Wednesday, Mar 28, 2018

صفحه نخست » جزئیاتی از دیدار و گفت و گوی رهبران کره شمالی و چین در پکن

رادیو فردا، سرانجام پس از چند روز گمانه زنی درباره سفر رهبر کره شمالی به پکن، خبرگزاری رسمی چین تایید کرد کیم جونگ اون به پکن سفر کرده است.

گزارش ها حاکی است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این سفر اعلام نشده با رییس جمهوری چین و دیگر مقام های این کشور دیدار و گفت گو کرده است.

به گزارش رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در راس یک هیات عالی به طور مخفی روز یکشنبه با قطار به پکن رفت و پس از مذاکرات با مقام های چینی روز چهارشنبه به کره شمالی بازگشته است.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

این نخستین سفر خارجی کیم جونگ اون به عنوان رهبر کره شمالی محسوب می شود. کیم جونگ اون از سال ۲۰۱۱ تاکنون قدرت را در کره شمالی در دست دارد.

9616C3AA-3A.jpg

شینهوا،‌ خبرگزاری رسمی چین، عکس هایی از دیدار شی جین پینگ، رییس جمهوری چین و کیم جونگ اون منتشر کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز تایید کرده است که کیم جونگ اون مذاکرات «عمیقی» باشی جین پینگ داشته است.

این خبرگزاری همچنین می گوید، رهبر کره شمالی از رییس جمهوری چین برای سفر رسمی به پیونگ یانگ دعوت کرده است و شی جین پینگ نیز این دعوت را پذیرفته است.

رسانه های چینی نیز گزارش داده اند که رهبر کره شمالی در دیدار با رییس جمهوری چین گفته است، مساله عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای می تواند حل شود، اگر کره جنوبی و آمریکا به تلاش های ما با حسن نیت پاسخ بدهند.

رسانه های چینی همچنین گزارش داده اند شی جین پینگ و همسرش به طور رسمی از رهبر کره شمالی استقبال کرده اند.

چین به طور سنتی نزدیک ترین کشور به کره شمالی محسوب می شود، اما تلاش پیونگ یانگ برای دست یابی به تسلیحات هسته ای و موشک های بالیستیک بر روابط دو کشور تاثیر گذاشته است.

اوایل هفته جاری گمانه زنی هایی در خصوص سفر کیم جونگ اون به پکن منتشر شده بود. رسانه ها نیز تصاویری از یک قطار ویژه از کره شمالی در پکن منتشر کردند.

خبرگزاری یون‌هاپ کره جنوبی نیز می گوید،کیم جونگ اون و همسرش ری سال‌جو، از روز یکشنبه تا چهارشنبه از پکن دیدار کرده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy