌های آقای بقایی اختلاس در سه و نیم میلیون یورویی است که ادعا می‌شود سپاه قدس برای توزیع میان سران کشورهای آفریقایی به او داده بود. آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه از او خواسته بود که در این باره سکوت نکند و واقعیت را بگوید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy