Saturday, Mar 31, 2018

صفحه نخست » واکنش احمدی‌نژاد به انتقال بقایی به بیمارستان

Ahmadinejad_Friends.jpgرادیو فرانسه: به نوشتۀ سایت دولت بهار حمید بقایی به دنبال اعتصاب غذا دیشب به بیمارستان رفته و امروز دوباره به زندان اوین برگشته است. اما این خبر از سوی هیچ منبع رسمی تأیید نشده. حتی محمود احمدی نژاد در پیامی که در سایت "دولت بهار" منتشر شده می‌نویسد که حمید بقایی پس از ١٨ روز ایستادگی "ظاهراً" در بیمارستان بستری شده است.

محمود احمدی‌نژاد در پیامی که به تاریخ شنبه ١١ فروردین/٣١ مارس منتشر شده می‌نویسد: "آقای حمید بقایی با اعتصاب غذا به استقبال شهادت رفت تا جان شیرینش را سند پاکی خود و اعتراض به ظلم بزرگ دستگاه قضایی قرار دهد".

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

سایت دولت بهار نوشته بود: "نیمه شب گذشته (١٠ فروردین) ماموران حمید بقایی را از زندان اوین به بیمارستان بقیه الله منتقل کردند... پس از تشدید اعتصاب غذا و امتناع از نوشیدن آب، شرایط جسمی بقایی رو به وخامت گذاشته بود".

اما روز شنبه همین سایت که به احمدی نژاد تعلق دارد خبر داد که بقایی "به حکم دادستانی به زندان اوین بازگردانده شد". وی گفته است که به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

احمدی نژاد در پیام خود پیشنهاد می‌کند که همۀ کسانی که آرزوی آزادی زندانیان بیگناه را دارند "تا احقاق حقوق همه مردم" و به ویژه آزادی رحیم‌مشایی و بقایی "روزانه هزار صلوات" به امام زمان هدیه کنند.

احمدی نژاد در پیام دیگری به مناسبت میلاد امام اول شیعیان، با اشاره و کنایه از دولت و قوۀ قضاییه انتقاد می‌کند و از حضرت علی نقل می‌کند که "حکومت اگر برای برپایی عدالت نباشد، از آب بینی بز مریض هم بی ارزش تر است".

احمدی نژاد سؤال می‌کند که آیا درست است که بسیاری به صرف اعتراض و انتقاد به شیوۀ ادارۀ کشور "تحت عناوینی مانند اقدام علیه امنیت ملی یا تبلیغ علیه نظام یا اتهامات جعلی مالی در بازداشت به سر برند؟"

او به طور ضمنی می‌گوید که تا وقتی بقایی در معرض آسیب‌‌های جدی نبوده و از اعتراض‌های عمومی هم خبری نبوده، از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می‌شده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy