Sunday, Jun 3, 2018

صفحه نخست » سردار: خواهش می کنم اسرائیل را نابود نکن!

060318A_top.jpgاکبر گنجی - خبرنامه گویا

سردار محمد حسین سپهر، جانشین سازمان بسیج، در ۱۲ خرداد ۹۷ گفت:"اسراییل در طول ۷۰ سال گذشته حدو د یک میلیون نفر از مردم فلسطین را زندانی کرده است و بسیاری از آنان را به شهادت رسانده است و امروز مورد خشم و نفرت ملتهای جهان است. وقتی عده ای مثل سران وهابی کشورهای منطقه از راه حق خارج می شوند خداوند کسانی را به جای آنان حاکم می کند که از دشمن نمی ترسند و وقتی از پیامبر در مورد این افراد پرسیده شد فرمودند که اینها از تبار سلمان فارسی هستند. رهبر انقلاب فرمودند که تا ۲۵ سال آینده رژیم صهیونیستی ‌وجود نخواهد داشت. به یاری خدا قول می دهیم که اسراییل را نابود کنیم و آنها خودشان هم یقین دارند که در مسیر نابودی هستند".

ویژگی های دولت اسرائیل

براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اسرائیل دولتی اشغالگر است و باید به مرزهای ۱۹۶۷ بازگردد. براساس طرح صلح چهار جانبه امریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل نیز اسرائیل باید به مرزهای ۱۹۶۷ بازگردد تا دولت فلسطینی در کنار دولت اسرائیل تشکیل شود.

براساس مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل، دولت اسرائیل دو بار در غزه مرتکب "جنایات جنگی" شده است.

مطابق کنوانسیون ژنو، هرگونه دگرگونی جغرافیایی و تغییر جمعیتی در مناطق اشغالی، "جنایات جنگی" به شمار می رود. دولت اسرائیل با شهرک سازی در مناطق اشغالی، از سال ۱۹۶۷ تاکنون، به طور دائمی در حال ارتکاب "جنایات جنگی" بوده است.

دولت اسرائیل براساس تبعیض میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها، نظام آپارتاید بر آن ها حاکم کرده است. آیارتاید بودن اسرائیل موضوعی است که نه تنها جیمی کارتر - رئیس جمهور اسبق آمریکا و طراح صلح کمپ دیوید میان اسرائیل و مصر- کتابی در مورد آن نوشته است، بلکه جان کری (وزیر امور خارجه دولت اوباما) خطر آن را گوشزد کرده، رون ریولین، رئیس جمهور اسرائیل، هم گفته که شهرک سازی در سرزمین های اشغالی ما را به دولت آپارتاید تبدیل می سازد، و بسیاری دیگر از مقامات جهانی و تحلیل گران بر آن تأکید کرده اند.

اسرائیل نظام دموکراتیک نبوده و نیست. برای این که برابری کلیه شهروندان و بهره مندی کلیه آن ها از حقوق شهروندی و سیاسی ، اساس دموکراتیک بودن یک نظام سیاسی است. فرض کنید دولت آمریکا- به عنوان یک نظام دموکراتیک- اقدام به اشغال کشور کانادا کرده و به مرور سرزمین های کانادا را جزیی از آمریکا سازد و در عین حال، در مناطق اشغالی و مناطقی از کانادا که به خاک خود اضافه کرده است، تبعیض اعمال کرده و کلیه آنها را از همه حقوق شهروندی محروم سازد. در این صورت دیگر دولت آمریکا یک دولت دموکراتیک نخواهد بود. برای این که نمی تواند ادعا کند من به آمریکایی ها حقوق شهروندی می دهم، ولی کانادایی ها را نه تنها از حقوق شهروندی محروم می سازم، بلکه نظام آپارتاید بر آنان اعمال می کنم. این فرایند با نظام دموکراتیک تعارض بنیادین دارد. به همین دلیل، اسرائیل دولتی دموکراتیک به شمار نمی رود. چون حقوق شهروندی را نه تنها منحصر به اسرائیلی ها کرده ، بلکه می گوید آنان باید اسرائیل را به عنوان یک "دولت یهودی" با همین ساختار تبعیض آمیز میان یهودیان و غیر یهودیان به رسمیت بشناسند.

به کانال خبرنامه گویا در تلگرام بپیوندید

اسرائیل دائماً فلسطینی ها را قتل عام کرده و به این عمل همچنان ادامه می دهد. حمایت تمام عیار دولت ترامپ از دولت به شدت دست راستی نتانیاهو در جنایت، موجب شد تا برای اولین بار در شورای امنیت سازمان ملل آمریکا قطعنامه ای ارائه کند که جز نیکی هیلی ، نماینده هیچ دولتی به آن رأی ندهد. به همین دلیل آمریکا مجبور شد قطعنامه کویت علیه اسرائیل را وتو کند و کویت هم گفته است که آن را به محمع عمومی سازمان ملل خواهد برد. حتی همپیمانان غربی آمریکا مخالف زورگویی عریان دونالد ترامپ اند. مردی که از زمانی که مراسم تحلیف خود را در ۴۹۷ روز پیش به جا آورد و قدرت را در کاخ سفید به دست گرفت ۳۲۵۱ ادعای دروغ و گمراه کننده گفته است. این به معنای آن است که ترامپ به طور متوسط روزانه ۶.۵ ادعای دروغ و گمراه کننده گفته است.

اسرائیل با حمایت تمام عیار آمریکا، و با تبدیل ایران به "هیولای منطقه ای و جهانی"، مسأله اصلی را ، که همان فشار جهانی برای لغو آپارتاید و اشغالگری و عقب نشینی به مرزهای ۱۹۶۷ است، به حاشیه رانده و همه توجه ها را به ایرانی معطوف می سازد که به اصطلاح در حال "تسخیر کل خاورمیانه" ، "نابودی اسرائیل" و جهان ؛ با بمب های اتمی ساخته و پرداخته نتانیاهو است. اسرائیل حتی اعتراضات مسالمت آمیز مردم فلسطین را هم ساخته "اهریمن ایران" قلمداد می سازد.

آیت الله خامنه ای و سرداران، بازیچه های اسرائیل

بدون تردید، آیت الله خامنه ای، فقیهان درباری و بسیاری از فرماندهان سپاه و بسیج ؛ در خدمت منافع دولت اشغالگر اسرائیل بوده و هستند. البته دولت اسرائیل به صراحت بارها گفته است که تا اعماق رژیم نفوذ داشته و دارد. اخیراً کتابی منتشر کردند که همه دانشمندان هسته ای ایران را موساد ترور کرده است. اسرائیل اسناد به کلی سری هسته ای جمهوری اسلامی را ربوده است و اخیراً نتانیاهو یک نمایش تلویزیونی با آن ها بازی کرد. پس می توان به بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی مشکوک بود که نکند جاسوس موساد باشند؟ قطعا اسرائیل جاسوسان بسیاری در قلب جمهوری اسلامی داشته و دارد. اما از آن ها که بگذریم، بدون تردید رهبری جمهوری اسلامی به سود اسرائیل عمل کرده و می کند. یک نمونه آن تعیین طول عمر برای اسرائیل توسط آیت الله خامنه ای است( رجوع شود به مقاله "چرا آیت الله خامنه ای دن کیشوت وار عمری ۲۵ ساله برای اسرائیل تعیین کرد و ائتلاف آمریکایی / اسرائیلی /عربی علیه ایران ساخت؟ ").

حال، جانشین فرمانده کل بسیح دن کیشوت وار وعده می دهد که قطعا تا زمانی که آیت الله خامنه ای تعیین کرده است، اسرائیل را نابود می کنیم. اما این سردار نابخرد نمی گوید چگونه؟

اول- یاری خدا: می گوید به یاری خدا این هدف را عملی خواهیم ساخت. اما خدا با کیست؟

الف- اونجلیست های بنیادگرای آمریکایی، که مسیحیان صهیونیست هستند، و حامی تمام عیار دونالد ترامپ بوده و هستند، می گویند خدا با ماست و ما با حمایت از تحقق خواسته های اسرائیل، ظهور حضرت عیسی مسیح را عملی می سازیم.

ب- اسرائیلی ها می گویند خدا با ماست. نظامیان اسرائیل هرگاه می خواهند فلسطینی های غیر نظامی را بکشند، اول تورات می خوانند. آنان هم دینداران مومنی هستند که معتقدند خداوند آنان را به عنوان قوم برگزیده خود انتخاب کرده است.

پ- یک میلیارد و شصد میلیون مسلمان هم می گویند خدا با ماست. اما در میان آن ها چندین گروه تروریستی درست شده که به نام الله یکدیگر را قتل عام می کنند. مگر صدام حسین که به ایران تجاوز نظامی کرد، خدا را حامی خود نمی دانست؟ مگر سعودی ها که دشمن ایرانند و به دنبال تجزیه ایران هستند، خدا را حامی خود به شمار نمی آورند؟

ت- تبدیل خداوند به یک خون ریز که دائماً به دنبال جنگ بوده و خشنود می شود که مومنان اش دائماً این و آن را بکشند، تصویری است که از نظر متافیزیکی و معرفتی و اخلاقی ناپذیرفتنی است. نبود خدای جنگ طلب خون ریز، بسیار بهتر از بودن اوست. اما واقع این است که آدمیان به نام خدا جنایت می کنند و جنایات پیروان هیچ یک از ادیان ربطی به خدا نداشته و ندارد.

بدین ترتیب، "خدای متشخص انسانواری" که رحمتش بر غضبش سبقت داشته و دارد؛ هیچ گونه کمکی برای نابودی اسرائیل به آیت الله خامنه ای و پیروانش نخواهد کرد. به پیروان هیچ دین دیگری هم برای جنایت و جنگ و خشونت کمک نخواهد کرد.

دوم- اقدام نظامی : تنها راهی که برای نابودی اسرائیل باقی می ماند، راه نظامی، یعنی شکست آنان در جنگ و بیرون راندنشان از سرزمین های اشغالی است.

الف- ما در عصر جنگ های به شدت مدرن به سر می بریم. در این گونه جنگ ها مدرنترین سلاح های کشتار جمعی حضور داشته و نقش اصلی را بازی می کنند. فاصله بسیار زیاد جغرافیایی ایران و اسرائیل، جنگ زمینی میان دو کشور را منتفی ساخته است.

ب- اسرائیل دارای ۲۰۰ الی ۳۰۰ کلاهک اتمی است. ایران هیچ‌ ندارد.

پ- هرگونه جنگی نیازمند یک نیروی هوایی مدرن است. نیروی هوایی ایران دارای ۴۴ جنگنده F-14 ، ۲۵ میگ ۲۹ ، ۲۳ میراژ F-1 ، ۲۰ F-7 چینی، ۷ ساعقه ، ۶۴ F-4 ، ۶۰F-5 ، ۳۰ سوخو SU-24 و ۶ سوخو SU-25 است. جنگنده های آمریکایی ایران، حداقل متعلق به ۴۰ سال پیش هستند. چون در زمان شاه خریداری و تحویل گرفته شده اند. جدید‌ترین آن ها که روسی هستند، در سال ۱۹۹۱ ساخته شده اند. آن ها از روسیه خریداری نشده اند، بلکه در حمله نظامی آمریکا به عراق، صدام حسین برای نجات آن ها از نابودی، جنگنده هایش را به ایران گسیل داشت. دولت آمریکا نه تنها تولید اف ۱۴ را کنار گذاشته، بلکه همه اف ۱۴ های خودش را هم نابود کرده تا ذره ای احتمال نداشته باشد که قطعات آن ها به دست ایران بیفتد.

نیروی هوایی اسرائیل دارای ۵۸ F-15 ، ۲۵ F-15E ، ۲۲۴ F-16 و ۵۹ F-35 است. این ها مدرنترین جنگنده و بمب افکن های آمریکایی هستند.

یعنی ایران در هوا حضوری نمی تواند داشته باشد، اما نیروی هوایی اسرائیل می تواند صدمات مهلکی بر تأسیسات زیربنایی ایران وارد آورد. کشورهای عرب منطقه هم با استقبال هوای خود را برای تجاوز نظامی به ایران در اختیار اسرائیل می گذارند.

ت- نیروی دریایی ایران نیز در مقایسه با اسرائیل دقیقاً در چنین وضعیتی قرار دارد. اسرائیل چندین زیردریایی مجهز به موشک‌های هسته‌ای دارد که می توانند ایران را نابود کنند.

ث- تجهیزات زمینی طرفین چگونه است؟ تجهیزات زمینی نظامی ایران شامل ۱۶۱۶ تانک، ۱۳۱۵ ماشین های زرهی جنگنده ، ۲۴۰۰ توپخانه و ۱۴۷۴ موشک انداز است. تجهیزات نظامی زمینی اسرائیل شامل ۲۶۲۰ تانک، ۱۰ هزار و ۱۸۵ ماشین های زرهی جنگی، ۹۵۰ توپخانه و ۴۸ موشک انداز است.

ح- سپر دفاع موشکی "گنبد آهنین" اسرائیل یکی از تجهیزات دفاعی مدرن این کشور است که برای مقابله با موشک های کوتاه برد طراحی شده است. ایران دارای تعداد محدودی اس ۳۰۰ است که فاقد کارآیی در برابر جنگنده های F-35 هستند.

چ- مسیر تهران- بغداد- دمشق- بیروت ؛ سودایی دست نیافتنی است. اولاً: امریکا و اروپا مخالف آن بوده و هستند. ثانیاً: اسرائیل دائماً به همین بهانه به سوریه حمله نظامی می کند. ثالثاً: دولت های عرب منطقه تحت فشار دولت های غربی و عربی و اسرائیل زیربار چنین مسیری نخواهند رفت. رابعاً: به فرض محال که چنان مسیر زمینی ای برپا شود، بدون حمایت هوایی، آن مسیر فاقد ارزش نظامی است.

آیا آیت الله خامنه ای، فقیهان درباری و گروهی از فرماندهان نظامی حق دارند ایران و ایرانیان را فدای خیالات دن کیشوت واری سازند که دست نیافتنی است؟ مثلث ترامپ- نتانیاهو- بن سلمان به دنبال بهانه تجاوز نظامی به ایران و تجزیه ایران هستند.

به فرض این که این هدف دست یافتنی باشد، آیا محقق کردن این هدف از نظر اخلاقی و انسانی قابل توجیه است؟

سخنان احمقانه فرماندهانی چون جانشین سازمان بسیج بهترین هدیه برای نتانیاهو و دولت اسرائیل است که با استناد به این سخنان واهی مطلقاً دست نیافتنی خود را مظلوم و قربانی قلمداد سازد. باور کنید من رفته رفته به شک می افتم که گویندگان این گونه ادعاها جاسوسان سازمان موساد هستند. آیت الله خامنه ای ، فقیهان درباری و فرماندهان مدافع این گونه مدعیات، اگر به دنبال "نفوذی های دشمن" هستند، به آئینه بنگرند.

هر انسان خردمند و ایران دوستی در شرایط کنونی باید بکوشد تا ایران را از خطر نابودی توسط کلنگی کنندگان خاورمیانه برهاند. براساس برنامه کلنگی کاران، اینک نوبت ایران است. به نظر آنان، ایران- مستقل از این که نظام سیاسی اش دموکراتیک یا دیکتاتوری باشد- از نظر جغرافیایی بسیار بزرگ است و باید کاملاً کوچک شود. یعنی به قطعات کوچک قومی و مذهبی تجزیه شود.

مخالفت موجه ما با دیکتاتوری جمهوری اسلامی، و آرمان تأسیس یک جمهوری دموکراتیک سکولار، نباید موجب شود که با دولت هایی که قصد دارند ایران و ایرانیان را نابود سازند، همراه شده و در یک جبهه قرار گیریم. ما دموکراسی، آزادی، حقوق بشر، برابری، کثرت گرایی، عدالت به مثابه عدم تبعیض را برای ایران و ایرانیان می خواهیم. کلنگی کاران می خواهند از طریق تحریم های فلج کننده جنگ داخلی راه بیندازند. کلنگی کاران قصد دارند تا با شدیدترین تحریم هایی که کمر ملت ایران را می شکند، ایران از برجام خارج شود تا بهانه تجاوز نظامی به ایران فراهم شود.

آدرس کانال تلگرام اکبر گنجی: https://telegram.me/ganji_akbar

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy